گفتگوی ویژه

مجلس مطالبه گرانه برنامه های پیشرفت کشور را دنبال کند

بخشی از کم کاری ها در عدم تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله متوجه دولت در بخش اجراست. لیکن مجلس هم در این زمینه مسئول است چون مجلس می تواند در راس امور مطالبه گر باشد و با استفاده از جایگاه قانونی خود مسیرحرکت صحیح در رسیدن به اهداف پیش رو طبق برنامه های پیشرفت کشور را دنبال کند.
امروز وظیفه ماست که در دولت های خود خط کشی های سیاسی را کنارگذاشته و با در نظر گرفتن فرامین ناب اسلام پیشرفت را برای کشور به ارمغان آورده و با قدرتمند نمودن خود ضمن رفع مشکلات و بهبود زندگی مردم،حامی ملت های مظلوم جهان طبق فرامین رهبری باشیم.

در این خصوص گفتگوی خبرنگار شما با دکتر محمد کرمی راد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی را می خوانید:

به نظر جنابعالی چرا سند چشم انداز 20ساله توسعه، کارآیی مطلوب در رسیدن به اهداف پیش رو را نداشت؟

متاسفانه یکی ازدلایل مهم عدم توفیق در رسیدن به اهداف برنامه های تدوینی توسعه و پیشرفت کشور در این سالها عملکرد معیوب دولت هاست. منجمله عملکرد دولت کنونی که با نگرش لیبرالی و رویکرد به سمت اروپا و ارتباط با آمریکا طبیعی بود قادر به اجرای سیاست های کلان نظام طبق منویات مقام معظم رهبری برای پیشرفت آینده کشور نباشد.

آیا کم کاری در عدم تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله تنها متوجه دولت است؟

بخشی از کم کاری ها متوجه دولت در بخش اجراست. لیکن مجلس هم در این زمینه مسئول است چون مجلس می تواند در راس امور مطالبه گر باشد و با استفاده از جایگاه قانونی خود مسیرحرکت صحیح در رسیدن به اهداف پیش رو طبق برنامه های پیشرفت کشور را دنبال کند. ولی متاسفانه شاهدیم که اکنون مجلس هم از انجام درست وظایف خود کوتاهی کرده و درگیر محافظه کاری و ملاحظه کاری و هم سویی با دولت در بخشی از امور شده است. که البته ممکن است علل خاص خود را داشته باشد. ولی واقع امر این است که اگر بخواهیم به پیشرفت در کشور برسیم و مشکلات موجود را حل کنیم نباید عملکرد مجلس به این صورت باقی بماند.

قوه قضائیه در این بین چه نقشی دارد؟

متاسفانه در این سالها دستگاه قضا هم نتوانسته درجهت رسیدن به اهداف کشور در مقابله با افرادی که ایجاد مشکل و مانع سر راه پیشرفت کشور می کنندقدم های بزرگی بردارد کما اینکه با نهیب مقام معظم رهبری به قوه قضاییه درخفا و آشکار بخصوص در هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت شهید بهشتی به عنوان اسوه اخلاق و دینداری رهبری که فرمودند:«خواست مردم از قوه قضائیه اجرای عدالت و حق مداری است و مردم انتظارشان این است که دستگاه قضا وظیفه خود را به خوبی انجام دهد» اخیرا" قوه قضائیه اقدامات خوبی را در برخورد با مجرمان شروع کرده که باید کارها را با سرعت ادامه دهد تا با پیگیری جدی در برخورد با مجرمان موانع مسدود کننده اجرای سیاست های کلان کشور برای بهبود وضع زندگی مردم رفع شود و حتی شاهد باشیم مجرمان دانه درشت که عامل اصلی بروز بسیاری از مشکلات و محدودیتها در راه پیشرفت کشور هستند مورد مجازات های شدید قرار گیرند.

ضرورت تدوین و ارائه سند 50 ساله الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در شرایط کنونی چه بود؟

مردم ما چهل سال است با حضور در صحنه های انقلابی کشور و شرکت در راهپیمایی آشکار اعلام می کنندکه اگر مسئولی به خاطر کم کاری و غفلت خواسته و ناخواسته بخواهد نظام اسلامی را سرنگون کند ما نمی گذاریم.لذا امروز هم همین ملت نمی خواهند وزیری سرکار و در راس امور باشدکه زندگی اشرافی و نگاه لیبرالی دارد و بدون هیچ کارائی از یک سمت استعفا داده و جای دیگر مشغول به کار می شود و اصل تعهد و شایسته سالاری را زیر پا می گذارد و با باندبازی و جریانات سیاسی مردم را دچار موج اصلاح طلبی کرده و نتوانسته اند درامتحانات الهی فارغ ازجریان سازی سیاسی خدمت مطلوب به مردم نموده و پیشرفت کشور را سبب شوند که اگر این مسئولان طبق آموزه های دین اسلام توان خود را صرف خدمت هرچه بهتر به مردم و کشور می کردند، شرایط کنونی ما این گونه نبود و توانسته بودیم تاکنون به قله سیاست های ابلاغی توسعه کشور به صورت کامل برسیم هرچند در بسیاری از موارد هم که رهبری دغدغه مندتر بودند توفیقات مهمی من الجمله توفیقات علمی و نظامی بدست آمده و دشمن از همین پیشرفت ها وحشت کرده که برجام و FATF را برپا نموده است.

سند 50 ساله الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا به عملیاتی شدن آن کمک شود؟

توجه به اسلام از سوی مسئولان ما باید در راس باشدکه بتوانیم به پیشرفت های بی نظیر برسیم. ما الگوی پیشرفت را در عمل به فرامین ناب اسلام محمدی (ص) می بینیم که برای توفیق در تمام زمینه ها اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و علمی برنامه کاملی دارد و ضعفی در آن وجود ندارد لذا ضعف در اجراست و مشکل در عملکرد قوای سه گانه ماست که اگر مسئولان امر در این ارگانها به درستی به وظایف اسلامی خود عمل کنند، قطعا" با تغییر رویکردها مطابق آموزه های دین اسلام توفیقات عدیده را بدست خواهیم آورد کما اینکه نص صریح آیات قرآن هم تاکید دارد که ما دشمنان را اولیاء خود قرار ندهیم بنابراین عمل به اسلام می تواند ما را به قله های رفیع موفقیت برساند،از سویی در هجمه ای که دشمن علیه ملت های مظلوم و مستضعف جهان گرفته است و هیچ حمایتی از مظلومین در سطح جهان نمی شود و دشمن ما را به جهت فریاد خواهی از مظلومان محکوم به حمایت از تروریست می کند و ائتلاف سعودی جنگ افروزی و اروپا و امریکا تامین سلاح کشتار جمعی می کنند ما باید به قدری قوی شویم که حرفی برای گفتن داشته باشیم.

https://shoma-weekly.ir/kl40lC