گفتگوی ویژه

مهم‌ترین مأموریت انصارالله از بین بردن تروریسم در یمن است

اگر تجاوز عربستان به ملت مظلوم یمن ادامه پیدا کند، انصارالله نابودی رژیم تکفیری آل سعود را رقم می‌زند، ما صدای استکبار جهانی و کشورهای ستمگر عربی را می‌شنویم که در جبههٔ واحدی علیه ملت یمن هستند، ملت یمن شکار راحتی برای عربستان نخواهد بود ومتجاوزان بهای سنگینی را برای این تجاوز خواهد داد، انصارالله به دنبال عزت و آزادای اجتماعی و سیاسی ملت مظلوم یمن است.

گفتگو: سید محمد موسوی

اشاره:
تجاوزات ائتلاف علیه یمن به سرکردگی عربستان سعودی و بمباران زیرساخت‌ها و تاسیسات مهم یمن با هدف بازگرداندن قدرت به رئیس‌جمهور مستعفی این کشور برای سومین هفته در میان سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه دارد.

تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی با مشارکت ۱۰ کشور از ششم فرودین‌ماه به دستور پادشاه عربستان آغاز شده است و برای شانزدهمین روز متوالی همچنان ادامه دارد.

در همین راستا مهند محمد السلامی عضو شورای اجرایی جنبش انصار الله یمن در گفتگوی اختصاصی خود با شما گفت: تجاوز عربستان به یمن بدون شک بدون جواب نخواهند ماند ولی جنبش انصارالله با همکاری گروه‌های انقلابی یمنی مأموریتی ویژه را دنبال می‌کند، مهم‌ترین مأموریت انصارالله در خاک یمن از بین بردن تروریسم در کشور است، بدون شک اگر دست تروریسم به طور کامل در یمن قطع شود، می‌توان به راحتی مشت محکمی بر دهان سعودی نواخت.


* جناب السلامی بیش از سه هفته است که جنگ سعودی‌ها علیه ملت یمن ادامه دارد، سعودی‌ها معقتد هستند که بیشترین مقرهای جنبش مقاومتی انصارالله را مورد هدف خود قرار داده‌اند، آیا واقعا چنین است؟

- سعودی‌ها بیش از شش مرتبه قصد آن را داشته‌اند که به طور کل جنبش انصارالله را از بین ببرند، ولی قادر به از بین بردن ما نبودند بلکه هجمات آن‌ها موجب به خسارت‌های جبران ناپذیری به نظام آل سعود شد، دشمن اصلی حرکت انصارالله رژیم صهیونیستی و عربستان است فلذا استراتیجیک انصارالله به صورت فوق محرمانه صورت می‌گیرد، فلذا ادعای سعودی در خصوص از بین بردن زیر ساخت‌های انصارالله کذب است، عربستان گروه‌های انقلابی را مورد هدف قرار نگرفته است، سعودی‌ها با حملهٔ وحشیانهٔ خود کودکان و زنان یمن را مورد هدف قرار گرفته‌اند، بر اساس آمار به دست‌آمده، طی این مدت حدود هزار نفر از مردم بی‌گناه یمنی در تجاوزات سعودی جان خود را از دست دادند و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور نابود شده است.

* اگر تجاوز سعودی‌ها ادامه یابد، جنبش انصارالله چه برنامه‌ای برای رژیم آل سعود خواهد داشت؟

- اگر تجاوز عربستان به ملت مظلوم یمن ادامه پیدا کند، انصارالله نابودی رژیم تکفیری آل سعود را رقم می‌زند، ما صدای استکبار جهانی و کشورهای ستمگر عربی را می‌شنویم که در جبههٔ واحدی علیه ملت یمن هستند، ملت یمن شکار راحتی برای عربستان نخواهد بود ومتجاوزان بهای سنگینی را برای این تجاوز خواهد داد، انصارالله به دنبال عزت و آزادای اجتماعی و سیاسی ملت مظلوم یمن است.

وهابیون به امریکا و رژیم صهیونیستی تکیه کرده‌اند اما همانگونه که سید عبدالملک الحوثی گفت تکیه ملت یمن به پرورگار متعال خواهد بود، ما به دشمنان خود وعده می‌دهیم که آن‌ها را در داخل یمن سرکوب کنیم و به همگان نشان خواهیم داد که شجاعتی که ملت یمن دارد چیست و چگونه خواهد بود.

* چرا عربستان به دنبال از بین بردن جنبش انصارالله در یمن است؟

- اولین حرکت مقاومت اسلامی که عربستان را تهدید می‌کند، انصارالله است، تهدید امنیت عربستان در منطقه تهدیدی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید، زیرا عربستان حامی تمام عیار اسرائیل در منطقه است، هم اکنون جنگنده‌های اسرائیلی در عملیات‌های سعودی‌ها همکاری دارند، اطلاعات دقیقی در دست داریم که رژیم صهیونیستی به نیروی هوایی این کشور دستور داده تا با سعودی‌ها در حملات هوایی به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی همکاری اطلاعاتی و عملیاتی داشته باشند.

* عربستان تاکنون چه فعالیت‌هایی تروریستی دریمن داشته است؟

- عربستان در یمن مرتکب جنایت‌های ضد بشری و ضد انسانی کرده است، عربستان است که منبع سرکوب و تروریسم در منطقه بشمار می‌آید در این جنگ سعودی‌ها از سلاح‌های کشتارجمعی و غیرمجاز استفاده کرده‌اند، چندی پیش انصارالله با همکاری کمیته‌های مردمی و انقلابی و همچنین ارتش این کشور کامیون‌های حامل سلاح شیمیایی را ضبط کرد که از سوی عربستان برای گروه‌های تروریستی ارسال شده بود.

سعودی‌ها کل تروریست‌های موجود در یمن را حمایت و پشتیبانی می‌کند، وهدف از این حمایت خلق جبههٔ دیگری علیه انقلابیون در یمن است، از سویی دیگر هواپیماهای وابسته به دستگاه اطلاعاتی چند کشور دیگر در قالب کمک‌های امدادی اقدام به وارد کردن سلاح به یمن می‌کنند.

انصارالله علاوه برکشف و ضبط سلاح‌های سعودی و شیمیایی ارسال شده برای گروه‌های مسلح، تعدادی تروریست دستگیر شدند و پس از دستگیری مدارک و اسنادی از سوی آن‌ها کشف شد که نشان می‌داد، آن‌ها وابسته به دستگاه اطلاعات عربستان سعودی هستند.

* ارتش عربستان مدعی شده است که استرتژی انصارالله بعد از عملیات طوفان قاطع تغییر پیدا کرده است، آیا ادعای عربستان درست است؟

- استراتژی انصارالله در مقابله با گروه تروریستی تکفیری القاعده و تجاوز رژیم سعودی تغییر نکرده است و تغییر نخواهد کرد، انصارالله سلاح‌های پیشرفته‌ای دارد و هرزمان که بخواهد سعودی‌ها را هدف قرار می‌گیرد.

انصارالله صد‌ها موشک و سامانه پیشرفته از هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری دارد که هر زمان بخواهد آن‌ها را در هر موقعیتی از مناطق جنوب یا حتی عربستان به کار خواهد گرفت.

* دستاوردهای جنبش مقاومت انصارالله از ابتدای شروع جنگ سعودی به یمن چه بوده است؟

- هم اکنون انصارالله بر اغلب استان‌های یمن تسلط دارد، درگیری‌ها در عدن تاکنون ادامه دارد، انصارالله موفق شده است، کنترل اغلب فرودگاه‌های یمن را در دست گیرد و برخی پروازهای بین یمن و کشورهای عربی و ترکیه به این جهت که موجب انتقال تروریسم و سلاح به یمن بودند، را قطع کند.

به رغم تداوم حملات جنگنده‌های سعودی علیه ملت یمن اما ارتش با همکاری انصار الله بیشتر مناطق و استان‌ها را تحت کنترل خود دارد و باندهای شبه نظامیان منصور هادی را در مناطق مختلف سرکوب کرده است.

* آیا عربستان مانع ورود هواپیماهای صلیب سرخ به صنعا شده‌اند؟

- بله، سعودی‌ها وبرخی از کشورهای هم پیمان آنکه در تجاوز به یمن مشارکت دارند، مانع رسیدن هواپیماهای وابسته به این سازمان به صنعا، پایتخت می‌شوند، آن‌ها حتی کمک‌های امدادی و پزشکی فوری را به یمن قطع کردند، ومدعی آن شده‌اند که مانع انتقال سلاح به انصارالله شده‌اند، این درحالیست که سخنگوی صلیب سرخ جهانی با بیان اینکه این هواپیما‌ها حامل کمک‌های امدادی و پزشکی فوری به یمن هستند، خواستار رفع سریع موانع موجود جهت رساندن این کمک‌ها به آسیب دیدگان حملات عربستان سعودی به یمن شد که یک هفته از آن می‌گذرد.

* عربستان و هم پیمانانش به دنبال چه چیزی در یمن هستند؟

- سعودی‌ها نقشه‌ای آمریکایی – صهیونیستی را در یمن پیاده می‌کند، عربستان سعودی پس از مایوس شدن از منصور هادی و گروه‌های تکفیری و فهم اینکه یمن از آن مردم این کشور شده است، به آن حمله کرد، آن‌ها به دنبال مصادرهٔ انقلاب مردم مظلوم یمن هستند.

عربستان از قدرت گرفتن انصارالله در هراس است و دلیل آن موجه است، زیرا حرکت انصارالله یک حرکت مقاومتی شیعهٔ در یمن به حساب می‌آید، و دشمن امریکا و اسرائیل به شمار می‌رود.

عربستان خواهان گفت‌وگو و مذاکره با جنبش انصار الله و انقلابیون یمنی نیست و دعوت‌هایی که برای گفت‌وگو داشته و آمادگی‌هایی که در این خصوص اعلام کرده، تبلیغاتی بیش نبوده که خوراک رسانه‌ها را تامین می‌کرده است.

* عربستان مدعی است که تا چند روز دیگر حملهٔ زمینی را به یمن آغاز خواهد کرد، نظر شما در این خصوص چیست؟

- بدون شک عربستان در جنگ زمینی شکست سنگینی خواهد خورد، ودلیل شکست دو موضوع اساسی است، اولا موضوع جغرافیای یمن است، در مرز عربستان ـ یمن جغرافیای خاصی حاکم است، وجود صحرا و دره‌های هولناک باعث شکست سعودی‌ها خواهد شد، دوما تمامی قبائل یمنی آمادهٔ دفاع از کشور خود هستند، و این قبائل به جغرافیای موجود در کشور مسلط هستند، مسائلهٔ دیگر این است که گروه‌های انقلابی در چندین سال متمادی مشغول جنگ هستند و از تمامی فنون مقاومتی برخوردار می‌باشند.

* آیا قبائل یمن با گروه‌های انقلابی و جنبش انصارالله متحد هستند؟ برنامهٔ انصارالله برای قبائل یمن چیست؟

- برخی از قبائل اتحاد خودشان را با ارتش و نیروهای مردمی اعلام کرده‌اند، در پی این اعلام عربستان سعودی اقدام به خریدن اعضای قبایل یمن کرده است، این اقدام تروریستی عربستان تاکنون نتیجهٔ چندانی نداشته است، از سویی دیگر گروه‌های انقلابی و انصار الله درصدد مسلح ساختن عشایر برای مقابله با تجاوز سعودی هستند، این طرح جامع به منظور تجاوز سعودی علیه یمن می‌باشد.

مردم یمن هوشیار باشند که به سخنان عربستان و منصور هادی اعتماد نکنند، چرا که آن‌ها هرگز خیر و صلاح ملت مظلوم یمن را نمی‌خواهند بلکه خواهان جدایی جنوب این کشور هستند.

* جناب مهند السلامی، در پایان گفتگو، آیندهٔ یمن و جنبش انصارالله را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- بدون شک آل سعود در عربستان شکست سختی خواهد خورد و همانگونه که اربابان سعودی در لبنان وسوریه و فلسطین جزای سنگینی را پرداخت کرده‌اند، دریمن چند برابر خواهند پرداخت.

عربستان به دنبال پایمال کردن حقوق شهروندان یمنی است، آن‌ها عزت ملت یمن را مورد هدف قرار گرفته‌اند، ولی ملت یمن ملتی است که زیر بار ظلم و ستم نخواهد رفت.

من هم در پایان تقاضای سید عبدالملک الحوثی را از تمامی دوستان رسانه‌ای مجددا درخواست می‌کنم، که جنایت‌های وحشیانهٔ سعودی‌ها را به همه بازگو کنند و ندای مظلوم را به همه برسانند.

https://shoma-weekly.ir/0637oM