گفتگوی ویژه

عبور از مرحله دولت‌سازی نیازمند تشکیلات خادم، صادق و انقلابی است

دولت آقای بازرگان، تفکر لیبرال غربی داشت، میرحسین موسوی تفکر چپ زده داشت، تفکر دولت کارگزاران تکنوکراتی و تعدیل لیبرالی بوده، تفکر دولت اصلاحات تفکر غرب زده بوده است؛ همین الان هم شما روزنامه‌های اصلاح‌طلبان را که نگاه کنید می‌بینید خالی از تفکر فقاهت و تفکر ولایت و امامت است، بلکه تفکر غرب زده است. سپس دولت آقای احمدی نژاد روی کار آمد که تفکر چپ اسلامی داشت، تفکری هم که اکنون با آن روبه‌رو هستیم تفکر مخلوطی است. بنابراین طبیعی است که هیچ‌کدام از این تفکرات نمی‌تواند رهنمودهای رهبری عزیز و سیاست‌های اساسی را محقق کنند.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در تبیین مرحله دولت‌سازی از مراحل پنج‌گانه تشکیل تمدن اسلامی، با اشاره به دولت‌های مختلفی که از آغاز انقلاب روی کار آمده‌اند گفت: دولت آقای بازرگان تفکر لیبرالِ غربی داشت، میرحسین موسوی تفکر چپ زده داشت، تفکر دولت کارگزاران تکنوکراتی و تعدیل لیبرالی بود، تفکر دولت اصلاحات غرب زده بود، دولت آقای احمدی‌نژاد تفکر چپ اسلامی داشت، تفکری هم که اکنون با آن روبه‌رو هستیم تفکر مخلوطی است.

اسدالله بادامچیان در گفتگو با هفته‌نامه «شما»، در خصوص بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت گفت: به لطف خدا، نظام ما پس از 37 سال به نقطه‌ای رسیده است که اکنون ولی امر ما، می‌فرمایند که ما در مرحله سوم شکل‌گیری تمدن اسلامی هستیم؛ یعنی مرحله‌ای که مقدمه تشکیل جامعه نمونه اسلامی است. ان‌شاءالله با رهبری ایشان، به مرحله پنجم که تحقق تمدن اسلامی است برسیم.

وی افزود: زمانی که رهبر انقلاب موضوع تشکیل تمدن نوین اسلامی را مطرح فرمودند، بنده با الهاماتی که از حضرت امام‌(ره)، شخص معظم له و سایر بزرگان انقلاب داشتم، این موضوع را مطرح کردم که نظام‌هایی که بر جهان حاکمیت دارند، در حال فروپاشی هستند؛ نظام کمونیستی فروپاشیده، نظام سوسیال دموکراتیک، نظام لیبرال دموکراسی، نظام کاپیتالیستی که غرب آن را راه حل نهایی جوامع بشری می‌دانست و آقای فوکویاما از آن به‌عنوان پایان تاریخ یاد می‌کرد- همگی با بحران مواجه شده‌اند و دیگر کارآیی ندارند.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی موجود در غرب را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: علت این بحران‌ها، خلاء بعد روحانیت و خدایی‌بودن در انسان‌ها است و به همین خاطر، با بن‌بست‌های بسیار شدید و سنگینی روبه‌رو شده‌اند. بنابراین در چنین موقعیتی، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عادل، فقیه و نایب امام زمان(عج)، موضوع تمدن نوین اسلامی را مطرح فرمودند.

بادامچیان، به شکل‌گیری انقلاب اسلامی به‌عنوان مرحله نخست از مراحل پنج‌گانه شکل‌گیری تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: مؤتلفه اسلامی این افتخار را دارد که از آغاز این مسیر، به‌عنوان حزب متشکل مردمی، همواره در کنار انقلاب بوده است؛ حزبی که با نظر حضرت امام شکل گرفته و در خدمت ایشان بوده است و چه در زندان و چه بیرون از زندان، فعالیت های مختلفی از نظر فرهنگی، تأسیس مدارس اسلامی غیر انتفاعی، فعالیت‌های نجات‌بخش اقتصادی مثل صندوق‌های قرض‌الحسنه و شکل‌دادن صدقات اسلامی، رسیدگی به محرومین و مستضعفین، اقدامات امدادی و مسائلی از این قبیل، به‌حمدلله حضور جدی داشته است.

وی در خصوص نگاه حضرت امام به موضوع تمدن اسلامی، اظهار داشت: در اواخر سال 41 ایشان به آقای عسکراولادی فرموده بودند که انقلاب ما سه مرحله دارد؛ مرحله اول این است که ایران را اسلامی کنیم که این حدود بیست سال طول می‌کشد و امثال شما باید زندان‌ها بروید و زجرها بکشید تا انقلاب به ثمر بنشیند، مرحله دوم این است که کشورهای اسلامی، اسلامی شوند و مرحله سوم این است که جهان با اسلام آشنا بشود و آنگاه است که محضر مولایمان عرض کنیم که مولا جان، جهان آماده تشریف فرمایی شماست؛ عجل علی ظهورک.

بادامچیان ادامه داد: اکنون نیز حضرت آقا فرموده‌اند که مراحل اول و دوم که شکل‌گیری انقلاب و نظام‌سازی بوده را پشت سر گذاشته‌ایم؛ در واقع ما توانسته‌ایم حکومتی را به نام نظام جمهوری اسلامی ایران شکل دهیم که امروز بعد از 37 سال، بحمدلله از ساعت هشت صبح تا دو بامداد 34 میلیون نفر را پای صندوق‌های رأی می‌آورد و هرکس با هر سلیقه‌ای، با آزادی کامل رأی می‌دهد. بنابراین، آزادی و استقلال این نظام هم کاملا مشخص است. اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی قرار داریم و برای عبور از این مرحله با مسائل گوناگونی روبه‌رو هستیم.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، دولت‌های مختلفی که از آغاز انقلاب روی کار آمده‌اند را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت آقای بازرگان، تفکر لیبرال غربی داشت، میرحسین موسوی تفکر چپ زده داشت، تفکر دولت کارگزاران تکنوکراتی و تعدیل لیبرالی بوده، تفکر دولت اصلاحات تفکر غرب زده بوده است؛ همین الان هم شما روزنامه‌های اصلاح‌طلبان را که نگاه کنید می‌بینید خالی از تفکر فقاهت و تفکر ولایت و امامت است، بلکه تفکر غرب زده است. سپس دولت آقای احمدی نژاد روی کار آمد که تفکر چپ اسلامی داشت، تفکری هم که اکنون با آن روبه‌رو هستیم تفکر مخلوطی است. بنابراین طبیعی است که هیچ‌کدام از این تفکرات نمی‌تواند رهنمودهای رهبری عزیز و سیاست‌های اساسی را محقق کنند.

بادامچیان افزود: البته همه این دولت‌ها خدمت کرده‌اند تا انقلاب توانسته به این مرحله برسد، اما نکته مهم این است که آیا می‌شود کشوری با این اقتدار، با داشتن رهبری به این عظمت، با مردمی به این خوبی، با این همه امکانات و ثروت، با این همه نیروی ماهر انسانی و معتقد، آن وقت در این کشور ما گرفتار مشکل مسکن و اجاره خانه، مشکل گرانی و رکود باشیم و چشممان را به بیرون بدوزیم که آیا برجام را عملی می‌کنند تا مشکلاتمان رفع بشود. مگر ما در دوران دفاع مقدس، تحریم همه جانبه تسلیحاتی نبودیم؟ در آن شرایط، ما جنگ را اداره کردیم و پیروز هم شدیم. بنابراین مشکل از دولت‌های ما است و به همین علت من فکر می‌کنم که ما در انتخابات ریاست جمهوری آینده، باید به‌دنبال دولت اسلامی مثل دولت رجایی باشیم؛ دولتی که می‌گوید من مقلد هستم و بعد در خدمت اسلام و انقلاب قرار می‌گیرد و با پاکی و صداقت، از صبح تا نیمه شب کار می‌کند.

https://shoma-weekly.ir/KaXX2I