گفتگوی ویژه

قطع امید از غرب راه وحدت ملی را هموارتر می سازد

بهانه تراشی هایی همچون تفکیک ترامپ از آمریکا، ناشی از چشم بستن بر واقیعات نظام حاکم بر ایالات متحده است. توجیه اشتباهی که بر همگان آشکار شده؛ تنها بر خطاکاری توجیه گر می افزاید.
عضو شورای مرکزی حزب مرتلفه اسلامی گفت: پذیرش اشتباه در امید بستن به آمریکا، مسیر وحدت و انسجام ملی را برای پیمودن بهتر مسیر آینده هموارتر می سازد.
محمد مهدی اسلامی تصریح کرد: بهانه تراشی هایی همچون تفکیک ترامپ از آمریکا، ناشی از چشم بستن بر واقیعات نظام حاکم بر ایالات متحده است. توجیه اشتباهی که بر همگان آشکار شده؛ تنها بر خطاکاری توجیه گر می افزاید.
وی خاطر نشان کرد: کسانی که روزی مدعی بودند راه پیشبرد مذاکره با اروپا، جلب نظر آمریکا در نقش کدخدای آنها است و پس از برجام هم گمان کردند تحریمها برداشته شده و دیگر باز نخواهد گشت، اگر به اشتباه راهبردی خود اذعان نکنند سکاندار خوبی برای ادامه مسیر اداره کشور نخواهند بود و برای توجیه اعمال گذشته خود، بار دیگر ما را به بی راهه هایی همچون امید بستن به اروپا بدون آمریکا خواهند برد.
اسلامی با تأکید بر اینکه نباید از هیچ فرصتی چشم پوشی کرد؛ این رویکرد را متفاوت از دل بستن کامل به اروپا دانست و افزود: در مواضع گذشته مدافعان برجام نسبت تبعیت اروپا از آمریکا مشخص شده است و تجربه نیز نشان داده اگرچه اروپا گاهی در باغ سبز نشان می دهد، اما حتی اگر صرفا از منظر اقتصادی هم بنگرد، تجارت بزرگتر خود با آمریکا را فدای ایران نخواهد کرد.
مدیرمسئول هفته نامه شما خواستار ایفای نقش فعال تر رسانه ها در بازخوانی نقش اروپا در طول مذاکرات هسته ای از توافق سعدآباد تا کنون شد و افزود: غبارزدایی از خاطرات تلخ بدعهدی های تجاری اروپایی ها به بهانه تحریم های آمریکا، مانع از شکل گیری قراردادهایی خواهد شد که تنها نتیجه آن خسارت باشد.

https://shoma-weekly.ir/MLAQFu