گفتگوی ویژه

شکوه راهپیمایی 22 بهمن پشتوانه مذاکرات با 1+5 خواهد بود

حضور ما در راهپیمایی 22 بهمن جدی است چون باید متوجه باشیم دشمن منتظر است مسایل اقتصادی روی مردم تاثیر گذاشته و مردم دست از حمایت انقلاب بکشند اما ما باید ثابت کنیم اگر مشکلی هم هست خودمان قادر به حل آن هستیم و تحریمها تاثیری در اراده ملت ما ندارد.
قدس آنلاین:هنگامه طاهری - حضور ما در راهپیمایی 22 بهمن جدی است چون باید متوجه باشیم دشمن منتظر است مسایل اقتصادی روی مردم تاثیر گذاشته و مردم دست از حمایت انقلاب بکشند اما ما باید ثابت کنیم اگر مشکلی هم هست خودمان قادر به حل آن هستیم و تحریمها تاثیری در اراده ملت ما ندارد.

22 بهمن هر سال بیانگر حمایت ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی است . نظامی که علی رغم استعمارزدگی در دهه سوم نهضت بیداری اسلامی خود توانست به موفقیتهای علمی و نظامی حیرت انگیزی دست یابد و مستقل از دنیای غرب در برابر سختیها و فشارهای بی شمار سیاسی و اقتصادی قد علم نماید. در همین زمینه و جهت روشن شدن اذهان خوانندگان در خصوص ثمره خودباوری مردم در 34 سال انقلاب اسلامی ایران و پایداری مردم در قبال تهدیدات گونان غرب و نیز تاثیر ایران بر بیداری اسلامی سایر کشورها و تاثیر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بر مذاکرات 1+5 گفتگویی داشتیم با اسدالله بادامچیان سیاستمدار و رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی.
آنچه در زیر می خوانید حاصل گفتگوی ماست:

*جناب بادامچیان یکی از شاخصه های مهم انقلاب ایجاد خودباوری در آحاد مردم بود .به نظر شما ثمره این امر در طول 34 سال انقلاب چه بود و چه دستاوردهایی را به همراه داشت؟
- خودباوری بر مبنای اسلام است و امام (ره) که یک مرجع دینی بود این خودباوری را از سال 1341 با شروع نهضت اش برای مردم ایران به ارمغان آورد . بطوری که در کمتر از 20 سال چنان حرکت انقلابی را بوجود آورد که نظام شاهنشاهی 2000 ساله با حمایت دنیای استکبار نتوانست جلوی این انقلاب را بگیرد . مردم با اتکا به شعار نه شرقی نه غربی و با اتکا به فرهنگ بلند ایران وبا خودباوری انقلاب را به پیروزی رساندند. اکنون هم در سرار جهان در نهضتهای بیداری اسلامی و نهضتهای بیداری انسانی همین شیوه دارد ثمراتش را نشان می دهد.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی نیز همین خودباوری صحیح و باور به این که انسان خلیفه الله است در ایران نظامی پدید آورد مستقل از نظام لیبرال- دموکراسی - کاپیتالیستی غرب و مستقل از نظامهای سوسیالیستی و کمونیستی که با مردم سالاری اسلامی اداره می شد. این همان حکومت مردم بر مردم واقعی است که حالا پس از گذشت همه این سالها باعث شده به همه دانشهای نو جهانی دست یابیم دانشهایی چون نانو ،سلولهای بنیادی، نهضت نرم افزاری و سایر امور وحتی تجهیزات نظامی مانند موشک ولفجر 5 که ظرف پنج روز سپر آهنین اسراییل را در هم شکست و نتانیاهو را وادار کرد درخواست آتش بس کند . اینها خودباوری و بازگشت انسانها به خودیت انسانی و الهی خودشان است .

*پایداری و مقامت مردم در برابر تهدیدات گوناگون ایران را به عنوان الگوی بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی تبدیل کرده . نظر شما در این خصوص چیست و چگونه می توانیم الگویی الهام بخش در همه زمینه ها باشیم؟
- وقتی ایران اسلامی بدون غرور و خود پسندی و بدون دخالت در سایر کشورها خودش را بسازد و نمونه شود طبیعی است که سایر کشورها نیز برای نجات خود بخواهند شیوه ای چون اداره امور ایران را در پیش بگیرند و با انتخاب آزادانه خود از این شیوه تبعیت کنند . اگر ما بتوانیم کشورمان را به بهترین وجه بسازیم و نشان بدهیم کشوری اسیر و استعمارزده و گرفتار رژیم دیکتاتور و سلطه گر شاه می تواند ظرف 30 سال چنان مقتدر شود که از عهده تحریمهای مضاعف بر بیاید و با وجود فشارهای بین المللی در مسیر سازندگی گام بردارد طبیعتا الگوی دیگران می شود.
وقتی ما در مسایل اقتصادی مقاومت می کنیم و معتقد می شویم که در همه مسایل همچون انتخاب اعضای مجلس خبرگان ، انتخاب نمایندگان مجلس و شوراها ، برای انتخاب رییس جمهور و قانون اساسی مردم را مشارکت می دهیم و آن وقت در غرب نهضت بیداری انسانی پدید می آید که می گویند چرا باید یک درصد نظاممان بر ما سلطه کند ؟و چرا نباید مثل ایران 99 درصد مردم پای صندوقهای رای بروند؟

*حضور مردم را در راهپیمایی 22 بهمن امسال چگونه می بینید و فکر می کنید این حضور در مذاکرات 1+5 چه تاثیری خواهد داشت؟
- راهپیمایی 22 بهمن هر چه باشکوهتر باشد پشتوانه مذاکره ما با 1+5 قوی تر می شود چرا که این انقلاب متعلق به خود مردم است . 22 بهمن هم مال مردم است مردمی که می دانند این انقلاب برای آنها کلی ره آورد داشته و می دانند که باید از این انقلاب در مقابل مشکلات سیاسی و اقتصادی حمایت کنند . به هر حال حضور ما در راهپیمایی 22 بهمن جدی است چون باید متوجه باشیم دشمن منتظر است مسایل اقتصادی روی مردم تاثیر گذاشته و مردم دست از حمایت انقلاب بکشند اما ما باید ثابت کنیم اگر مشکلی هم هست خودمان قادر به حل آن هستیم و تحریمها تاثیری در اراده ملت ما نداردو البته مسوولان اجرایی هم باید بدانند اگر ملت از انقلاب حمایت می کنند آنها هم باید به احترام همین مردم در رفع مشکلات آنها کوشا باشند .
1+5 هم میداند که در اراده ملت ما در خصوص استفاده از دانش هسته ای نمی تواند خللی ایجاد کند چرا که به حقانیت ما در استفاده از این دانش واقف است از همین رو است که بهانه تراشی می کند.

https://shoma-weekly.ir/pGXpwW