گفتگوی ویژه

قطع رابطه با دشمن قطع رابطه با دنیا نیست

در آیه ای که آقا برای جهاد کبیر فرمودند که وجهدهم به جهاداً کبیراً ( سوره مبارکه فرقان آیه 52). اینها به قرآنی‌ها بر نمی‌گردد اینها به عدم توجه نشان دادن به دشمن و پشت کردن به آنها و نه گفتن به آمریکا بر می‌گردد یعنی قطع رابطه با دشمنان و نه قطع رابطه با دنیا، قطع رابطه با نظام استکبار نماییم
13 آبان نماد مبارزه با آمریکا است. مقام معظم رهبری جهاد کبیر را به معنای عدم تبعیت از دشمن مطرح فرمودند. امام خمینی هم فرمودند هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید. در گفتگو با دکتر لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی این موضوع را دنبال کرده ایم.

***

به نظر شما هنوز هم باید هر چه فریاد داریم باید بر سر آمریکا بکشیم؟

بله. حضرت آقا امسال بیشتر از وقت‌های دیگر روی جهاد کبیر تأکید دارند. این که اول سال هم فرمودند و دوباره در جمع خبرگان و همچنین در جمع سایر افراد هم فرمودند، نشان می‌دهد همان طور که آقا فرمودند دشمن در میدان مانده و بیرون نرفته است و فرمودند که دشمنان انقلاب می‌خواهند کاری کنند نظام اسلامی از عناصر درونی که باعث افتخارش است خالی شود و زمانی این اتفاق افتاده و نظام ضعیف شد، عناصر قدرتی وجود نداشته باشد، آن گاه اقتدار دیگران می‌تواند بر آنها غلبه کند و مقابله با دیگران برایش کار مشکلی می‌شود. وقتی به توضیحات دیگری که در جاهای مختلف از دشمن داشتند توجه می‌کنیم، می بینیم که دشمن ابتدا جنگ را تحمیل کرد. این روزها نیروهایی از طرف آنها با ملیت‌ها و تابعیت‌های مختلف و حتی بعضا دوملیتی در غالب جاسوس معرفی می‌شوند یا اگر مذاکره صورت می‌گیرد نیز زیر قولشان می‌زنند و در حقیقت بیشتر چنگ و دندان نشان می‌دهند و دشمنی خود را بیشتر آشکار می‌کنند و اگر ما زمانی هم خیلی قوی پیش آمدیم او عقب نشینی کرده و در لانه خزیده است و هر زمانی که احساس کرده است که دست به سوی او دراز می‌شود، باز می‌بینیم که دوباره همان ماهیت پلیدش را رو می‌کند. بنابراین این آمریکا و استکبار همان آمریکا و استکبار قبل است به اضافه این که تجربیات و شناخت‌هایی نسبت به بعضی از افراد پیدا کرده که گاهی اوقات ممکن است بی توجهی در کشور از سوی بعضی از مسئولان وجود داشته باشد یا خوشبینی از طرف مردم باشد یا این که با استفاده از شبکه‌های مجازی خودشان و امکاناتی که در اختیار قرار می‌دهند یا شبکه‌های دیگری که وجود دارد، دشمن کاملا برنامه ریزی کرده است. این دشمن همان دشمن است و تا زمانی که همان دشمن است، تا زمانی که آیات قرآنی را داریم نباید کوتاه بیاییم و هر سال با رو شدن بیشتر دست آنها و بر ملا شدن نقشه‌ها و خیانت‌هایی که علیه بشریت در جای جای دنیا انجام می‌دهند، باید مرگ بر آمریکا را بلندتر از سال‌های قبل بگوییم.

چطور آمریکا از آن دوران تا الان تغییری نکرده و حتی نسبت به قبل بدتر هم شده است؟

ماهیت همان ماهیت است. به قول معروف از کوزه همان برون تراود که در اوست. بالاخره این آمریکا تغییر نکرده است و عوض نمی‌شود. این که گمان کنیم اگر 13 آبان را مردم آفریدند و کار خداوند بود که دست اینها رو شد و اگر اقداماتی انجام دادیم باعث شده است که آنها متنبه شوند، فکر غلطی است. ماهیت آنها همین است، سیاست‌هایشان عوض نشده و ممکن است مدل و تاکتیکشان عوض شده باشد ولی دیدگاه و استراتژی همان است. علیه ما و بشریت دشمنی دارند، حتی علیه مردم کشور خودشان هستند زیرا هویت عوض نشده است. هر زمان متناسب با زمان و نیازی که دارند به هر صورتی، یک بار در غالب لانه جاسوسی، در لباس استاد، مدیر پروژه یا مثلا شخص حقیقی یا حقوقی، سیاسی و اجتماعی می‌خواهند وارد عرصه شوند و نقش آفرینی کنند. اگر در سال‌های خیلی قبل لانه جاسوسی تعطیل شد ولی در فتنه 88 برخی از پارک‌ها و مراکز فرهنگی یا برخی از سفارت خانه‌های بیگانگان در کشورمان به لانه‌های جاسوسی کوچک تر تبدیل شدند که کمتر به چشم می‌آمدند. اینها همین هستند، استکبار، استکبار است؛ دشمن، دشمن است. مهم این است که ما چطور دشمن را بشناسیم، از آن غفلت نکنیم، دشمن را دوست نپنداریم و نسبت به نقشه‌های آن دچار بی توجهی نشویم. در غیر این صورت با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

آیا در حال حاضر مطلبی مهم تر از مبارزه با آمریکا داریم؟

به دلیل اینکه آمریکا شیطان بزرگ و در رأس بقیه و سلسله جنبان استکبار و حرکت‌های استکباری در دنیا است، دیدیم بعد از مذاکره که به ظاهر مقداری پای عقلانیت و شناخت حقوق دیگران آمده بودند، باز هم اموال کشور ما را بلوکه کردند و مکان‌هایی که داشتیم را در اختیار خود و دیگران قرار دادند. هم چنین وقتی این اقدامات و مصوبات علیه ما را در مجلس خود و دیگر سازمان‌ها دارند، باید بگوییم که آمریکا در رأس همه شیطنت‌ها است و همان آیه شریفه که آقا برای جهاد کبیر فرمودند که وجهدهم به جهاداً کبیراً ( سوره مبارکه فرقان آیه 52). اینها به قرآنی‌ها بر نمی‌گردد اینها به عدم توجه نشان دادن به دشمن و پشت کردن به آنها و نه گفتن به آمریکا بر می‌گردد یعنی قطع رابطه با دشمنان و نه قطع رابطه با دنیا، قطع رابطه با نظام استکبار نماییم و این که توجه داشته باشیم که اقتدار ما در این نه گفتن به دشمنان و در عین حال استفاده از ظرفیت‌هایی که آقا فرمودند به شرق مسلحی که آنها می‌گویند توجه کنیم، است. همه دنیا در غرب استکباری، البته مردمش و برخی از دولت‌هایشان ممکن است منصفانه تر رفتار کنند، جمع نشده است. این تلطف کافرین را در نظر داشته باشیم.

هنوز عمله‌های آمریکا در ایران حضور دارند و در مناصبی در کشور نفوذ کرده اند. آنها چه منافعی را دنبال می‌کنند؟

آنها احساس می‌کنند که می‌توانند در این جا خیلی کار انجام دهند. بالاترین منفعتی که برای خود در نظر می‌گیرند، سست کردن پایه‌های نظام است. کشور ما و شخصیت‌های ما به عنوان سنبل استکبار ستیزی مطرح شده اند و سایرین می‌خواهند از ما الگو بگیرند. دشمن می‌خواهد در مقابل انظار دنیا نشان دهد که ایران از مواضعش کوتاه آمده است یا این که آمریکا رفتارش را عوض کرده است که باعث شده ایرانیان پای کار بیایند. همچنین یک سری منافع حاشیه ای دیگری هم دارند که گاهی برخی افراد که دل بسته به غرب بوده یا خوش بین هستند یا منافعشان با آنها یکی است یا دستشان در یک کاسه است، چراغ‌های سبزی به آنها نشان میدهند و گاهی هم گراهایی داده می‌شود که غفلت آنها باعث طمع دشمن برای ورود به فضاهای علمی، فن آوری، فرهنگی و دیگر جاهای مختلف در کشورمان می‌شود و احساس کنند که دری به روی آنها باز شده است و باید از این در باز به اسم گردشگر یا پیمانکار یا صاحب پروژه و... وارد کشور شوند و اقدامات خود را انجام دهند و بهره لازم را ببرند. چند منظوره کار کنند ولی ویترینش یک کار ظاهرا قابل توجیه باشد ولی در پشت آن اهداف شوم خود را دنبال کنند.

شما وظیفه دولت در این جهاد کبیر را چه می‌دانید؟

وظیفه دولت این است که به ظرفیت‌های مردمی، حمایت‌ها و هم گرایی‌های لازم توجه داشته باشد. چه در بحث بودجه و چه در بحث استفاده از ظرفیت‌ها با سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های انقلابی در کشور همگرایی و هم افزایی داشته باشد. از این طرف وظائف خود را به خوبی انجام دهد و از طرف دیگر از افرادی استفاده کند که به آنها کاملا اعتماد داشته باشد که اینها دل و دستی در آن طرف آبها به سمت دشمنان ندارند و بدانند که دل بسته به هیچ کشوری جز این نظام و کشور مقدس نیستند، پاک دست، متعهد و متخصص باشند چون گاهی ممکن است که پاک دست باشند ولی به دلیل عدم تخصص از مشاورانی استفاده کنند که یا اشتباه مشاوره دهند یا مشاوره مغرضانه دهند و به دلیل عدم آگاهی، مدیران یک سری امکانات کشور را به دست بیگانگان دهند یا راه نفوذ آنها را باز نمایند.

https://shoma-weekly.ir/SKN0x8