گفتگوی ویژه

مرحوم رفیق‌دوست از قبل انقلاب، انقلابی بود/ مرحوم رفیق‌دوست دست و دل باز و خیلی با گذشت بود

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در باره مرحوم محمدجواد رفیق‌دوست به خبرنگار ما گفت: ایشان بسیار مؤمن و متدین بود. از قبل از انقلاب انقلابی بود و بعد از انقلاب انقلابی‌تر شد.

جواد مقصودی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در باره مرحوم محمدجواد رفیقدوست به خبرنگار ما گفت: ایشان بسیار مؤمن و متدین بود. از قبل از انقلاب انقلابی بود و بعد از انقلاب انقلابیتر شد. عدهای بعد از انقلاب انقلابی شدند، اما ایشان از نوجوانی و جوانی انقلابی بود و درک خوبی داشت. با توجه به آیات شریفه سوره واقعه «وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ* أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ* فِی جَنَّاتِ النَّعِیمِ» از سابقون بود. از نوجوانی و جوانی و خانوادگی شاکله الهی داشت و صفات الهی را در خود پیاده کرد.

با آرامش و طمأنینه و منطقی

وی افزود: در جلسات حزب مؤتلفه اسلامی که صحبت میکرد با آرامش و طمأنینه و منطقی مطالب را با دقت برای دیگران بیان میکرد. البته ایشان کم حرف میزد، اما همان مقداری که صحبت میکرد بسیار خوب بود و مورد توجه حضار قرار میگرفت.

این عضو شورای مرکزی حزب اظهار کرد: مرحوم رفیقدوست دست و دل باز و خیلی با گذشت بود. در کمیته امداد امام خمینی مسئولیت کارهای خیر را به عهده داشت و مرحوم حبیبالله عسگراولادی ایشان را در کمیته امداد امام خمینی منصوب کرده بود. ایشان با توجه به اعتقاداتش در راه خدا خدمت کرد و فکر نمیکنم در انجام وظیفهاش کوتاهی کرده باشد. سعیاش این بود که مطابق آنچه که خدا فرموده است، عمل کند.

وی مطرح کرد: یکی از نشانههای بارز و روشن این بنده خوب خدا این بود که پدر شهید بود. فرزند برومندشان علی را در راه خدا تقدیم کرد و شهید علی رفیقدوست تربیت شده این خانواده و چنین پدری است و چنین خانوادههایی شهیدپرور هستند.

مرحوم رفیقدوست ولایتمدار بود

مقصودی در پایان اشاره کرد: مرحوم رفیقدوست ولایتمدار بود. هم نسبت به امام راحل اینگونه بود و هم نسبت به مقام معظم رهبری و ذرهای تردید نداشت که ولیفقیه جانشین ولیعصر(عج) و فرمانش الهی است و اگر ولی امر حکمی صادر کند بر همه آحاد جامعه واجب است از آن اطاعت کنند. آن مرحوم از دلباختگان مقام معظم رهبری بود.

https://shoma-weekly.ir/LRulX3