گفتگوی ویژه

شکلگیری مقاومت منطقه حاصل الگوگیری از تفکر حضرت امام(ره) است

حرکت حضرت امام(ره) بر مبنای دین باوری، دین مداری و سپس باور کردن مردم بود، حضرت امام (ره) مردم را باور داشت. تحول در کشورهای اسلامی بدون وجود مردم صورت نمی گیرد، لذا حضرت امام (ره) مردم را به صحنه آورد، به آنان نقش داد و به مردم سالاری اعتقاد راسخ داشت، دین مداری و باور کردن مردم، دو عامل اساسی در حرکت حضرت امام (ره) و تاثیر آن در بیداری اسلامی منطقه بود.
طلیعه بیداری اسلامی منطقه خاورمیانه را فرا گرفته است و شتاب تحولات سیاسی حاصل از این بیداری به آن میزان زیاد است که کارشناسان و تحلیلگران از بررسی آن بازمانده اند و می توان گفت آغاز گر این حرکت معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام (ره) است، از این رو با حجت الاسلام محمد خرسند، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در خصوص نقش امام (ره) در بیداری خاموش نشدنی منطقه به گفتگو نشستیم، وی معتقد به این است که حضرت امام (ره) با ایجاد حرکت الهی در منطقه به دنبال زمینه چینی تشکیل حکومت جهانی به رهبری حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء است.

*در ابتدا بفرمایید حضرت امام (ره) را به چه دلیل می توان سر منشاء بیداری اسلامی در منطقه نامید؟

حضرت امام (ره) با رهبری حکیمانه در انقلاب اسلامی آغازگر حرکتی شدند که نه تنها موجبات تحول فکری در جامعه ایرانی و پیروزی انقلاب اسلامی شدند، حتی زمینه بیداری اسلامی منطقه را فراهم کردند و مستضعفان عالم در سرتاسر دنیا را از خواب غفلت بیدار نمودند، تا نسبت به احقاق حقوقشان پای فشرند، ایستادگی و مقاومت در برابر حکومتهای خودکامه و ظالم نمایند، بلکه فراتر موجب بیداری اسلامی جهانی شدند و موجبات این را فراهم کردند که تمام مستضعفان عالم را به جنب و جوش وا داشت و حرکتی را بنا نهادند که در بسیاری از کشورهای دیگر مردم نسبت به حق و حقوقشان مطالبه گر شدند.حضرت امام (ره) احیاگر اسلام در نه تنها در منطقه بلکه در جهان شدند و نتیجه آن را در دوران کنونی، با مسائلی که امروز در کشورهای گوناگون در جریان است و بیداری اسلامی منطقه مشاهده می کنید.

نتیجه زحمات حضرت امام (ره) در بوجود آوردن انقلاب اسلامی عیان و روشن است و تاثیر گذاری حضرت امام (ره) در تحولات جهانی امروز دنیا را مشاهده می کنید، با وجود آنکه ایشان در بین ما حضور ندارند، ولی تفکر حضرت امام (ره) در جهان اسلام وجود دارد، در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسما اعلام می کند، «مقاومت در منطقه نتیجه تفکر خمینی است»، تفکری که حضرت امام (ره) بوجود آورد، مقاومت را در منطقه بنیان گذاشت و روز به روز گسترده تر شده است، امثال وجود مقاومت حزب الله در لبنان، حشدالشعبی در یمن و... در منطقه حاصل الگوگیری از تفکر حضرت امام (ره) ناشی شده است.

*تفکر حضرت امام (ره) دارای چه شاخص و مولفه هایی بود که موجبات شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه را فراهم کرد؟

حرکت حضرت امام (ره) بر اساس مبانی دینی و الهی، اعتقاد به باورهای دینی و اسلام اصیل بود و همین باعث شد ادیان دیگر هم به جنبش و جوش درآیند و یک اقبال عمومی در دنیا به سمت دین صورت بگیرد.

حرکت حضرت امام(ره) بر مبنای دین باوری، دین مداری و سپس باور کردن مردم بود، حضرت امام (ره) مردم را باور داشت. تحول در کشورهای اسلامی بدون وجود مردم صورت نمی گیرد، لذا حضرت امام (ره) مردم را به صحنه آورد، به آنان نقش داد و به مردم سالاری اعتقاد راسخ داشت، دین مداری و باور کردن مردم، دو عامل اساسی در حرکت حضرت امام (ره) و تاثیر آن در بیداری اسلامی منطقه بود.

*حرکت بیداری اسلامی منطقه به کجا منتهی می شود و چه آینده ای برای آن متصورید؟

قطعا بر طبق وعده الهی که خداوند داده است و می فرمایند: «و العاقبه للمتقین» همینگونه هم حرکت حضرت امام (ره) بر اساس تقوا شکل گرفت و حرکت الهی می شود بر آن نام گذاشت، کما اینکه امروز می بینیم تحولات بزرگی در عالم بر اثر این حرکت بوجود آمده است و حضرت امام (ره) از اول حرکت خود را ادای تکلیف می دانست و می گفت مامور به وظیفه و به دنبال مقدمه چینی برای حکومت جهانی حضرت ولی عصر اروحنا له الفداء هستیم، لذا برای ایشان ادای وظیفه و مقدمه چینی حکومت جهانی حضرت ولی عصر اروحنا له الفداء مهم بود، حضرت امام (ره) با حرکتی که در دنیا بوجود آورد، روز به روز ابعاد آن بیشتر گسترده می شود و کاملا این ابعاد قابل روئیت است و معتقدیم چون حرکتی الهی است، تا تشکیل دولت جهانی حضرت ولی عصر اوراحنا له الفداء خاموش نمی شود.

https://shoma-weekly.ir/Al4JCN