گفتگوی ویژه

صدور انقلاب یعنی حساس شدن مردم دنیا به سرنوشت خود

انقلاب اسلامی ابهت دشمنان را شکست و این همان صدور انقلاب است. همینکه ابهت آنها شکسته شده، به این معنی است که صدور انقلاب رخ داده است. این که مردم دنیا- حتی غیر مسلمانها- نسبت به سرنوشت خودشان حساس شده اند و نهضت های آزادیبخش تقویت شده است، اینها به معنای صدور انقلاب است.
اشاره: صدور انقلاب از اصلی ترین مفاهیمی است که از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران رایج شد. معمار کبیر انقلاب اسلامی، نگاه ویژه ای به صدور انقال داشتند و پس از ایشان هم رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پی صدور انقلاب به بیرون از مرزهای جغرافیایی ایران هستند. اما آیا صدور انقلاب، صرفا در مظاهر نظامی و مقاومت مسلحانه تجلی می یابد یا می توان معانی دیگری برای آن پیدا کرد؟ حرکات تبلیغی و غیرمسلحانه کسانی که در گوشه و کنار دنیا، مشغول به ترویج دین اسلام هستند و وجه مشترک آنها عدم تبعیت از نظام استکبار است، این روزها به خوبی معنای دیگری از صدور انقلاب را نشان می دهد. از این رو است که می بینیم افرادی چون شیخ زکزاکی مورد بدترین سرکوب ها قرار می گیرند.خبرنگار هفته نامه «شما» پیرامون صدور انقلاب و جلوه های تازه ای که پیدا کرده است، گفتگویی را با حجت الاسلام محمد خرسند؛ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

علت مخالفت دشمنان اسلام و انقلاب را با صدور انقلاب، چه می دانید؟

استکبار جهانی اسلام را مانع توسعه طلبی و روحیه استکباری خود می داند؛ زیرا «الاسلام یعلو ولا یعلا علیه». البته اسلامی که مدنظر ما است، اسلام ناب است، نه اسلام بدلی و به تعبیر حضرت امام(ره) اسلام آمریکایی. استکبار و در رأس آن آمریکا، با این اسلام مخالف است و به جدّ با هر نوع تأثیرپذیری از این اسلام، مقابله می کند و حاضر است که انواع و اقسام جنایات را برای سرکوب آن انجام دهد؛ اینجا دیگر موضوع حقوق بشر مطرح نیست؛ کشتن انسانها مهم نیست؛ کرامت انسانی مطرح نیست. به همین خاطر است که امروز می بینید که در عراق، سوریه، بحرین و یمن چه جنایاتی مرتکب می شود و همه کشورهای متمدنی که دم از حقوق بشر می زنند سکوت کرده اند.

آیا صدور انقلاب صرفاً در عرصه مقاومت نظامی در مقابل دشمنان خلاصه می شود یا ابعاد و ظواهر دیگری هم دارد؟

نه اینگونه نیست. به عنوان مثال، شیخ زکزاکی چکار کرده است؟ آیا دست به اسلحه برده بود؟! آیا مبارزه مسلحانه کرده است و یا مقابل دولت ایستاده بود؟ نه؛ او یک روحانی بود که به تبلیغ اسلام مشغول بود و به انقلاب اسلامی گرایش داشت.البته از نظر استکبار جهانی این جرم کمی نیست؛ لذا می بینید که با بی رحمانه ترین شکل به مجالس عزای مسلمانان نیجریه حمله می کنند، فرزندان این شیخ را به شهادت می رسانند و خود شیخ زکزاکی نیز سرنوشت مبهم و نامعلومی دارد و معلوم نیست که چه صدماتی به او وارد شده و چه جنایت هایی بر علیه او انجام داده اند. جرم شیخ زکزاکی چه بوده است؟ شیخ زکزاکی از انقلاب اسلامی ایران تأثیر پذیرفته بود و این همان صدرو انقلاب است که امام فرمودند. صدور انقلاب، یعنی نه گفتن به استکبار جهانی.

روند صدور انقلاب را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟

متأسفانه ما می بینیم که در کشور ما، برخی ها که مسئولیت اجرایی هم دارند، شعارهایی مطرح می کنند مبنی بر اینکه؛ ما باید با دنیا کنار بیاییم و از شعار دست برداریم، دشمن تراشی نکنیم و سخنانی از این قبیل. معلوم می شود که این افراد، نه اسلام را شناخته اند نه دشمنان اسلام را. صدرو انقلاب اتفاق افتاده و امروز تبدیل به یک واقعیت شده است؛ چه دشمن بخواهد چه نخواهد. دشمنان برای لطمه زدن به صدور انقلاب، اسلام بدلی را ساختند و ترویج کردند. طالبان و القاعده را بوجود آوردند و امروز هم داعش را درست کرده اند؛ برای اینکه دعوای بین جبهه اسلام و استکبار را به درون خانواده مسلمانها منتقل کنند، که متأسفانه تا حد زیادی هم موفق شدند. دشمنان در حالی به دنبال این هستند که جنگ شیعه و سنی راه بیاندازند، که با اصل اسلام مشکل دارند. آیا فلسطین شیعه است که شصت سال است دارند مردم این کشور را سرکوب می کنند؟ آیا مردم لیبی و سوریه شیعه هستند؟ آیا اکثریت کشور افغانستان را شیعیان تشکیل می دهند؟! بنابراین دشمنان با اسلام انقلابی مخالف هستند، با روحیه انقلابی مخالف هستند، با زیر بار ظلم نرفتن مخالف هستند. آنها می خواهند دنیا یک دهکده باشد و خودشان را کدخدای این دهکده فرض کنند. تلاش هم می کنند که دیگران، کدخدابودن آنها را باور کنند، که متأسفانه عده ای باور کرده اند. انقلاب اسلامی ابهت دشمنان را شکست و این همان صدور انقلاب است. همینکه ابهت آنها شکسته شده، به این معنی است که صدور انقلاب رخ داده است. این که مردم دنیا- حتی غیر مسلمانها- نسبت به سرنوشت خودشان حساس شده اند و نهضت های آزادیبخش تقویت شده است، اینها به معنای صدور انقلاب است.
https://shoma-weekly.ir/0dIaj0