گفتگوی ویژه

مشارکت حداکثری اقتدار و امنیت کشور را بالا می برد

اگر مشارکت مردم یک مشارکت حداقلی باشد طبیعتا ممکن است روی جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاثیر بگذارد
امیر زینلی- «همه در انتخابات شرکت کنند؛ حتی کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ اعتبار کشور شرکت کنند/ ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، اما شرکت کند/ انتخابات مال رهبری نیست، برای ایران اسلامی است؛ برای این است که ماندگاری کشور تأمین بشود و کشور در حصار امنیت کامل باقی بماند.» درمورد این فرمایشات مقام معظم رهبری با دکتر صالح اسکندری عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفتگو  کردهایم.

مقام معظم رهبری حتی از کسانی که نظام و رهبری را قبول ندارند برای حضور پای صندوق های رأی دعوت کردند. فواید حضور اینها پای صندوق انتخابات چیست؟

در خصوص مشارکت سیاسی در مردم سالاری دینی، بعد از انقلاب اسلامی ایران دو دیدگاه متفاوت در بین برخی مسئولین کشور وجود داشته است. یک رهیافت، رهیافت مشارکت حداکثری است. به معنای اینکه همانطور که در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی ایران مردم حضور حداکثری پیدا می کنند مثلا در عرصه راهپیمایی 22 بهمن، راهپیمایی روز قدس، عرصه سازندگی، عرصه های مختلف مذهبی و فرهنگی حضور پیدا می کنند در ساحت سیاسی هم باید به دنبال مشارکت حداکثری باشیم. تا آنجا که ممکن است مردم را تشویق کنیم که تمام کسانی که قابلیت رأی دادن را دارند پای صندوق های رأی حاضر شوند. این رهیافت مورد تأیید و تأکید رهبران نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. چه در دوره امام راحل و چه در دوره امام خامنه ای (مد ظله)، این دو بزرگوار روی این مسئله تأکید داشته اند که باید یک مشارکت حداکثری در انتخابات باشد.مقام معظم رهبری از آنجایی که در انتخابات مختلف از بعد از سال 68 همواره تأکید کردند که قائل به مشارکت عموم مردم و مشارکت حداکثری هستند، طبیعتا این بیان رسا را فرمودند که حتی کسانی که نظام را قبول ندارند و کسانی که من را قبول ندارند هم در انتخابات شرکت کنند. مطمئنا این بیان معظم له ارتباط مستقیمی هم با اقتدار و امنیت ملی دارد. ببینید انتخابات ارتباط منطقی با امنیت کشور ما که در یک منطقه پرخطری هستیم دارد. اگر مشارکت مردم یک مشارکت حداقلی باشد طبیعتا ممکن است روی جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه تأثیر بگذارد. جمهوری اسلامی ایرانی که امروز دراوج اقتدار است، جمهوری اسلامی ایرانی که من قاطعانه عرض می کنم در طول تاریخ از زمان اهل بیت (ع) تا زمان آل بویه و زمان صفویه و یا در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حضرت امام ، هیچ موقع تشیع چنین اقتداری که در دوره زعامت امام خامنه ای در منطقه غرب آسیا و در منطقه شمال آفریقا داریم، نداشته است. شیعه هیچ زمانی این اقتدار را تجربه نکرده است. دردوره حضرت امام کشور عراق هشت سال ما را درگیر کرد. البته آن پایه ای که حضرت امام گذاشتند وآن دم مسیحایی و دم قدسی که حضرت امام داشتند و بعدا مقام معظم رهبری تداوم بخش و استمرار دهنده آن بودند و تثبیت کننده آن بودند باعث شد که الان این اقتدار و امنیت ملی در کشورمان به وجود بیاید. این اتفاقاتی که امروز درعراق و سوریه و لبنان رخ می دهد و این کشتارها و سربریدن ها و جنین از شکم مادران بیرون آوردن ها و دزدیدن دخترکان ایزدی و شقاوت ها و صبوعیت ها که در منطقه خاورمیانه رخ می دهد، اگر خدای نکرده امنیت واقتدار کشور کوچکترین لطمه ای ببیند خیلی دور نیست. ممکن است در همین قم ، مشهد ، شیراز همین اتفاقات تکرار شود. و من فکر می کنم یکی از دلایلی که معظم له تأکید دارند همه مردم در انتخابات حضور پیدا نمایند این است که انتخابات و مشارکت گسترده مردم باعث می شود درجه اقتدار و امنیت ما افزایش یابد. امروز می بینید شهدای مدافع حرم در سرمای سخت و واقعا استخوان سوز شمال عراق و سوریه در این ایام مظلومانه می روند و
مظلومانه
تر و گمنام تر برمی گردند. در دفاع مقدس رزمندگان که به جبهه های جنگ اعزام می شدند معمولا خانواده ها و مادران شهدا و مردم با گلاب و قرآن و اسفند به بدرقه ایشان می آمدند ولی این دوستان که امروز در سوریه و عراق در رکاب سردار رشیدی مثل حاج قاسم سلیمانی در سرمای سخت می جنگند و در بعضی مقاطع روزی یک وعده غذای گرم نمی توانند بخورند، اینها گمنام می روند و وقتی هم یه شهادت می رسند با مظلومیت در شهرهای مختلف تشییع می گردند و بدون اینکه حرف و حدیثی باشد یا رسانه ای باشد. این شهدا فدای اقتدار و امنیت و استقلال ما می شوند.

سؤال این است که اگر منتقد نظام در انتخابات حضور پیدا کند چرا اقتدار ما مقابل کشورهای همسایه بیشتر می شود؟

ما در یک منطقه فوق العاده پر خطری هستیم و تمام کشورهای اطراف به یک نحوی درگیر ناامنی و بی ثباتی هستند و امروز جمهوری اسلامی در شاخص های امنیتی در درجه های بالای دنیا قرار دارد. شما حوادث فرانسه را ببینید چند نفر از همین تکفیری ها، کشور فرانسه د رقلب اروپا را بهم ریختند. اما ما با داعش در منطقه مستقیما مواجه هستیم اما بحمدالله جمهوری اسلامی ایران کاملا امن و باثبات است. تحرکات اینها اعم ازاین بمب ها و مواد منفجره ای که در کشور می آورند، همه کشف و ردیابی می شود. این نشان از یک سری کار پیچیده اطلاعاتی و امنیتی دارد.

هفته پیش روزنامه وقایع اتفاقیه بنده را دعوت کردند که با جوانان اصلاح طلب مناظره کنم. آنجا به جوانان اصلاح طلب عرض کردم امروز که شما می خواهید به ساختارهای
تصمیم
گیری جمهوری اسلامی ایران مثل مجلس شورای اسلامی ورود پیدا نمایید باید نسبت خود را با امنیت و استقلال کشور مشخص کنید و باید بگویید چه تضمینی دارید که اگر روزی در مناصب قانون گذاری قرار گرفتید امنیت کشور را به خطر نیندازید. شما همان جریانی هستید که در سال 88 شعار نه غره نه لبنان را سر دادید. شما جریانی هستید که بر علیه امنیت و استقلال کشور و بر علیه اصل ولایت فقیه شعار دادید و امنیت ملی را تضعیف کردید و حالا اگر بخواهید امروز در مناصب تصمیم گیری و مناصب کرسی های مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنید چه تضمینی به مردم ایران می دهید که از کیان و استقلال کشور دفاع می کنید؟ مستحضرید که وقایع اتفاقیه متعلق به حزب ندای ایرانیان است و جالب این است که حرف هایی را که زدم منتشر نکردند اصلا آن مناظره را منتشر نکردند. به آنها گفتم یا منتشر نکنید یا تمام حرف های بنده را منتشر کنید. به حزب ندای ایرانیان که حالا به قول خودشان یک زایشی داشتند به آنها گفتم این آقای کاسپین ماکان شوهر خانم ندا آقا سلطان درفتنه 88 کشته شد و یک قتل مشکوکی رخ داد، این آقا به تل آویو رفت و در آنجا آقای نتانیاهو به ایشان نشان افتخار دادند و بلافاصله گفت که شما اصلاح طلبان نمایندگان ما هستید که علیه حکومت ایران می جنگید. چرا آن موقع حزب ندای ایرانیان و دوستان شما حزب کارگزاران ، حزب اتحاد ملت ایران، احزاب اصلاح طلب دیگر نسبت به این مواضع و حرف نتانیاهو موضع گیری نکردند؟ چرا موضع خود را محکم اتخاذ نکردند؟ نتیجه این عدم موضع گیری همین است که امروز مردم نگرانند. مردمی که برفرض نظام را قبول نداشته باشند اما نمی خواهند امنیت کشور به مخاطره بیافتد. بخش کمی از مردم ممکن است که مقام معظم رهبری و یا برخی مسئولین نظام را قبول نداشته باشند اما نمی خواهند ثباتی که امروز در کشور است از بین برود.

https://shoma-weekly.ir/S4LZ4R