گفتگوی ویژه

عطر سیب و عشق به ولایت

هر سال در دهه آخر ماه صفر، عطر سیب موسسه فرهنگی موتلفه اسلامی را فرا می گیرد، جایی که هر ساله شاهد برپایی خیمه عزاداری اهل بیت(ع) است. برگزاری روضه دهه آخر صفر رسمی است که موتلفه ای ها سالهاست آن را انجام می دهند و در این ماه با دعوت از سخنرانان کشوری ضمن عزاداری برای اهل بیت(ع) سعی در افزایش بصیرت در جامعه را دارند تا بار دیگر این حزب ریشه دار نشان دهد محور همه کارهایشان برای دین است و عشق به ولایت دارند. حجج اسلام ابوترابی،کازرونی، رئیسی و سعیدی سخنران های چهار شب اول این مراسم بودند.که مهمترین محورهای مطرح شده توسط آنان در این گزارش پیش رو دارید.

گزارش از: مصطفی حسینی
 اشاره: هر سال در دهه آخر ماه صفر، عطر سیب موسسه فرهنگی موتلفه اسلامی را فرا می گیرد، جایی که هر ساله شاهد برپایی خیمه عزاداری اهل بیت(ع) است.
برگزاری روضه دهه آخر صفر رسمی است که موتلفه ای  ها سالهاست آن را انجام می دهند و در این ماه با دعوت از سخنرانان کشوری ضمن عزاداری برای اهل بیت(ع) سعی در افزایش بصیرت در جامعه را دارند تا بار دیگر این حزب ریشه دار نشان دهد محور همه کارهایشان برای دین است و عشق به ولایت دارند.
حجج اسلام ابوترابی،کازرونی، رئیسی و سعیدی سخنران های چهار شب اول این مراسم بودند.که مهمترین محورهای مطرح شده توسط آنان در این گزارش پیش رو دارید.


محور سخنان حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی معاون قوانین مجلس و عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان
خداوند متعال انسانها را به دو گروه، با دو جهت گیری متمایز تقسیم می کند. گروهی بر اساس نوع شناخت ، معرفت خویش و جهان بینی محدود، تمام توجه خود را معطوف به عالم دنیا و جهان طبیعت نموده اند و برای رسیدن به آمال ها و آرزوهای خود در حصار این عالم تلاش می کنند اما در مقابل انسانهایی هستند که با نگاه به ملکوت، عالم طبیعت را نردبانی برای رسیدن به حیات و سعادت تلقی می کنند.

ویژگی های انسانهای مادی:
تمام تلاش خود را برای رسیدن به هوا و هوس و تمایلات دنیوی دارد و در این راه عجول است.
تمام اهداف خود را در عالم دنیا می بیند.
تمام عزم و اراده خود را صرف دنیا می کند و به فکر آرزوهای ناپایدار خود است.
هیچ انسان طالب دنیایی نیست که به همه آمال و آرزو های خود رسیده باشد زیرا ظرف عالم دنیا محدود است، افرادی که صاحب قدرت و ثروت هستند و تنها به دنیا فکر می کنند به برخی از آرزوهای دنیایی خود می رسند و به بسیاری از آرزوهای خود دست پیدا نمی کنند.

ویژگی های انسانهای معنوی:
نگاه خود را به عالم دنیا محصور نموده اند و از نعمتهای خدای سبحان استفاده کرده و به سرمایه های ماندگار و ابدی تبدیل نمودند.
از عالم دنیا بهره می گیرند تا خدا گونه شوند.
انسانهای خدا گونه به قله های سعادت می نگرند و در دامنه کوه به سوی قله پیش می روند.

سعی و تلاش مناسب با اراده:
اگر ملت اراده کرده که در مقابل استکبار جهانی بایستد و از حیثیت اسلامی و ملی خود دفاع کند و زمینه اقتدار ملل اسلامی را در لبنان،فلسطین ، عراق و دیگر اقصی نقاط جهان فراهم آورد باید سعی مناسب با این هدف داشته باشد.
سعی دانشمندان شهیدی همچون تهرانی مقدم ، احمدی روشن و دیگر دانشمندان شهید جمهوری اسلامی فراتر از دیگر دانشمندان جهان است زیرا سعی و تلاش این دانشمندان شهید سعی خدا محوری و عاشورایی بوده است.

هدف انقلاب اسلامی:
هنر انقلاب اسلامی تربیت انسانهایی همچون این دانشمندان خدا محور است. محصول انقلاب اسلامی پیروزی بر آمریکا در جبهه های مختلف است اما محصول نهایی و بالاتر انقلاب تربیت انسان هایی است که به قرب الهی نائل شوند.
بسط عدالت در جهان از اهداف انقلاب اسلامی ایران است. انقلاب اسلامی به معنای فرهنگ عاشورا است. جریان بیداری اسلامی بدون تردید به معنای بازگشت به مکتب آزادی بخش عاشورا است.

عاشورا الگو برای آزادی خواهان:
فلسطین امروز از عاشورا سیراب می شود، مقاومت لبنان هستی خود را از عاشورا دارد و عراق حیات خود را مدیون عاشورا است و همه آنها از جویبار عاشورایی انقلاب اسلامی لبریز هستند و سیراب می شوند.
جریان بیداری اسلامی بدون تردید به معنای بازگشت به مکتب آزادی بخش عاشورا است.

محور سخنان حجت الاسلام و المسلمین کازرونی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه کرج
عزت یکی از اصولی است که انسان ها به نوعی طالب آن هستند و آرزوی همیشگی عده ای از انسانها است که عزیز باشند، در مقابل عزت، ذلت قرار دارد که با عث هلاکت انسانها است.
منشاءعزت:
هیچ مفهومی در عالم قابلیت تکیه دادن،اعتماد کردن و دل بستن را ندارد، تنها منبعی که عزت بخش بوده و خودش عزیز است و اعزاز دیگران از این منبع نشات می گیرد خداوند متعال است.
تنها منبعی که غبار، نابودی، فنا، هلاکت، تغییر، تبدیل در او دیده نمی شود خداوند متعال است.
هر کس خواهان عزت و بزرگی و شکست ناپذیری است باید به سمت خداوند حرکت کند. هر کسی می خواهد  به منشاء عزت دست پیدا کند به دو محور باید توجه کند : 1- قولی 2 - رفتاری
محور قولی به معنای سخن مطهر و پاکیزه است. اگر هر کسی جای سخن و کلام اش را بداند و سپس بگوید بسیاری از مشکلات حل می شود.
راه صحیح و در مسیر خداوند متعال نیاز به سخن پاکیزه و طیب و عمل صالح دارد.

منشاء ذلت:
 اگر انسان به مال و ثروت و تعلقات دنیوی دل ببندد نابود می شود.
تاکنون هیچ کسی به خاطر قدرت و ثروت مادی سرپا نمانده است و پیوند با این افراد موجب عزت نمی شود.
امروز باید ادبیات دینی وارد سیاست شود و سخن سیاسیون باید از دین باشد، خزیدن    و رفتن به سمت ملحدان عالم به کسی عزت نمی دهد.
باید به ذلت ها و خواری های دنیا در تاریخ نگاه کرد و درس عبرت گرفت. حسنی مبارک روزگاری با فخر دیوار آهنی در مقابل مردم غزه کشید اما امروز می بینیم از او چیزی نمانده و به ذلت رسیده است.
حرکت در مسیر صاحبان قدرت و ثروت راه بن بست و به ذلت رسیدن است. باید برای انسانیت خود شرف و قداست قائل شویم.

مسیر انحراف و رسیدن به ذلت:
در طول سالهای پس از انقلاب  افراد منحرفی را در پست های مختلف به نظام ما تحمیل کردند که ضربه بزنند و با وجود اینکه آسیب هایی هم زدند اما نتوانستند حرکت انقلاب را دچار وقفه کنند.
اصول انقلاب اسلامی بر اساس استقلال و عزت نفسیر و تنظیم شده است و توطئه های بسیاری بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شده اما دشمنان به اهداف خود نخواهند رسید و هلاک خواهند شد. جوانه های انقلاب در حال رویش است و درخت کهن انقلاب به رشد خود ادامه می دهد.

حزب موتلفه اسلامی نماد تبعیت از ولی فقیه زمان:
تنها جمع سیاسی و عبادی کشور که می تواند ادعا کند از از روز جرقه خوردن انقلاب تا به امروز پا به پای ارزشهای انقلاب حضور داشته و هیچگاه رخوت و خمودی نداشته، حزب موتلفه اسلامی است. حزب موتلفه اسلامی از سال 1341 تا به امروز همواره از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تبعیت کرده و زبانزد عام و خاص است.حزب موتلفه اسلامی حزبی ریشه دار و عمیق است . امروز انقلابی شدن کار چندان سختی نیست بلکه در زمان طاغوت انقلابی بودن سخت بود.

 انتخاب مسیر صحیح:
ایمان، ایستادگی و استقامت ما مهم است. امروز که کار در دستان ما است باید مسیر صحیح و حق را انتخاب کرد و زمانی دشمنی دشمنان تمام می شود که ما از مسیر حق رویگردان شویم.
خداوند متعال همه ملحدین و توطئه گران را به سزای اعمالشان می رساند و آینده آنها ذلت است اما به اهل ایمان امید داده است که با دست غیب کمک می کند.
محور سخنان  حجت الاسلام والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضائیه و عضو مجلس خبرگان
دعوت به حق:
قطب نما و مدار زندگی انسان با بصیرت، حق است. آنچه که انسان ها در زندگی و حیاتشان به آن دعوت شده اند، دعوت به حق است که در آیات نورانی قرآن، نزول کتاب آسمانی کامل برای هدایت انسان از جانب وجود مقدس پروردگار متعال و رسالت رسولان به آن تاکید شده، براساس حق بوده است. انسان براساس حق، موضع گیری و حرکت می کند و رمز این کار، تقوای الهی و پروا از خدا داشتن است که در اخلاق و عمل باعث می شود انسان‌ها را حفظ کرده و به عمل باطل گرفتار نشوند.

انواع حق:
حق مطلق: از اسامی ذات مقدس حضرت حق است که در مقابل این حق مطلق، باطل وجود ندارد زیرا جلوه هر آنچه که در عالم وجود دارد، جلوه حق است و در مقابل این حق مطلق، عدم وجود دارد نه باطل.
حق به عنوان رحمت: آنچه که به عنوان شیء در نظام هستی وجود دارد، جلوه رحمت خداوند است که در مقابل این رحمت غضب وجود ندارد بلکه عدم وجود دارد. در واقع هر چه در عالم وجود دارد جلوه رحمت حضرت حق است و زمانی که حق به عنوان افعال، جلوه در فعل کند، آنگاه گفته می شود که در مقابلش باطل است.
انسان براساس حق خلق شده است . خداوند متعال، کره زمین را خلق کرده و نظام آفرینش را براساس حق قرار داده است. در واقع کره زمین برای این خلق نشده که انسان دچار باطل و معصیت شود بلکه برای این است که انسان بندگی خدا را کند و در خط عبودیت و بندگی حق حرکت کند.
نظام هستی، باطل را نمی تواند بپذیرد زیرا جریان نظام هستی براساس حق است . همان‌طور که دستگاه هاضمه انسان غذای مسموم را نمی پذیرد، زیرا باطل است، بنابراین باید گفت که اگر سخن، راه، اخلاق، حکومت و جریان سیاسی براساس باطل شکل بگیرد؛ بنای آفرینش که براساس حق به وجود آمده، آن را نمی پذیرد.
مشخصه های نظام دینی:
جامعه دینی دو مشخصه اساسی دارد:
اولین مشخصه جامعه دینی و اسلامی این است که در راس این جامعه حاکمیتی باشد که به امضای شارع مقدس رسیده و براساس حق باشد. همانطور که ما حکومت حق را حکومت پیامبر می دانیم. به عنوان مثال در جامعه قبل از رنسانس به نام دین حکومت می کردند ولی جامعه و نظام آنها، دینی نبود.
دومین مشخصه نظام دینی این است که تمام روابط در این جامعه براساس دین و آموزه های دینی باشد. بنابراین باید گفت که اگر این دو مشخصه در یک نظام وجود داشته باشد، آن نظام، نظام دینی است.
امروز به برکت انقلاب اسلامی و حضور مردم و هدایت امام(ره) و وجود گوهربار مقام معظم رهبری نظام ما، نظام دینی و نظام بر حق است.

ویژگی های گفتمان امامت و ولایت:
اولین ویژگی گفتمان امامت، به خدا دعوت کردن واجتناب دادن مردم از طغیان فردی و تابع طاغوت ها و طغیان گران است. در واقع در اوج بندگی و دلدادگی به خدا و تحت تاثیر ارزش های دینی قرار گرفتن و سلوک بندگی و خواندن مردم نه به سوی خود بلکه به سوی خدا، دین و ارزش‌های الهی است. دومین ویژگی گفتمان امامت و ولایت، عدالت اجتماعی است یعنی روابط مردم با خدا و روابطشان با یکدیگر براساس، عدالت باشد.
یکی از دلایلی که انسان ها، خدا، قرآن و پیامبر را نمی پذیرند این است که انسان براساس فطرت خداخواه و حق خواه و عدالت خواه است و هرگاه انسان فطرت را در خود از بین برد و اگر به دلایلی فطرت انسان ها بیدار نبوده و خفته باشد؛ در این صورت خداپرست و خداخواه نخواهد بود و نهایتا آهنگ عدالت خواهی و حق پرستی در او از بین می رود.

فطرت بیدار در انسان ها:
فطرت بیدار باعث می شود که انسان؛ خداخواه و حق خواه شده و امر به معروف ونهی از منکر را انجام دهد.
در قرآن کریم، به انسان تاکید بسیاری شده و انسان ها باید تعقل و تدبر و اندیشه کنند. اگر انسانی نابینا باشد اشخاص را تشخیص نمی دهد ولی اگر چشم دلش کور باشد، منفعت واقعی خود را نمی بیند، دوست و دشمن را نمی شناسد لذا بنا به این دلایل است که در قرآن هم تاکید شده که انسان ها باید اهل بصیرت باشند.
در زیارت نامه اربعین امام حسین(ع) می‌خوانیم که امام حسین(ع) به دلیل این که مردم از جهالت نجات پیدا کنند و قدرت تعقل، تفکر و بصیرت داشته باشند و راه درست را تشخیص داده و دشمن خود را بشناسند، جان خود را فدا کرد. بنابراین باید گفت که اگر انسانی قدرت تحلیل پیدا کند و راه درست را بشناسد، دشمن هرگز به او نزدیک نخواهد شد.

 تبعیت از ولی فقیه
 برای به انحراف نرفتن:
آنچه که امروز برای جامعه اسلامی ودینی ما مهم است، این است که بدانیم ولایت و ولی فقیه جامع الشرایط که در راس اسلام است، چه سمت و سویی دارد و باید بدانیم که هرگونه زاویه گرفتن با ولایت فقیه، زمینه سقوط و انحراف را ایجاد می‌کند. اگر این زاویه ایجاد شد، در واقع این زاویه اول انحراف است.

هدف ابا عبدالله الحسین(ع)
 احیا و عینیت بخشیدن به دین :
احیای دین و عینیت بخشیدن به دین در زندگی انسان راه معلوم است؛ در واقع این هدف اباعبدالله الحسین(ع) بوده و همواره این خون زنده است و اگر انسان ها فطرت‌هایشان را سالم نگه داشته باشند، خون عدالتخواهی و حق طلبی در جوامع بشری زنده خواهد شد. زمانی که انسان به جایی رسید که حرف را گوش نمی کند، در واقع باید گفت که فطرت را در حجاب غلیظی قرار داده است که قلب دارد ولی فهم ندارد و گوش دارد ولی شنوایی در آن نیست. بنابراین اگر انسان ها، فطرت‌شان بیدار بود حتما زیر بار ظلم نخواهند رفت. در واقع بیداری اسلامی که امروز در کشورهای اسلامی ایجاد شده به برکت انقلاب اسلامی و پیام روشنگرانه و بیدارگرانه مقام معظم رهبری است. دشمنان باید بدانند که این بیداری اسلامی که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده با کشتن از بین نمی رود.

حرکت در مسیر حق:
ان شاالله خداوند توفیق بدهد که معرفت و دلدادگی پیدا کنیم و حق خواه و حق گرا باشیم. انسان‌هایی بودند که حق را شناختند و افرادی هم حق را نشناختند زیرا مظاهر مادی و دنیاخواهی نگذاشت که به حق گرایش پیدا کنند و افرادی هم که به حق گرایش پیدا کردند متاسفانه تا آخر راه مقاومت نکردند و دچار چرخش شدند زیرا در این مسیر ثبات قلب ودل مهم است.
دشمنان با به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌یی جوان کشور قصد دارند جریان هسته‌یی را متوقف کنند. دشمنان باید بدانند که این خیالی باطل است و این راه توسط جوانان ما ادامه می‌یابد و تردیدی در این نیست واین ملت ان شاالله بدون تردید ازعاملان این جنایت انتقام خواهند گرفت.
محورهای سخنان حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدینماینده ولی فقیه در سپاه
مقدمه:
تاریخ، آینه تمام نمای عملکرد امت ها، دولت ها، شخصیت ها و انقلاب ها بوده و نشان می دهد برخی از امت ها در مقاطعی خوش درخشیده و در مقطعی دیگر رجعت کرده و نتوانستند اقتدار خود را حفظ کنند.

سه انقلاب بزرگ توحیدی در تاریخ:
قرآن به تفصیل انقلاب موسی بن عمران را تحلیل می کند، انقلاب موسی بن عمران در مقطعی دارای درخشش بود اما بعدا مهر ذلت بر پیشانی آن امت زده شد و امت او دچار رجعت شدند.
انقلاب پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام باعث شکوه و عزت شد، امت پیامبر در صدر اسلام به عنوان امت برگزیده انتخاب شدند اما در زمانی که دچار چرخشش شدند و رجعت پیدا کردند ، دچار افول و سقوط آن امت شد. سندهای زیارت عاشورا، وارث و اربعین نشان می دهد آن امت دچار رجعت و چالش شد و نتوانست مسیر حق را ادامه دهد و با امیر المومنین علی (ع) که حق بود بیعت نکردند.
انقلاب اسلامی  ایران سومین نوع از انقلاب های توحیدی است. بعد از گذشت 33 سال از عمر انقلاب اسلامی این انقلاب از اصول ارکان و مبانی خودش دور نشده و تغییری در آن حاصل نشده بود.
در انقلاب اسلامی البته آسیب وجود داشته و در آن رجعت توسط برخی افراد شروع شد، ولی نظام واکنش نشان داده و اصول خود را حفظ کرده است؛ لذا انقلاب اسلامی براساس همان اصول و مبانی که حضرت امام(ره) پایه گذاری کرده بود، برقرار است.

فراز و نشیبهای گذشته تاریخ
تصادفی، جبری و یا قانونمند :
در این خصوص سه نظریه وجود دارد:1- تحولات تاریخی یعنی صعود و سقوط انقلاب ها تصادفی است.
2- جبری است؛ اعم از جبر مذهبی که پایه گذار آن اشاعره بودند و جبر تاریخی که معتقد است انسان در برابر تاریخ نمی تواند کاری انجام دهد.
3- در قانونمند بودن تغییرات و تحولات تاریخی دلالت کرده و همه چیز را براساس قاعده و قانون می سنجد که این مورد تایید قرآن نیز بوده و علت ارجاع قرآن به تاریخ به علت قانونمند بودن حوادث است.

 عناصر قانون مند بودن
حوادث تاریخی:
حوادث تاریخ قانومند است، قوانین حاکم بر تاریخ ثابت است، تاریخ منبع بزرگی برای شناخت امت ها و سنت الهی است و انسانها در حوادث تاریخ نقش مهمی دارند که ارجاع قرآن به تاریخ دلیل این مدعا است.
اراده انسانها در تحولات مثبت و منفی نقش دارد. اگر روز نهم دی ماه سال 88 مردم به صحنه نمی آمدند و این حماسه را خلق نمی کردند، الان مسیر انقلاب یک مسیر دیگری را طی می کرد.

عناصر کلیدی در شکل گیری ارکان نظام توحیدی:
مهمترین و زیربنایی ترین عنصر انقلاب توحیدی عنصر رهبری الهی است؛ چرا که اصل نبوت اصل امامت و اصل غیبت هرسه مستلزم وجود رهبری الهی است.
در زمانهایی رای نمی تواند رهبری الهی انقلاب توحیدی را مشخص کند، قانون و رهبری الهی جز تکلیف و لطف حضرت حق بوده و قانونی خوب است که بتواند تا بینهایت مصونیت داشته و انسان را بپوشاند، ولی انسان از انجام آن عاجز است.
رکن اول در حاکمیت دینی رهبری الهی بوده و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی که ارمغان حضرت امام (ره) بود، همین رهبری الهی است.
خدای خالق خدای شارع هم هست . همان خدا باید رهبر تعیین کند، ولی شیطان و شیطانیان خالقیت را قبول داشته و شارع را قبول ندارند که افرادی همچون؛ ژان ژاک روسو، سروش و... از این دسته بوده و اختلاف را با سکولارها نیز برهمین مسئله است.
دومین عنصر کلیدی انقلاب توحیدی شریعت است . شریعت یعنی قانون خدا که نسخه کامل آن به وسیله رسولش به مردم ارائه شده است.
عنصر سوم نقش مردم است. با وجود دو عنصر رهبری الهی و شریعت، حکومت دینی امکان پذیر نبوده و شرط کافی نقش مردم است؛ چرا که رهبری و شریعت برای مردم است نه برای دیگری.
قوی ترین و معتقد ترین افراد به جمهوریت نظام دین مداران هستند. نقش مردم مشروعیت بخشی به ولایت نیست؛ بلکه فعلیت بخشی به ولایت است، در طول تاریخ نقش مردم تولید قدرت برای رهبری بوده است.
خداوند از رهبری ارائه مکتب، عملیات سازی و پاسداشت از آن مکتب را خواستار شده و در مقابل از ملت شناختن رهبری محبت به رهبری و اطاعت از رهبری را خواسته است.

تولید قدرت توسط مردم برای رهبری:
انسان؛ حق انتخاب رهبری حق یا رهبری باطل را دارد، در صورتی که انسان به دنبال حق باشد، باید از رهبری حق پیروی کند و سکوت و توقف در این مسیر جایز نیست و به تعبیری باید تولید قدرت کند برای رهبری. تولید قدرت مردمی در روز نهم دیماه 88 تجلی یافت . یکی دیگر از مهمترین عرصه های تولید قدرت برای رهبری پای صندوق های رای است که البته باید دقت شود که رای در کدام صندوق و به نفع کدام طرف صورت می گیرد. پیوستگی بین رهبری مکتب اسلام و مردم عامل اصلی اقتدار و عزت و عظمت ملت ایران است ،  تا مادامی که این سه رکن با هم باشد، انقلاب اسلامی ایران ماندگار خواهد بود و انشاء الله این وحدت و پیوستگی، انقلاب اسلامی ما را با انقلاب جهانی امام عصر پیوند خواهد داد.
https://shoma-weekly.ir/NYXqEj