گفتگوی ویژه

میرسلیم اقتصاد را مردمی می کند

در گذشته تجارت و کسب و کار مردم برقرار بود. همه مردم ایران کار می‌کردند. بازار و کسبه مشغول بودند ولی الان خودشان هم در تلویزیون به این موضوع اشاره می‌کنند که فلان تشکیلات از کار افتاد و کارگرهایش بیکار شدند یا فلان کارخانه از کار افتاده است. دائم از کارافتادگی‌ها را نشان می‌دهند. چند روز پیش هم مقام معظم رهبری فرمودند که اگر به مردم اعتماد نکنید کار فایده ندارد.
امیر حسین زاده- یکی از برنامه های مهندس سید مصطفی میرسلیم در اقتصاد، مردمی کردن آن است. در همین زمینه او گفته است: «اولین مشکل امروز مردم ناشی از اتخاذ یک سیاست غلط است. دولت در این سیاست تصمیم گرفت تورم را مهار کند اما در عین حال رکود را فراموش کرد و باعث شد تا رغبت به سرمایهگذاری کاهش پیدا کرده و بیکاری تشدید بشود.» میرسلیم باتوجه به نقش آحاد مردم در کشور و مردمی کردن اقتصاد و بهرهمندی از ظرفیتهای آنها بهعنوان موتور محرکه گسترش اقتصادی، مقاوم سازی اقتصاد و افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری در برابر ترفندهای دشمنان با توانمندی لازم و عزمی راسخ به صحنه انتخابات آمده است. در گفتگو با اصغر رخ صفت، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به این موضوع پرداخته ایم.

مردمی شدن اقتصاد یکی از شعارهای مهندس سید مصطفی میرسلیم است، منظور ایشان چیست؟

یعنی باید اصل 44 قانون اساسی پیاده شود. باید کارهایی که دست دولت و نهادهای دولتی است به بخش خصوصی انتقال دهند. مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید فراوان داشتند و متأسفانه تا به حال آن طور که باید پیاده نشده است و تنها شعارش را دادهاند ولی مردم عملی ندیده اند. 70 تا 80 درصد کارهای تجاری نیز به دست دولت است. نهادهای دولتی مشغول تجارت هستند و متأسفانه مردم هم با بیکاری زندگیشان را میگذرانند. اگر کارها دست مردم باشد، کسب و کار رونق میگیرد و اگر نه که همین بساط خواهد بود.

با توجه به وعده دولت های قبلی و فعلی، آیا مردمی شدن اقتصاد ممکن است؟

چرا ممکن نیست؟! مگر قبلاً مردم چه میکردند؟ در گذشته تجارت و کسب و کار مردم برقرار بود. همه مردم ایران کار میکردند. بازار و کسبه مشغول بودند ولی الان خودشان هم در تلویزیون به این موضوع اشاره میکنند که فلان تشکیلات از کار افتاد و کارگرهایش بیکار شدند یا فلان کارخانه از کار افتاده است. دائم از کارافتادگیها را نشان میدهند. چند روز پیش هم مقام معظم رهبری فرمودند که اگر به مردم اعتماد نکنید کار فایده ندارد.

برخی معتقدند که دولت قدرت بهتری برای عمل دارد

تا به امروز تجربه ما نشان داده است که دولت تاجر خوبی نیست و نمیتواند تجارت کند. کار دولت فقط نظارت بر مردم، خلافها و کارهای متضاد با قانون مردم است. نه اینکه تجارت کند و این اصطلاحی است که بین همه بوده و هست که دولت تاجر خوبی نیست.

به نظر شما مزیت مهندس میرسلیم نسبت به سایر کاندیداها چیست؟

مهندس میرسلیم چند خصلت دارند که یک خصلت ایشان خلوص است. انسان خالصی هستند، دروغ نمیگویند، دو رو نیستند، اهل شعار نبوده و عمل میکنند. دوم اینکه در ولایت ذوب هستند. از رهبری حرف شنوی دارند. بنده مدتها با ایشان مأنوس و نزدیک هستم. به نظر من این مطلب برای یک مسئول مملکتی بسیار مفید است. آنهایی که با رهبری مخالفت کردند که نمونههایش در بعضی از مسئولین قبلی بود، مثل آقای احمدی نژاد که با فرمایشات حضرت آقا مخالفت کرد، از چشم همه ملت ایران افتاد. تنها رئیس جمهوری که به او امیدوار بودیم، متأسفانه با مخالفتش با رهبری از چشم مردم افتاده است ولی مهندس میرسلیم فرد تحصیل کرده، معتقد به اهل بیت و محصل و مفسر قرآن هستند. ایشان مهندس هستند، هم علوم جدیده و هم علوم قدیمه را دارند و تخصصشان هم بسیار بالا است. مهمترین شاخصه ایشان هم خلوصشان است که به ملت ایران اعتقاد دارند و اعتماد میکنند.

آیا ایشان از لحاظ اقتصادی هم نسبت به سایر کاندیداها برتری دارد؟

به نظر بنده ایشان به فرمایشات رهبری پایبند و برای پیاده کردن فرمایشات ایشان مصمم هستند.

چقدر میشود امید داشت که اگر آقای میرسلیم رئیس جمهور آینده باشد، میتواند کشور را از رکود خارج کند؟

در هرحال باید به ایشان کمک کرد که انشاءالله رأی بیاورند زیرا ایشان نیروی زیادی دارد و پشتوانه شان همان حزب پنجاه ساله مؤتلفه است که ما در این رابطه بسیار کار کرده ایم. هم طرح و برنامه داریم، هم مصمم هستیم که کار را پیاده کنیم و انشاءالله ایشان مجری خوبی هستند.

اگر در مورد ایشان مطلبی باقی مانده بفرمائید.

باید مردم همت نمایند و به کسی رأی دهند که معتقد به نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه باشد. باید پشتیبانی کنند تا نتیجه خوبی ببینیم و خساراتی که در این دهه اخیر بردیم چه از لحاظ کسب و کار و چه ورود اجناس به صورت قاچاق و بی رویه به داخل مملکت جبران کنند و تصمیمی برای رونق کسب و کار مردم بگیرند.

https://shoma-weekly.ir/3PQF6O