گفتگوی ویژه

عقبه فکری ملت یکی از مهمترین قدرتهای انقلاب اسلامی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: اگر یک ملت صاحب تفکر و اندیشه باشد، نقشه استکبار را به خوبی تحلیل کند، نسخه های متعددی در مقابل این دسیسه ها داشته باشد، بسیار ارزشمند است و قدرت یک ملت را می رساند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: اگر یک ملت صاحب تفکر و اندیشه باشد، نقشه استکبار را به خوبی تحلیل کند، نسخه های متعددی در مقابل این دسیسه ها داشته باشد، بسیار ارزشمند است و قدرت یک ملت را می رساند.

حجت الاسلام محمد حسن ذاکری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در خصوص فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت سلاح هسته ای و امکان تلاش برای کسب انواع دیگر قدرت به خبرنگار هفته نامه شما، گفت: به یک تعبیر قدرت را می توان به قدرت نرم و سخت تقسیم کرد، یکی از امتیازات نظام جمهوری اسلامی علاوه بر قدرت سخت و پیشرفتهای خیره کننده در عرصه تجهیزات نظامی بویژه سیستم موشکی کشور که جزو کشورهای پیشرفته دنیا در این عرصه محسوب می شود، قدرت نرم جمهوری اسلامی می باشد، که به پشتیبانی ملت غیور، دلیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی بوجود آمده است.

وی ادامه داد: قدرتی که تا کنون توانسته است، همچون سدی مستحکم در برابر قدرتهای بزرگ دنیا قرار بگیرد، یکی از انواع قدرت نرم جمهوری اسلامی، حضور مردم در صحنه، پشتیبانی از نظام و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه به عنوان رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است .در عرصه قدرت نرم، قدرت فکری و اندیشه روشن انقلاب اسلامی بیشتر مورد توجه است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد اینکه حضور مردم جزو قدرتهای نظام محسوب می شود، گفت: یکی از قدرتهای نظام پشتیبانی عمیق مردمی، حضور مردم در برهه های حساس در صحنه و حمایت از نظام است و همان شعارهای اول انقلاب را که همانا استکبار ستیزی و حمایت از مظلوم می باشد، سر می دهند.

وی افزود: این حضوری که هر سال پر شور تر گشته و این انقلابی که بعد از گذشت 37 سال از آن، هنوز تازه، شاداب و جوان است، نشان می دهد قدرتی که انقلاب را حفظ کرده و در استمرار آن نقش دارد، همان حضور و پشتیبانی مردم از نظام می باشد، تا وقتی این قدرت و پشتیبانی وجود دارد، احدی از مستکبرین و زیاده خواهان عالم، روی تسلط بر ایران را نخواهند دید.

ذاکری فرهنگ مقاومت را بر گرفته از فکر و اندیشه انقلابی نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: فرهنگی که منشاء هدایت و راهی است که امام راحل رضوان الله تعالی علیه برای ملت گشودند و راه مقاومت را به عنوان یک درس به ما آموختند، سبب شدند این تفکر و اندیشه علاوه بر ایران تمام منطقه را فرا بگیرد، بویژه در عصر زعامت و رهبری مقام معظم رهبری امام خامنه ای، ترویج این نوع تفکر، اندیشه و عمق نفوذ این جریان در سر تا سر دنیا قابل مشاهده است، به هر حال اینکه اگر یک ملت صاحب تفکر و اندیشه باشد، نقشه استکبار را به خوبی تحلیل کند و نسخه های متعددی در مقابل این دسیسه ها داشته باشد، بسیار ارزشمند است و نشان از قدرت یک ملت می باشد.

ذاکری با اشاره به استدلال قوی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد ادامه داد: این استدلال از مکتب اهل بیت علیهم السلام برگرفته شده در عمق جانها و دلهای شیفته اسلام نفوذ کرده و باعث شده است، انقلاب اسلامی در بیرون مرزهای خود هم طرفداران فراوانی داشته باشد و حامیان متعددی را برای خود جذب کند.

ذاکری فرهنگ نظام جمهوری اسلامی را برگرفته از فرهنگ عاشورا دانست و خاطر نشان کرد: پیام فرهنگ عاشورا و نهضت ابا عبد الله حسین (ع) ایستادگی در برابر ظالم است، ولو اینکه یاران حق اندک باشند، انقلاب اسلامی ایران از الگوی نهضت عظیم حسینی برگرفته شده و تا عاشورا در بین مردم کشور زنده است، این انقلاب پایدار می ماند، لذا تفاوت ایران با برخی از همسایگان خود که داعیه دار حکومت اسلامی هستند، در این است که الگوی حکومت اسلامی در ایران، برگرفته از الگوی علوی و حسینی می باشد.

وی در پایان گفت: سر لوحه نظام جمهوری اسلامی، استکبار ستیزی می درخشد، وقتی مردم و ملت کشورمان به عنوان کسانی که انقلاب را به پیروزی رساندند، الگوی خود را امام حسین (ع) قرار می دهند و استکبار ستیزی را از شعارها اصلی انقلاب خود می دانند، همین باعث شده است، این عقبه فکری و ایدئولوژیکی یکی از مهمترین قدرتهای انقلاب اسلامی محسوب شود.

https://shoma-weekly.ir/lOR4jn