گفتگوی ویژه

مهم‌ترین ویژگی شیطان نفوذ در جبهه حق است

شیطان مهم‌ترین ویژگی‌اش این است که همواره به دنبال نفوذ باشد. هر منفذ، پنجره و دروازه ائی را برای فریب دادن باز به بنید، ورود می‌کند
اگر تا پیش از برجام گروهی باورشان این بود که می‌شود با آمریکا پای میز مذاکره رفت و به عهد و پیمانی که با او بست اعتماد کرد، پس از توافق هسته ایی دیگر نمی‌توان فرد منصفی را یافت که به این نکته باور داشته باشد، برجام یک حسن اگر داشته باشد همین است که همه فهمیدند آمریکا به‌هیچ‌عنوان قابل‌اعتماد نیست مگر دراین‌بین افرادی بخواهند خود را به خواب بزنند و این واقعیت مهم را انکار کنند. این نکته را از ابتدای انقلاب امام راحل و پس از ایشان مقام معظم رهبری بارها تکرار کرده‌اند. در قضیه مذاکرات هسته ایی نیز امام خامنه ایی بارها تأکید داشتند که به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد، آخرین بار در دیدار با کارکنان نیروی هوائی این اعتماد را به اعتماد به شیطان تعبیر کردند که نهایت به سراب می‌رسد، برای واکاوی ضرورت عدم اعتماد به شیطان در قرآن و معارف دینی با حجت‌الاسلام‌ محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفتگو کردیم که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

*بنا بر روایات و قرآن کریم شیطان و پیروانش از چه طریق شناخته می‌شوند؟

- هرگونه اقدام، حرکت، جریان و گروهی که در برابر حرکت الهی قرار بگیرد، آن می‌شود حرکت شیطانی. این‌که می‌گوییم حرکت الهی بدین معناست که با معیارهای قرآن، روایات و سیره پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) مطابقت داشته باشد. تعبیر قرآن در این مورد حزب‌الله و حزب الشیطان است، به عبارتی جریانی را که بر پیاده‌سازی اوامر الهی و معارف دینی تأکید دارد، حزب‌الله می‌نامند و به‌تبع آن جریانی که در برابر حزب‌الله قرار می‌گیرد حزب الشیطان معرفی می‌کند. در همین‌جا قرآن وعده می‌دهد که فَإِنَّ حزب‌الله هُمُ الْغالِبُونَ یعنی اگر حزب‌الله به وظیفه خود عمل کند قطعاً غلبه بر حزب الشیطان با آن‌هاست و این‌که کید و مکر شیطان ضعیف است.

* به نظر شما عمده‌ترین ویژگی شیطان در چیست؟

- شیطان مهم‌ترین ویژگی‌اش این است که همواره به دنبال نفوذ باشد. هر منفذ، پنجره و دروازه ائی را برای فریب دادن باز به بنید، ورود می‌کند، اینجاست که اگر مؤمن با اتکا به خدا و بر اساس آن نقشه راهی که خداوند متعال در قرآن کریم ترسیم کرده و اولیاء خدا آن را تعبیر و تأویل کرده‌اند حرکت کند خداوند تضمین کرده که «وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا» بدین معنا که کسی که تقوای الهی را رعایت کند خداوند متعال او را در بن‌بست نمی‌گذارد و «وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ» و روزی‌اش را خداوند متعال از جایی که گمان نمی‌برد، نصیبش می‌کند. این همان مطلبی است که مقام معظم رهبری در 19 بهمن امسال تأکید کردند و فرمودند «رزق لا یحتسب» و بیعت هما فران در این روز با امام راحل را مصداق این آیه خواندند. هما فران اکثراً تحصیل‌کرده‌های غرب بودند و رژیم طاغوت بیش از همه روی آن‌ها حساب می‌کرد، این بیعت را حتی دوستان انقلاب هم تصور نمی‌کردند. پس از انقلاب هم این لطف ادامه‌دار بود، در همین فتنه 88 تلاش داشتند تا انقلاب را به پایان راه برسانند اما 9 دی می‌شود رزق لایحتسب.

*این لطفی که فرمودید در چه صورت نصیب جبهه حق می‌شود؟

- این الطاف در صورتی رخ می‌دهد که حزب‌الله در میدان باشد و بر اساس معیارهای الهی حرکت کند. رویارویی جبهه پیروان حق و پیروان باطل همیشه تاریخ وجود داشته و در آینده هم خواهد بود. در این کشمکش جبهه پیروان شیطان از هر حربه ائی برای ضربه زدن بهره می‌برند و حتی ممکن است به تعبیری قیافه حق‌به‌جانب بگیرد برای آنکه بتواند اهل جبهه حق را فریب دهد، گاهی هم لبخند می‌زند، مؤمن اما باید مراقب این لبخندها باشد، در پس این لبخندها فریب است. این‌که مقام معظم رهبری تأکیددارند که نباید به شیطان اکبر یعنی آمریکا اعتماد کرد بر همین اساس است، ایشان این اعتماد را خطایی بزرگ نامیدند که باعث می‌شود انسان به سراب دل ببندد. تجربه اسلام و همچنین تجربه انقلاب اسلامی این را ثابت کرده که نباید در هیچ شرایطی به دشمنانی که در هرلحظه برای نابودی ما در حال نقشه کشیدن هستند، امید بست و از آن‌ها طلب یاری داشت. این‌ها دنبال براندازی هستند.

*این عدم اعتماد ریشه قرآنی هم دارد؟

- بله قرآن کریم تائید می‌کند و می‌فرماید «وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهم» بدین معنا که ‌ای پیامبر (ص)، یهود و نصاری از تو راضی نمی‌شوند مگر این‌که تو از فکر، اندیشه و دینت دست‌برداری و از آن‌ها تبعیت کنی، به‌جای آنکه بنده خدا باشی، بنده آن‌ها باشی.

* این همان چیزی است که آمریکا از ما می‌خواهد؟

- دقیقاً همین‌گونه است. مسائلی چون انرژی هسته ائی، حقوق بشر و یا آزمایش موشکی این‌ها بهانه است، دعوای ما با آمریکا دعوای هسته ائی و حقوق بشر و امثالهم نیست. ما اول انقلاب نه انرژی هسته ای داشتیم، نه توان موشکی، اما آمریکا با تمام قوا به میدان آمده بود تا انقلاب را نابود کند، گروهک‌ها را تحریک می‌کند، صدام را برای حمله به ما تجهیز می‌کند، دنیا را علیه ما می‌شوراند، چرا این کار را می‌کند، آمریکا با ماهیت انقلاب مسئله دارد، با الگو شدن این انقلاب در دنیا مشکل دارد، با اصل اسلام اصیل مخالف است بنابراین اگر ما در مسائلی چون هسته ای و موشکی و حقوق بشر هم مطابق میل آن‌ها عمل کنیم، آن‌ها بازهم راضی نیستند مگر این‌که ما از اصول اساسی این انقلاب دست‌برداریم و نوکر آن‌ها شویم.

* در برابر چنین دشمنی، قرآن کریم چه توصیه ائی نسبت به ما دارد؟

- قرآن کریم در این موارد ما را به استقامت در برابر شیاطین دعوت می‌کند «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ» پیغمبر خودت و پیروانت باید استقامت کنید تا پیروز شوید، پیامبر (ص) در صدر اسلام به همراه پیروانش استقامت کرد تا بالاخره فتح مکه پیش آمد، ما نیز شامل همین قاعده هستیم، رستگاری می‌خواهیم باید استقامت کنیم، نه آنکه با اعتماد به دشمن از اصول خود عقب‌نشینی کنیم. اگر ایستادگی کردیم مدد الهی نیز نصیب ما خواهد شد و در دنیا و آخرت سربلند و پیروز خواهیم بود.
https://shoma-weekly.ir/tQMnlI