گفتگوی ویژه

میرسلیم از قدرت مدیریتی بالایی برخوردار است

بنا بر گواه بسیاری از مسئولان نظام، آقای میرسلیم یکی از سرمایه های مدیریتی کشور هستند که در تمام دوران انقلاب اسلامی بی ادعا کار کرده اند و همچنان هم با همین منش در عرصه مدیریتی کشور حضور دارند. قدرت مدیریتی آقای میرسلیم سبب شده که تقریبا ً همه دولت های پس از انقلاب از سوابق ایشان برای پیشبرد انقلاب بهره ببرند.
برخی افراد پیش از انتخابات پیش بینی کرده بودند که سید مصطفی آقا میرسلیم، نامزد حزب مؤتلفه اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پدیده مناظرات خواهد بود. بعد از مناظره دوم، رئیس سابق سازمان صدا و سیما مهر تاییدی بر پیش بینی خود زد و نحوه سخن گفتن و استدلال های وی را افتخار دیگری برای حزب مؤتلفه ورای سوابق پیشین حزب خواند. در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند در خصوص امتیازات آقای میرسلیم بر سایر نامزدها به گفتگو نشستیم که ماحصل آن را در ادامه خواهید خواند.

برداشت شما از نحوه حضور آقای میرسلیم در مناظراتی که انجام شد، چیست؟

آقای میرسلیم به دلیل صبر، متانت و تجربه و پختگی ای که داشت، سه مناظره قوی توأم با استدلال انجام داد. وی دقیقا ً در چارچوب سئوالات قدم برداشت، ضمن آنکه سایر نامزدهای محترم را نیز دعوت کردند تا در همین مسیر حرکت کنند و از حواشی دوری کنند. جناب میرسلیم به دور از مسائل جناحی و سیاسی نسبت به اقدامات و عملکرد دولت انتقادات خود را مستدل و با ارایه آمار دقیق برگرفته از مراکز رسمی کشور مطرح کرد. از سوی دیگر آقای میرسلیم مطابق با توصیه مقام معظم رهبری در خصوص این که نامزدها اولویت خود را حل مشکلات اقتصادی قرار دهند، نسبت به سایر کاندیداهای دیگر، بیشتر در این زمینه برنامه ارائه داد و نظرات خود را بیان کرد.

سابقه اجرایی و مدیریتی آقایی میرسلیم چقدر می تواند این اطمینان را به مردم بدهد که در صورت انتخاب وی، برنامه هایش تنها بر روی کاغذ نمی ماند و به مرحله اجرا هم خواهد رسید؟

بنا بر گواه بسیاری از مسئولان نظام، آقای میرسلیم یکی از سرمایه های مدیریتی کشور هستند که در تمام دوران انقلاب اسلامی بی ادعا کار کرده اند و همچنان هم با همین منش در عرصه مدیریتی کشور حضور دارند. قدرت مدیریتی آقای میرسلیم سبب شده که تقریبا ً همه دولت های پس از انقلاب از سوابق ایشان برای پیشبرد انقلاب بهره ببرند. از دولت موقت دکتر بازرگان که ایشان سمت داشته تا دولت مقام معظم رهبری که به عنوان رئیس نهاد ریاست جمهوری خدمت کرده و یا در دولت آیت الله هاشمی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه اجرایی کشور حضور موثر و مستمر داشته است. پس از آن نیز همواره از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک شخصیت حقیقی در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور دارد، بر همین اساس مسائل و دردهای کشور را خوب می فهمد و تشخیص می دهد و برای حل این معضلات راهکار مدون ارائه کرده است. نکته مهم تر درباره آقای میرسلیم این است که وی با تشخیص خودش وارد این عرصه نشده است، حزب مؤتلفه اسلامی با بیش از پنجاه سال سابقه در فضای سیاسی کشور، وی را در این مسیر همراهی می کند و پشتیبان اوست که این خود مزیت های فراوانی دارد. در وهله اول علاوه بر اینکه خود آقای میرسلیم سابقه مدیریتی و برنامه اجرایی دارد، حزب مؤتلفه که وی را معرفی کرده از برنامه مدون برای اداره کشور برخوردار است. مؤتلفه اسلامی به عنوان قدیمی ترین و فراگیر ترین حزب سیاسی کشور که در بیش از 200 شهر کشور دفتر و نمایندگی دارد و اعضا و طرفداران آن نیز در کشور گسترده هستند، پشتوانه اجرایی آقای میرسلیم در انتخابات است و یک کار تشکیلاتی منسجم زمینه حضورش را ایجاد کرده است. لذا این حضور همراه با برنامه مدون و قابل اجرا و خالی از هرگونه شعار و وعده بی پشتوانه است و از آنجایی که کشور در حال حاضر به دلیل ضعف های مدیریتی، درگیر مشکلات اقتصادی است و واولویت اصلی مردم هم حل همین مسائل می باشد، آقای میرسلیم می تواند با این پشتوانه قابل اعتنا از پس حل این مسایل بر بیاید. ضرورت حل مشکلات اقتصادی در این تعبیر مقام معظم رهبری بیش از گذشته نمایان می شود که معظم له چندی پیش اظهار داشتند این که دشمن ما را تهدید به جنگ نظامی می کند، بدین دلیل است که ما از جنگ اصلی که همان جنگ اقتصادی است غافل شویم، دشمن در پی این است که از طریق گسترش بیکاری، تورم، رکود و فقر که متاسفانه عملکرد ضعیف مدیران هم به آن دامن زده است، به مردم القاء کند که جمهوری اسلامی توان حل مشکلات شان را ندارد و این نظام نمی تواند تا مردم از انقلاب قطع امید کنند و پشتوانه عظیم مردمی خود را که تا کنون باعث شکست دشمنان شده، از دست بدهد. لذا از آن جایی که حزب مؤتلفه اسلامی و آقای میرسلیم برای حل این مشکلات هم از تجربه کافی برخوردار هستند و هم برنامه مدون قابل اجرا و عملی دارند که می تواند به اوضاع اقتصادی کشور طی چهار سال سر و سامان ببخشد، وارد انتخابات شدند تا در صورت اعتماد مردم، چاره ساز مشکلات باشند.

یکی از دلایل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، جدایی بین صنعت و دانشگاه ست، سابقه آقای میرسلیم چقدر می تواند این نقیصه که همواره کارشناسان دغدغه رفع آن را دارند، مرتفع سازد؟

آقای میرسلیم یک چهره دانشگاهی ست و علاوه بر سمت های مختلفی که داشته، استاد دانشگاه می باشد لذا زبان دانشجو و دانشگاهیان را می فهمد و بیشترین حضور وی طی ایام تبلیغات انتخاباتی در دانشگاهها و بین دانشجویان بوده است. این نشان از رویکرد علمی آقای میرسلیم برای حل مشکلات دارد، ضمن آن که وی برنامه خود را در جامعه علمی کشور مطرح کرده است تا همگان بدانند که این برنامه قابلیت اجرا و نتیجه دهی دارد که اگر اینگونه نبود جامعه دانشگاهی کشور از آن استقبال نمی کرد، این مسئله متفاوت است با برنامه هایی که دیگران بعضا ً بدون پشتوانه و قابلیت اجرایی و عاریت از گرفته از غرب مطرح می سازند.آقای میرسلیم به پشتوانه حزب مؤتلفه اسلامی برای تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی راه حل علمی دارد، برای افزایش تولید و اشتغال چاره عملی دارد و این نقطه برتری نسبت به سایر کاندیداها بر می گردد به این مهم که آقای میرسلیم هم از نظر علمی و هم از نظر عملی صاحب تجربه هستند.

تقریبا ً همه کارشناسان و حتی مردم بر اخلاق گرا بودن آقای میرسلیم در مناظرات و سایر اقدامات تبلیغاتی وی، تاکید دارند، این مراقبه اخلاقی از کجا نشأت می گیرد؟

آقای میرسلیم مفسر قرآن کریم و معلم اخلاق می باشد، کسانی که با جناب میرسلیم آشنایی دارند گواه می دهند که وی همیشه اینگونه بوده و الان هم بر همین منش و روش حرکت می کند و از دایره انصاف تحت هیچ عنوانی خارج نمی شود و این همان توصیه ای است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید داشته اند و در آخرین مورد آن طی هفته گذشته بار دیگر آن را ضروری خواندند. ما شاهدیم که آقای میرسلیم احترام سایرین را حفظ می کند، حدود اخلاقی را رعایت می کند و با حفظ این موارد، برنامه های خود و حزب مؤتلفه را هم بیان می کند. این ناشی از نگاه حزب مؤتلفه و آقای میرسلیم نسبت به مسئولیت در نظام اسلامی است، در این نگاه مسئولان به تعبیر شهید بزرگوار بهشتی، شیفتگان خدمت باید باشند نه تشنگان خدمت. آقای میرسلیم بدون آن که بدنبال رقیب هراسی باشد و فارغ از جنجال هایی که به نظام خسارت می زند، تنها برنامه اش را ارایه می کند و به نقد منصفانه عاری از هرگونه تخریب می پردازد چرا که مسئولیت را برای خدمت می خواهد نه برای کسب قدرت و این ادعا نیست چرا که در گذشته آقای میرسلیم و حزب مؤتلفه این را ثابت کرده اند.

https://shoma-weekly.ir/u9vUf4