گفتگوی ویژه

فرهنگ مقاومت جهانی شده است

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: فرهنگ مقاومت، فرهنگی است که دیگر مختص خاورمیانه نیست و به سراسر جهان صادر شده و در واقع فرهنگ مقاومت زمینه استقلال، عزت و آزادی ملت‌ها را فراهم می‌کند.
نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: متأسفانه برخی از مسئولان علی رغم افول آمریکابه نظام سلطه نگاه مثبت دارند و به آن‌ها اعتماد کردند.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: متأسفانه برخی از مسئولان به نظام سلطه نگاه مثبت دارند و به آن‌ها اعتماد کردند و تصور داشتند که با سازش و ارتباط با آمریکا مشکلات کشور را می‌توانند حل کنند اما چهل سال تجربه نشان داده است که اعتماد کردن و چشم بستن به آمریکا چیزی جز یک توهم نیست.

وی با تأکید بر اینکه ذات و جوهره آمریکا با اصل انقلاب اسلامی در تعارض است، افزود: استکبار جهانی نمی‌تواند این موضوع را قبول کند که کشوری بر روی پاهای خودش بایستد و بدون اتکا به قدرت‌های جهانی مسیر پیشرفت و توسعه را طی کند.

ترقی خاطر نشان کرد: برجام، حضور آمریکا در کشورهای افغانستان و عراق و ده‌ها تجربه دیگر از اعتماد کردن به آمریکایی‌ها نشان داده است که آمریکایی‌ها هیچ‌گاه قابل اعتماد و سازش نیستند و نمی‌توان مشکلات کشور را با آن‌ها حل کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه هژمونی و نفوذ آمریکا در حال فروپاشی است، گفت: امروز شاهد آنیم که آمریکا یکی از بزرگترین بدهکاران جهانی است و قادر به حل و فصل مشکلات داخلی خود نیست چه برسد که بتواند مشکلات دیگر کشورها را حل کند.

وی ادامه داد: آمریکا امروز نفوذ خود را در جهان و به خصوص در خاورمیانه از دست داده است و از طرف دیگر تئوری‌ها و نظریه‌های لیبرال دموکراسی غرب مثل حقوق بشر، دموکراسی، آزادی و مبارزه با تروریست به علت دوگانه عمل کردن آمریکا همه آن‌ها زیر سؤال رفته است زیرا آن‌ها به هیچ‌کدام از این نظریات پای برند نبوده‌اند.

ترقی با تأکید بر اینکه حنای نظریات لیبرال دموکراسی آمریکا دیگر برای ملت‌های جهان رنگی ندارند، تصریح کرد: یکه‌تازی آمریکا در عرصه بین‌الملل تبدیل‌شده است به چندقطبی و چندجانبه گرایی در معادلات سیاسی بین الملل و هم‌اکنون آمریکا یکی از بدهکارترین کشورهای جهان است و با رئیس‌جمهور جدیدش از خردمندی کافی در برخورد با ملت‌های جهان برخوردار نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: امروز شاهد آنیم که ملت‌های جهان و متحدان آمریکا دیگر نمی‌توانند به او تکیه کنند و آن‌ها علی‌رغم اهرم‌های فشاری که در دستان آمریکا وجود دارد به این کشور اعتماد ندارند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت نقش مهمی در کوتاه شدن دست آمریکا از منطقه داشته است، گفت: فرهنگ مقا ومت با انقلاب اسلامی در منطقه شروع به رشد کرد و حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین به تبعیت از جمهوری اسلامی، فرهنگ مقاومت را سرلوحه خود قرار دادند و امروز شاهد آنیم که دیگر فرهنگ مقاومت دیگر مختص به خاورمیانه نیست.

ترقی بیان کرد: بالغ بر 450 گروه سیاسی طرفدار مقاومت در دنیا در 5 قاره جهان در حال فعالیت هستند که تمامی این‌ها ضد امپریالیستم آمریکا هستند و امروز در فرانسه، اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا و بسیاری از کشورهای جهان شاهد هستیم شعار مرگ بر آمریکا سر داده می‌شود و پرچم آمریکا سوزانده می‌شود و مقابله سیاسی خودشان را نسبت به نظام سلطه گسترش داده‌اند.

وی ادامه داد: فرهنگ مقاومت سیاست‌های آمریکا را نسبت به منطقه شکست داده است و نگذاشته است هیچ‌یک از طرح‌های آمریکا در خاورمیانه اجرایی شود و علاوه بر آن در انتخابات اخیری که در آمریکای لاتین برگزار شد، شاهد بودیم که تمام مردم به کاندیداهای مخالف امپریالیستم آمریکایی رأی دادند و گرایش مردم و افرادی که مخالف آمریکا هستند خودش نشان‌دهنده رشد و گسترش فرهنگ مقاومت در جوامع مختلف جهان است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان تأکید کرد: فرهنگ مقاومت، فرهنگی است که دیگر مختص خاورمیانه نیست و به سراسر جهان صادر شده و در واقع فرهنگ مقاومت زمینه استقلال، عزت و آزادی ملت‌ها را فراهم می‌کند.

https://shoma-weekly.ir/q9Tmde