گفتگوی ویژه

نتایج همزمانی دو انتخابات 92 کاهش لجاجت‌های باندی است

همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در کنار یکدیگر کمک می‌کند تا مسئولان منتخب اجرایی از همسویی بیشتری در سراسر کشور برخوردار باشند و لجاجت‌های باندی و گروهی کمتر شود.
قائم مقام رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در کنار یکدیگر کمک می‌کند تا مسئولان منتخب اجرایی از همسویی بیشتری در سراسر کشور برخوردار باشند و لجاجت‌های باندی و گروهی کمتر شود.
مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در مورد فواید همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: با توجه به نوع انتخابات شورای شهر و روستا و کمرنگ بودن تبلیغات رسانه ملی در این زمینه، شاهد رقابت‌های منطقه‌ای و افول مشارکت مردم در برگزاری این مهم هستیم.

قائم مقام رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر این امر که نوع مشارکت مردم در نقاط پر جمعیت و کم جمعیت و حوزه‌های انتخاباتی متفاوت است، افزود: همزمانی 2 انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر باعث افزایش سطح بالای مشارکت مردم خواهد شد.

مدیر موسسه مطبوعاتی "شما" با بیان این مطلب که در گذر زمان جریانات سیاسی در افکار عمومی سیر صعودی و نزولی را طی می‌کنند، تصریح کرد: در یک انتخابات ممکن است مردم به یک جریان سیاسی اقبال داشته ولی در انتخابات بعدی چندان مشارکتی نداشته باشند و یا بر حسب صرفا وظیفه شرکت کنند در حالیکه همزمانی این انتخابات باعث می‌شود مردم با یک رویکرد به هر دو مجموعه رای دهند.

وی در ادامه افزود: از آنجا که انتخابات شوراهای شهر و روستا نوعی انتخاب با واسطه شهرداری است این همزمانی کمک می‌کند تا مسئولان منتخب اجرایی یعنی دولت و شهرداری‌ها از همسویی بیشتری در سراسر کشور برخوردار باشند و تداوم رقابت‌های انتخاباتی در دوره کاری و لجاجت‌های باندی و  گروهی کمتر شود،‌ مسئله‌ای که متاسفانه در دوره‌های گذشته در کلان شهرهایی مثل تهران شاهد آسیب رساندن به مردم بودیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خاطر نشان کرد: از فواید دیگر همزمانی این 2 انتخابات این است که تا حد زیادی در هزینه‌های برگزاری انتخابات نظیر هزینه‌های تامین امنیت، تبلیغات و پاکسازی شهر پس از انتخابات،‌ صرفه جویی می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/wmb7z7