گفتگوی ویژه

موتلفه اسلامی شناخت دقیقی از مسائل استان‌ها و شهرستان‌ها دارد

کاندیدای حزب با این پشتوانه در انتخابات حضور یافته است. او هم‌اینک می‌داند که در استان‌ها و شهرستان‌ها چه می‌گذرد و با کمک پشتوانه ائی که در اختیار دارد برای حل مشکلات و معضلات راهکار دارد.
ایران در حال آماده شدن برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. انتخاباتی که با یازده دوره پیش یک تفاوت آشکار دارد و آن اعلام آمادگی حضور یک نامزد حزبی است. یکی از دلایلی که حزب موتلفه اسلامی را به این رساند که با نامزد حزبی وارد عرصه انتخابات شود، آگاهی از همه امکانات بالقوه و بالفعل کشور و همچنین نقاط ضعف و قوت استانهاست. امری که بهواسطه دفاتر حزب در تمامی استانها از طریق دبیران استانی و شهرستانی و همفکری با اعضاء در شهرستانها محقق شده است. در خصوص ویژگیهای این نقطه مثبت مهم حزب یعنی ارتباط با تمامی نقاط کشور با دکتر محمد کرمی راد به گفتوگو نشستیم که در ادامه به آن اشاره میشود.

آگاهی کامل یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری از تمامی مسائل ریزودرشت کشور چقدر میتواند در ارائه برنامه مدون و مشخص برای اداره کشور مؤثر باشد؟

پیش از آنکه پاسخ شمارا بدهم باید به یک نکته مهم توجه کنیم و آن سابقه حزب موتلفه اسلامی است. موتلفه اسلامی با پیشینه و سابقهی بیش از پنجاه سال، در عرصه سیاسی کشور حضور مؤثر و کارآمد داشته و دارد به همین جهت کادر اصلی حزب شناخت بسیار دقیقی از مسائل جاری کشور دارند. این شناخت شامل جزئیات نیز میباشد یعنی ضمن آگاهی از مسائل کلی کشور از اوضاع استانی و شهرستانی کشور نیز آگاهی کامل و بهروز دارند. این شناخت بهواسطه ارتباطات گسترده کادر اصلی حزب با نمایندگان و اعضای حزب در استانها و شهرستانها چه پیش از انقلاب اسلامی و چه بعدازآن، آگاهی کاملی از مسائل پیش روی مسئولان حزب قرارداد است. این ارتباطات گسترده وجه تمایز مهم و اثرگذار حزب موتلفه اسلامی با سایر احزاب و گروههای سیاسی حاضر در عرصه کشور است. حال باید در پاسخ شما عرض کنم که این آگاهی بسیار اثرگذار است چرا شما با داشتن اطلاعات دقیق است که میتوانید در مسیر طراحی یک برنامه درست قدم بردارید که به حمدالله این آگاهی در حزب موتلفه در سطح اعلاء وجود دارد.

در خصوص نقش استانها درزمینه معرفی نامزد نهائی حزب برای انتخابات ریاست جمهوری بفرمائید؟

حزب موتلفه اسلامی در این دوره با یک کار منسجم تشکیلاتی به سمت معرفی نامزد حزبی برای انتخابات حرکت کرد و این اقدام در راستای جلوگیری از دوقطبی شدن انتخابات بود. در همین راستا با یک برنامه تدوینشده از شهرستانها و استانهای سراسر کشور استعلام و نظرسنجی صورت پذیرفت. چندین اجلاس دبیران استانها و شهرستانهای حزب برگزار شد و آراء و نظرات جمعآوری شد. بر این اساس به یک جمعبندی کلی حزب رسید و هشت نفر با کسب اکثریت آراء حائز کاندیداتوری حزب برای انتخابات ریاست جمهوری شدند. این هشت نفر مجدداً موردبررسی چه در شورای مرکزی حزب و چه از طریق نظرخواهی سراسری از دبیران استانها و شهرستانها قرار گرفتند و درنهایت یک نفر که مهندس سید مصطفی میرسلیم باشد بهعنوان نامزد نهائی حزب برای انتخابات در نظر گرفته شد. بههرحال این انتخاب نتیجه یک فرآیند منسجم و تشکیلاتی بود که در سراسر کشور صورت پذیرفت.

پس از انتخاب گزینه نهائی در استانها چه اقداماتی صورت پذیرفت؟

ما در همین راستا تلاش کردیم که در سراسر کشور در دیدار با خواص و عوام ضرورت کار منسجم انتخاباتی از طریق معرفی یک نامزد حزبی را تبیین و تشریح کنیم. در همه استانها با علما و مراجع و همچنین فعالان سیاسی دیدار و گفتوگو داشتهایم و علت حضور را شفاف و با دلایل روشنبیان کردهایم.

از همان آغاز کاربرای همفکری و همکاری گروهی، کارگروههای متفاوتی در حزب بهعنوان بازوان فکری و اجرائی کاندیدای نهائی تعریف شدند. این کارگروهها در حوزههای مختلف مانند اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست داخلی و خارجی و دفاعی امنیتی فعالیت دارند که هرکدام در حوزه خود به تحلیل وضع موجود میپردازند و سپس برای رفع موانع و مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب با توجه به سیاستهای کلان نظام و افق چشمانداز توسعه برنامه ارائه میدهند.

چرا حزب با توجه به فضای جامعه به این سمت حرکت کرد؟

کار گروهی و منسجم حزبی طبعتا ً متمایز است باکسی که فردی قصد دارد در انتخابات حضور پیدا کند و از پشتوانه فکری و اجرائی قدرتمندی نیز برخوردار نیست. اتفاقی که در چند دروه گذشته رخداده، افراد بدون عقبه قوی با طرح شعار و گفتمانی توانستهاند آرای مردم را به سمت خود جذب کنند ولی در ادامه به علت همین نداشتن پشتوانه فکری و اجرائی کشور را دچار مشکل و مسئله کردهاند، خوب این متفاوت است باکاری که در حزب موتلفه اسلامی صورت گرفته است. حزی طی این سالها باکارسازی در حوزههای مختلف برای هر عرصه ائی برنامه مدون و مشخص دارد. ضمن آنکه برای همین انتخابات نیز از اردیبهشت 95 کار منسجم و فشرده ائی را آغاز و هر هفته جلساتی را برای رصد اوضاع جاری کشور و ارائه برنامه مشخص برگزار کرده است. در ضمن همانطور که در بالا به آن اشاره شد، موتلفه اسلامی امتیازی دارد که سایر احزاب و گروهها از آن محروم هستند و آن داشتن 31 دفتر استانی و بیش از 280 دفتر شهرستانی است. در این دفاتر دبیران استانها و شهرستانها به همراه اعضای حزب جلسات مستمری برگزار میکنند که طی آن به شناخت کاملی از نقاط ضعف و قوت محل سکونت خود دست پیدا میکنند و نتیجه را به دفتر حزب در تهران ارسال میکنند.

چه مواردی به دفتر حزب انتقال پیدا میکند؟

همه مسائلی که برای حل معضلات جامعه به کار میآید. تهدیدات، فرصتها، امکانات، نقاط ضعف، چالشها و سرمایههای موجود؛ که آگاهی از این موارد افق روشنی را در برابر حزب برای حل مسائل کشور در صورت حضور در مناصب اجرائی و یا کمک به دولتها قرار میدهد. کاندیدای حزب با این پشتوانه در انتخابات حضور یافته است. او هماینک میداند که در استانها و شهرستانها چه میگذرد و با کمک پشتوانه ائی که در اختیار دارد برای حل مشکلات و معضلات راهکار دارد. ضمن آنکه دبیران حزب تمام سرمایههای انسانی حزبی و غیر حزبی که به آرمانهای انقلاب وفادار و معتقد هستند را نیز شناسایی کرده و به ظرفیت و توانائی آنها آگاهی کامل دارند، به عبارتی حزب موتلفه اسلامی یک بانک بزرگ از مدیران توانمند کشور در اختیار دارد که اگر کاندیدای حزب مورد اعتماد مردم قرار گرفت از قابلیتهای آنها استفاده شایسته ببرد.

https://shoma-weekly.ir/ASqdYF