گفتگوی ویژه

مهندس میرسلیم به خوبی با تهدیدها و مصالح نظام آشنا هستند

در موقعیتی هستیم که انتخابات ریاست جمهوری و رئیس قوه مجریه است. ما با مسائل زیادی در داخل و خارج از مرزهای کشور درگیر هستیم. نیت های شوم دشمنان انقلاب اسلامی و توطئه های آنان علیه ایران از یک سو و شرایط داخلی کشورمان از حیث فرهنگی، اقتصادی و به طور اخص فقر، بیکاری، اشتغال جوانان و امرار و معاش افراد از سوی دیگر باعث شده است که اهمیت انتخاب فرد شایسته در این رقابت ها بیش از گذشته ظهور و بروز پیدا کند.
سیده فاطمه فخر با اشاره به اینکه مهندس میرسلیم برنامه های راهبردی برای اشتغال زنان در کلانشهرها، شهرهای متوسط و شهرهای کوچک و روستاها دارد، اظهار داشت: آقای میرسلیم اصلی ترین اقدام خود را پرداختن به اشتغال می داند و تا سر حد امکان تلاش خود را برای حل معضل بیکاری و اشتغال جوانان به کار می گیرد.

عضو شواری مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار داشت: مسئله مهمی که در کشور ما و در بسیاری از کشورهای دنیا هست مسئله انتخابات است. انتخابات از آنجایی که نشانگر میزان دموکراسی و مردم سالاری در یک کشور است، فلذا بسیار سرنوشت ساز است و ماهیتی ملی-مردمی دارد. ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار کرده ایم. مردم با نهایت سعی و تلاش در تک تک انتخابات ها و عرصه های حضور مردمی، پای صندوق های رای حاضر شده اند و در همه آنها سهیم بوده اند.

وی افزود: در موقعیتی هستیم که انتخابات ریاست جمهوری و رئیس قوه مجریه است. ما با مسائل زیادی در داخل و خارج از مرزهای کشور درگیر هستیم. نیت های شوم دشمنان انقلاب اسلامی و توطئه های آنان علیه ایران از یک سو و شرایط داخلی کشورمان از حیث فرهنگی، اقتصادی و به طور اخص فقر، بیکاری، اشتغال جوانان و امرار و معاش افراد از سوی دیگر باعث شده است که اهمیت انتخاب فرد شایسته در این رقابت ها بیش از گذشته ظهور و بروز پیدا کند.

فخر تاکید کرد:رئیس جمهوری که خودش را در معرض رای ملت قرار می دهد، باید حل معضلات فعلی و پیش روی ایران عزیز را نصب العین قرار بدهد. مهندس میرسلیم منتخب حزب مؤتلفه است که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است. ایشان تحصیلات آکادمیک خود را در خارج از کشور گذرانده اند و پس از آن به ایران آمدند و در بحبوحه تظاهرات و قیام مردمی وارد کشور شدند. با مردم در تظاهرات مردمی همراه بودند و در این راه جانباز شدند. ایشان با مسائل مردم به طور کلی آشنا بوده و هستند. مهندس میرسلیم خصوصیت بارزی دارند که توجه به آن حائز اهمیت است. از آنجایی که ایشان سالها در اروپا زندگی کرده اند، خلق و خوی استکباری را از نزدیک دیده اند. آقای میرسلیم در اروپا فعالیت فرهنگی و سیاسی داشته اند و موضوعات سیاسی را مورد دقت قرار داده اند و با اخلاق غرب و اروپا آشنایی کامل دارند.از سالهای اول بعد از پیروزی انقلاب وارد عرصه سیاست شدند. پست های مختلفی به دلیل شایستگی به ایشان داده شد که از میان آنها می توان به هشت سال رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مشاور عالی و رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری بودند. ایشان به طور جدی در وزارت کشور سوابق اجرایی داشته اند و پست های مختلفی را داشته اند که در رزومه ایشان اعلام شده است.

به باور فخر، چیزی که مهم است وجاهت علمی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی ایشان است. مهندس میرسلیم از نظر علمی شخصیت برجسته ای هستند و تالیفات متعددی در زمینه تخصصی خود دارند. برخی از آنها صنعتی است مانند کتاب "موتورهای درون سوز”، "راهبرد تامین انرژی و حمل و نقل” که به قلم ایشان نوشته شده اند. حضور با لباس کار در اولین روز معرفی خود نشانگر آن است که ایشان اهل کار فعالیت هستند و شخصیت اجرائی و توانمند در این عرصه هست. ایشان دارای روحیه اجرائی جدی هستند و جامعه کارگری را لمس کرده اند و دردآشنای صنعت و مسائل مروبط به کارگران و..هستند.
به لحاظ اعتقادی و دیانت هم درجات بالایی را دارند و تالیفاتی را دارند مانند”دانشنامه جهان اسلام، نور اسلام و...صاحب قلم هستند. از نظر پاسداری از فرهنگ، ایشان کتاب های زیادی را دارند که از آنها می توان به کتاب "از واژه های فارسی تا بیگانه” اشاره کرد.از نظر مدیریت مدیری بسیار مدبر هستند و با مدیریت جهادی می توانند شعار سال که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، را می توانند محقق کنند.وی ادامه داد:ایشان مسئولیت تصدی وزارت ارشاد اسلامی را برعهده داشته اند که قرار گرفتن در این جایگاه پتانسیل بالایی را برای اشراف پیدا کردن بر جامعه و مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی موجود در جامعه را فراهم می کند.همچنین ایشان نزدیک به دو دهه است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و به خوبی با تهدیدها و مصالح نظام آشنا هستند.این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در بیان خصوصیات فردی و اجتماعی مهندس میرسلیم که حاکی از اخلاقمدار بودن ایشان دارد افزود: خلق و خوی مردمی و مذهبی و اجتماعی ا
یشان و همینطور اخلاق ورزشکاری در ایشان دیده می شود. ایشان به دلیل در بطن جامعه قرار گرفتن, با خصوصیات جامعه آشنایی کامل دارد. پاکدستی, انقلابی زیستن از دیگر خصوصیات ایشان است و به شدت معتقد به مدیریت جهادی هستند و اگر به این پست برسند قطعا به سرعت وارد کار می شوند و از مشکلات مردم می کاهند. وی افزود:حزب مؤتلفه به دلیل اینکه نمایندگی در شهرها و مراکز استان ها دارد, با همه شهرستانها و مسائل آنان, خصوصیات اقلیمی و منابع و مشکلات هر استان آشنایی کامل دارد. به این ترتیب انتظار می رود که خدمتگزاری واقعی و توانا برای مردم باشد و بتواند عزت و مصلحت نظام را با توجه به رهنمودهای مقام رهبری حفظ و نصب العین قرار دهد. فخر شعارهای بی پشتوانه, وعده و وعیدهای بی پایه کاندیداهای ریاست جمهوری را رد کرد و آن را شعار برخی از کاندیداها در همه دوره ها دانست که برخی از آنها امکان تحقق شان کم و یا گاها غیرممکن است. این افراد بدون درنظر گرفتن مصالح کشور مطالبات کاذبی را ایجاد می کنند که قشر مرفه, متوسط و ضعیف هر کدام به نحوی در انتظار تحقق وعده ها قرار می گیرند

https://shoma-weekly.ir/lYIISA