گفتگوی ویژه

علت دعوت به خضوع برابر بدترین دشمنان چیست؟

در زمان حضرت علی (ع) عده ای از یاران امام از دین خارج شدند در مقابل ولی خدا ایستادند و اشکالاتی از ولی الله می‎گرفتند که حتی با پاسخ‎های حضرت علی (ع) به راه راست هدایت نشدند چراکه انتخابشان، انتخاب باطل بود.
عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در گذشته پهلوی‏ها، فرعون‏ها، یزیدیها و صدامها وجود داشتند که گرایش و روح آنها افراطی و باطل بوده است و در باطل کوشیدند تا به هوا هوس خود اعم از مال و ثروت و جاه مقام دست پیدا کنند و در تاریخ بشریت این موضوع ادامه دارد.

جواد مقصودی، عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی ، در گفتوگو با هفته نامه شما، گفت: همیشه در مقابل حق باطل‏ هایی وجود دارد و این گونه نیست که خدا همه مردم را به یک صورت خلق نکرده است، مگر این که خدای متعال به ملتی رحم و زمینه رحمت خدا را در وجودش نهادینه کرده باشد و آن ملت شبیه به یکدیگر باشند.

این عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: در گذشته پهلوی‏ها، فرعون‏ها، یزدیها و صدامها وجود داشتند که گرایش و روح آنها افراطی و باطل بوده است و در باطل کوشیدند تا به هوا هوس خود اعم از مال و ثروت و جاه مقام دست پیدا کنند و در تاریخ بشریت این موضوع ادامه دارد.

مقصودی در ادامه با بیان این مطلب که همواره دو گروه مقابل هم در جهان قرار میگیرند، اظهار داشت: در زمان حضرت علی (ع) عده ای از یاران امام از دین خارج شدند در مقابل ولی خدا ایستادند و اشکالاتی از ولی الله میگرفتند که حتی با پاسخهای حضرت علی (ع) به راه راست هدایت نشدند چراکه انتخابشان، انتخاب باطل بود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر فرزندان خوارج زمان علی (ع) زنده هستند و زندگی می‏کنند و راه زندگیشان همچون پدرانشان راه باطل است و همانگونه که پدرانشان به راه راست هدایت نشدند این گروه نیزهیچگاه به راه راست هدایت نخواهند شد.

به گفته عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی بشر همواره به دنبال سعادت است و زمانی سعادتمند خواهد شد که تنها معبودش را ستایش کند و الگوی مسیر زندگی خود را الگویی قرار دهد که پیامبران و اولیاء الهی راه را در دوران مختلف تاریخ به مردم نشان دادهاند.

وی با تأکید بر این مطلب که بندگان الهی باید در طول زندگی خود مراقب جنیان و انسان‏هایی باشند که همواره مقابل پیامبران ایستادگی کردند، خاطر نشان کرد: بندگان خدا با مطالعه باید به این نتیجه برسند که خداوند چه فرامینی را برای ادامه مسیر در مقابل بندگانش قرار داده و بر بنده‏هایش واجب است جز اجرای فرامین الهی دستورات و اوامر گروههای دیگر را چراغ روشنای مسیر زندگیشان در دست نگیرند.

وی اذعان داشت: پیامبران آمدند تا به بندگان خدا بگویند به یکدیگر خیانت و به بیت المال دست درازی نکنید و اگر کسی که خدا تنها معبودش باشد حتی اگر پول بی صاحب هم بدستش برسد به پول بیصاحب دست درازی نمیکند.

جواد مقصودی با بیان این مطلب که سنخیت و رویکرد انسانها حق یا باطل است، گفت: با توجه به این که قدرت در اختیار حاکمان و علما است و مردم نیز پیروی کننده رهنمودها و برنامه‏ هایشان هستند از این رو اگر حاکمان و علما فاسد بر مردم حکم رانی کردند کل مردم فاسد شد.

وی در ادامه به اطلاعات اندک مردم از دین و سیاست اشاره کرد و افزود: مردم باید تلاش کنند تا اطلاعات دینی عقیدتی و ایمانی خودشان را به حد کمال برسانند تا کسی نتواند بر سر آنها کلاه بگذارد.

این عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: مردم باید بقدری اطلاعات علمی، عملی خود را بالا برند و بتوانند تفسیرهای سیاسی قوی کنند تا بتوانند دوست و دشمن خود را به راحتی از هم تمییز دهند.

مقصودی اظهار داشت: اگر اطلاعات مردم نسبت به مسائل پیرامونی خود اندک باشد، امثال بنی صدر دعوت کند مردم به خیابان ها می‏آیند و در مقابلش بهشتی نیز حمایت مردم را درخواست کند بار دیگر مردم به خیابانها می‏ریزند.

وی خطاب به مردم گفت: من به مردم توصیه می کنم که تلاش کنند تا به آگاهی معرفتی عقیدتی و دینی دست یابند چراکه با آگاهی یافتن است که انسان ها می‏توانند جایگاه خود را پیدا کنند.

به گفته مقصودی ملتی که به علم و بصیرت سیاسی دست پیدا کنند دیگر دعوت صدام‏ها و بنی صدرها را نمیپذیرد.

این عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: در زمان امروز ما اگر علما و حکام فاسد باشند مردم نیز فاسد خواهند شد و اما علما و حاکمان با تقوی همچون امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب بر مردم حکمرانی کنند ملتی با تقوی خواهیم داشت به گونهای که وقتی امام خمینی (ره) حکم جهاد می‏دهد فرزندان اسلام با توجه به این که سنشان اقتضاء رفتن به جبهه را نکند با تعویض شناسنامه خود راهی نبرد با اهریمن میشوند بدون این که از امامشان پولی بخواهند یا چشمشان بدنبال مسند و قدرت باشد بلکه به دلیل قداست امام(ره) جان خود را فدا کردند و دشمن را به زباله دان تاریخ انداختند.

وی بیان کرد: دولتمردان و افرادی همچون بنی صدر در این مملکت هنوز هستند و بجای این که بخواهند در جبهه و حوزه الهی قدم بردارند میروند در مقابل دشمن خضوع کرده دست خود را بالا نگاه میدارند درحالی است که امام(ره) آمریکا را منفور ترین حکام دنیا می دانستند و بارها عنوان کردند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با اشاره به سخنان برخی از مردم و مسئولان که بیان می‏کنند که مگر ما چه اقداماتی انجام داده ایم که آمریکا با ما بد عمل می کند، گفت: این گروه و افراد باید از آمریکا بپرسند ما با آنها چکار کرده ایم که با ما بد عمل می کند اگر قرار باشد دستمان را در مقابل آمریکا بالا نگاه داریم و خضوع کنیم وضعیت ما همان وضعیتی می شود که محمد رضا پهلوی و قبل زا آن نیز پدرش رضا خان داشت.

مقصودی اظهار داشت: در زمان رضاخان شاهد بودیم که چه بلایی سر رضاخان آوردند و تمام ریشه های اقتصادی مملکت اعم از کشاورزی دادمداری را خشک کردند.

این عضو هیات نظارت حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: مگر آمریکایی‏ها صنعت برای کشور ما می‏آورد و به ما کمک می‏کند؟ در حالی که بدترین دشمن برای اسلام و کشور ما آمریکا است چرا باید در مقابلش خضوع کنیم.

وی بیان کرد: مگر عراق و یمن با آمریکا بد کرده است که این کشورها را با بمب ها و داعش هدف قرار داده است.

مقصودی اظهار داشت: معتقدم خوارج زمان حضرت علی (ع) اکنون نیزحضور دارند اما تنها نام هایشان عوض شده است و ملت ایران متوجه این موضوع هستند.

https://shoma-weekly.ir/YWIUWD