گفتگوی ویژه

فتنه 88 هتک مقدسات بود

طرح فتنه 88 طرح براندازانه بود آنچنان که دیدیم شعار تقلب تبدیل به پاره کردن عکس امام راحل و اهانت به مقدسات و مبانی دینی نظیر عاشورا شد و همین مسئله کاسه صبر مردم را لبریز کرد.
حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، ضمن تشریح ابعاد سیاسی فتنه 88 و نمایش همبستگی امت با ولایت در حماسه تاریخی 9 دی اظهار کرد: آنچه مسلم بوده این است که جمهوری اسلامی ایران در زمره کشورهایی بوده که بیشترین مشارکت را در تمامی عرصه‌ها به ویژه عرصه سیاسی داشته و یکی از این عرصه‌ها انتخابات است.

وی افزود: همین حضور و مشارکت سیاسی حداکثری مردم سبب شد دشمنان و کینه‌توزان انقلاب اسلامی عرصه انتخابات را به منظور تزلزل پایه‌های اعتماد مردمی و به دنبال آن ایجاد شکاف میان ملت و دولت مورد هدف قرار دهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: در بررسی ابعاد سیاسی فتنه 88 باید گفت وقایع سال 88 هزینه‌های بسیاری برای ما داشته که ضربه به سلامت انتخابات و ایجاد نوعی سرخوردگی سیاسی در جامعه از جمله مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود.

ترقی با بیان اینکه دروغ تقلب بزرگ در انتخابات ضربه مهلکی در انتخابات سال 88 بود، خاطرنشان کرد: زمینه آماده‌سازی فتنه 88، وقایع تیر سال 78 بوده که در حقیقت در انتخابات 10 سال بعد آن با تلاش جریانات معاند داخلی و خارجی اجرایی و عملیاتی شد.

وی یادآور شد: هتک سیاسی در سال 88 این بود که اتهام تقلب در انتخابات توسط افرادی از درون نظام مطرح شد، دشمنان نظام و طراحان فتنه با تکیه بر فریب مردمی زمینه‌ای را ایجاد کردند که وانمود کنند میلیون‌ها نفر به موسوی رأی داده اما اوج سرخوردگی سیاسی برای حامیان نامزد شکست خورده زمانی بود که نتوانست وی ادعای تقلب در انتخابات را ثابت کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد: فتنه 88 به دشمنان اجازه داد تا نسبت به نفوذ در این کشور و سهم‌خواهی در جریان اداره کشور امیدوار شوند و این برای جمهوری اسلامی ایران هزینه‌ای سنگین بود که با جمع شدن بستر فتنه در حماسه 9 دی، تمامی این تبعات منفی را در نطفه خفه کردیم گرچه آثار منفی برخی از آنها تاکنون گریبان‌گیر ما بوده است.

وی با بیان اینکه شعار تقلب در انتخابات از سوی فتنه‌گران دیری نپائید که تبدیل به هتک حرمت به مقدسات شد، گفت: طرح فتنه 88 طرح براندازانه بود آنچنان که دیدیم شعار تقلب تبدیل به پاره کردن عکس امام راحل و اهانت به مقدسات و مبانی دینی نظیر عاشورا شد و همین مسئله کاسه صبر مردم را لبریز کرد.

عضو شورای مرکزی و رئیس امور بین‌الملل حزب موتلفه با اشاره به همبستگی و تجدید پیمان امت با ولایت در حماسه تاریخی 9 دی، اظهار کرد: 9 دی به تاریخ نشان داد که رمز عبور از دشواری‌ها و فضای خاکستری فتنه، پیروی از ولایت است.

ترقی گفت: حضور گسترده مردمی و همراهی آنان با ولایت در حماسه 9 دی جدی‌ترین و تاریخی‌ترین برخورد با اصحاب فتنه بود که در مانور عظیم همبستگی 9 دی راه ورود و نفوذ دشمنان را به حداقل رساندیم.

https://shoma-weekly.ir/TOaZ4m