گفتگوی ویژه

عسگراولادی، عبد مجاهد و مصادق تسلیم برابر ولایت بود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی را مصداق بارز تسلیم برابر ولایت دانست.

دکتر اسدالله بادامچیان در نهمین سالگرد درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی گفت: عسگراولادی یک عبد مجاهد بود. مجاهدت او فقط در موضوعات سیاسی نبود؛ جهاد او با پیروی از حضرت امام(ره) بود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: مرحومعسگراولادی مصداق بارز تسلیم برابر ولایت بود و هرکه با او کار کرده می‌داند که او ذوب برابر «نصرت ولایت» بود. عبارت نصرت ولایت مربوط به مرحوم عسگراولادی است.

بادامچیان ادامه داد: عسگراولادی انسانی مدیر، مدبر، شایسته و فرهیخته بود. همه تایید کردند که او هرجا بود، مفید و موثر بود.

وی افزود: مرحوم عسگراولادی مجاهد فی‌سبیل‌الله بود که از نوجوانی در خط مرجعیت، برای اسلام فعالیت کرد. او یک عبد مجاهد و جامع‌الاطراف بود و فقط به مسائل سیاسی توجه نمی‌کرد و به مسائل فرهنگی، اجتماعی، رفع محدودیت‌ها و مددرسانی به محرومین توجه داشت.

وی با اشاره به قرارداد ننگین کاپیتولاسیون، یادآور شد: عسگراولادی یکی از کسانی بود که در خنثی کردن قرارداد ننگین کاپیتولاسیون(سپردن حق رسیدگی قضایی جرایم اتباع و شهروندان بیگانه به نماینده حقوقی دولت بیگانه) از سوی پهلوی دوم، نقش اساسی داشت.

وی گفت: امیدواریم نسل جوان بتواند با اسوه‌ قرار دادن عسگراولادی، راه او را حتی بهتر ادامه دهند؛ او پیرِ دِیرِ سیاست بود. خداوند درجات او را متعالی گرداند.

بادامچیان همچنین خاطرنشان کرد: عسگراولادی بعد از فتنه ۸۸ مطالبی خطاب به اصحاب فتنه نوشت و گفت که شما سر فتنه نیستید و سیاستی است که شما را تبدیل به فرمانده فتنه کند و بعد روی آن کار کند و شما کسانی هستید که گول خوردید؛ او می‌دانست که بعضی از این فتنه‌گران، معاند هستند ولی می‌خواست راه را باز کند که هرکس خواست، بتواند توبه کند و برگردد.

https://shoma-weekly.ir/zuwO7H