گفتگوی ویژه

صهیونستها در استقلال کردستان هم منافع اقتصادی دارند و هم امنیتی

اسرائیل غاصب علاوه بر منافع مادی که در کردستان عراق دارد و نفت کردستان را می‌برد، مثل همیشه به دنبال ایجاد تفرقه و درگیری در منطقه است. اگر بتواند با تحریک کردهای عراق مقاصدش را پیش ببرد این کار را می‌کند. کما اینکه تاکنون چنین کرده است و از این طریق می‌کوشد زمینه درگیری‌های نظامی را فراهم سازد. اسرائیل غاصب در این شرایط در حاشیه امن به حکومت نامشروعش ادامه می‌دهد. یعنی با ایجاد درگیری نفت را که می‌برد، اسلحه‌اش را هم می‌فروشد و در منطقه هم که درگیری باشد توجه‌ها به سمت او نیست و او در آسایش و امنیت است.

در حالی که منطقه در شعله‌های پایانی فتنه داعش می‌سوزد، همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق زنگ خطر را برای کشورهای منطقه به صدا در آورد و خبر از فتنه دیگری را داد. در باره قضایای پشت پرده این همه‌پرسی و اهدافی که دنبال می‌شود خبرنگار هفته‌نامه شما با مراد کاظمی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفتگو کرد که پیش روی شماست.

رژیم اشغالگر قدس چه منافعی را در کردستان عراق دنبال می‌کند؟

اسرائیل غاصب علاوه بر منافع مادی که در کردستان عراق دارد و نفت کردستان را می‌برد، مثل همیشه به دنبال ایجاد تفرقه و درگیری در منطقه است. اگر بتواند با تحریک کردهای عراق مقاصدش را پیش ببرد این کار را می‌کند. کما اینکه تاکنون چنین کرده است و از این طریق می‌کوشد زمینه درگیری‌های نظامی را فراهم سازد. اسرائیل غاصب در این شرایط در حاشیه امن به حکومت نامشروعش ادامه می‌دهد. یعنی با ایجاد درگیری نفت را که می‌برد، اسلحه‌اش را هم می‌فروشد و در منطقه هم که درگیری باشد توجه‌ها به سمت او نیست و او در آسایش و امنیت است.

در صورت موفقیتش چطور؟

قطعاً چنانچه رژیم اشغالگر قدس در این فرآیند شوم موفق شود، با پشتیبانی و همراهی امریکا و انگلیس فازهای بعدی توطئه را آغاز می‌کند، یعنی تحریک کردهای ترکیه و جمهوری اسلامی ایران. اینها می‌کوشند برای تشکیل یک کشور کاملاً کرد تبلیغات راه بیندازند، اما کور خوانده‌اند. به حول و قوه الهی دو کشور قدرتمند ایران اسلامی و ترکیه این توطئه را نقش بر آب خواهند کرد.

در این باره که کردهای ایران عرق ملی دارند و خودشان را ایرانی می‌دانند توضیح بفرمایید.

شکی در این نیست که کردهای ایران عرق ملی دارند و خودشان را ایرانی می‌دانند، اما عرضم این است که متأسفانه الان این‌گونه شده است که یک فرد در عراق خودش را یا کرد می‌داند یا عراقی. در گذشته فرد در عراق یا عراقی بود یا نبود، مثل اینجا که یک نفر یا ایرانی هست یا نیست، با این تفاوت که عراقی‌ها به شدت ایرانی‌ها انسجام و وحدت ملی نداشتند، اما اصل تفرقه، جدایی‌طلبی و امکان دخالت بیگانگان، به‌خصوص اسرائیل غاصب به لحاظ شرایط خاصی است که رژیم ستمگر صدام و امریکای جهان‌خوار در عراق ایجاد کردند. بعد هم توطئه‌های متعدد یکی پس از دیگری مزید بر علت شدند. اواخر حکومت صدام که آن وضعیت افتضاح در عراق به وجود آمد و امریکا وارد آنجا شد و توطئه‌های زیادی را در آنجا پیاده کرد موجب شد کردهای عراق تحریک شوند و این وضعیت به وجود بیاید. الان شرایط فرق می‌کند. کردهای عراقی را فریب داده‌اند و کردهای عراق فکر می‌کنند با شرکت در همه‌پرسی دارند کار درستی می‌کنند و نهایتاً رأی اکثریت به جدایی شد.

در مورد ایران معتقدید تمایلی به چنین جدایی وجود دارد؟

در ایران هر کرد، ترک، عرب، بلوچ یا لر و کلاً قومیت‌های مختلف ایرانی قبل از اینکه تعصب این عناوین را داشته باشند که تعصب ایرانی بودن را دارند و به ایرانی بودنشان می‌بالند. کردهای ایران قطعاً به توطئه رژیم صهیونیستی واقفند. ده‌ها سال است متوجه این توطئه‌ها شده‌ایم. مردم ما چه کرد و چه غیر کرد و اقوام مختلف متوجه این قضیه شده‌اند.

رسانه‌های معاند به انحای مختلف سعی در دامن زدن این قضیه به ایران و زمینه‌سازی اختلاف و این تجزیه در ایران هستند. نظر شما در این باره چیست؟

ان‌شاءالله این تبلیغات نتیجه نخواهد داد. این کار همیشگی آنهاست. بدون شک برنامه‌های رسانه‌های ضد انقلاب ـ که شاخص‌های آنها رسانه‌های دولتی هستند و مستقل نیستند ـ توطئه‌چینی و اختلاف‌افکنی است. نه تنها تجزیه‌طلبی را دنبال می‌کنند بلکه دولت‌های متبوع آنها و سازمان‌های جاسوسیشان در پی توطئه، تحریک و ایجاد کشور بزرگ کردنشین متشکل از کردهای عراق، ترکیه و ایران هستند. کشوری که در خدمت استکبار جهانی باشد.

یعنی می‌خواهند کردها یک کشور تشکیل بدهند و منافع استکبار جهانی را دنبال کنند؟

همین‌طور است. کردها در خدمت آنها و سرانشان دست‌نشانده و فرمانبر آنها باشند. هم منافع آنها تأمین شود و هم در برابر کشورهای منطقه نظیر جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه و ترکیه بایستند و با تحریک آنها این کشور کردنشین علیه کشورهای منطقه درگیری و جنگ راه بیندازند و منطقه در آتش دائمی به سر برد، اما بحمدالله ملت عزیز ایران ده‌ها سال است متوجه این مسائل شده است. ملت‌های دیگر هم به‌تدریج دارند واقف می‌شوند، از جمله ملت و دولت ترکیه.

چطور؟

آنها متوجه دوستی غرب و اسرائیل غاصب شده‌اند. اگر بگوییم دوستی آنها برای ترکیه دوستی خاله خرسه است، اشتباه است، چون خاله خرسه از روی ناآگاهی و جهالت دوستش را زد، اما اینها کاملاً آگاهانه خیانت می‌کنند. ترکیه در بحث‌های پیش آمده یک سال اخیر متوجه شد غرب و اسرائیل با آگاهی علیه کشورش توطئه و خیانت می‌کند و امریکا و سایر کشورهای غربی و اسرائیل دوستان او نیستند. امیدواریم مردمش که متوجه این قضیه شده‌اند دولت هم متوجه شود و مقابل خیانت و توطئه‌های اینها بایستد.

رژیم صهیونیستی با رو به خاموشی نهادن آتش داعش کوشید تا با شعله‌ور ساختن این فتنه جدید حاشیه امنی برای خودش ایجاد کند تا باز هم توجه‌ منطقه متوجه او نباشد. آیا موافقید؟

قطعاً همین‌طور است. نه فقط اسرائیل غاصب بلکه امریکا و انگلیس و کلاً استکبار جهانی همواره این برنامه را دنبال می‌کنند که کشورهای منطقه به‌نوعی گرفتار باشند و به یکی دو توطئه هم اکتفا نمی‌کنند. یمن، فلسطین و آتش فتنه داعش در منطقه هم به خاطر همین است. مطمئناً برنامه‌های دیگری در سر دارند تا پیاده کنند که این منطقه همیشه در آتش درگیری و اختلاف باشد. گاهی وقت‌ها یک برنامه با پایان برنامه دیگر کلید می‌خورد و برخی مواقع یکی دو تا را از جاهای مختلف با هم پیش می‌برند. این برنامه همیشگیشان است و حداقل برای مردم عزیز ایران کاملاً جا افتاده است که توجه‌ها معطوف به اختلافات داخلی منطقه شود و دیگر روی اسرائیل غاصب تمرکز نکنند. رژیم صهیونیستی هم از فرصت به وجود آمده استفاده‌های مادی، سیاسی و نظامی خود را می‌کند.

https://shoma-weekly.ir/heeSXV