گفتگوی ویژه

شکستن قبح مذاکره با آمریکا، یکی از راه های نفوذ است

آنها به دنبال این بودند که به عنوان باز شدن دروازه های ایران، نیروها و جاسوسان خودشان را به ایران بفرستند و بهره برداری های مدنظر خود را داشته باشند.
اشاره: 26 مرداد 94 در حالی که برجام در انتظار تأیید از طرف مجالس ایران و آمریکا بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع نفوذ را پیش کشیدند و آن را در دستور کار گفتمان سازی خود قرار دادند. ایشان در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، پس از اینکه یکی از برنامه های دشمن برای منطقه را نفوذ دانستند، به طراحی دشمن به نفوذ در ایران از طریق برجام اشاره کردند و فرمودند که ما در مقابل این نفوذ ایستادیم و جلوی آن را سد کردیم. اکنون که یکسال از آن موعد می گذرد، نفوذ تبدیل به گفتمان عمومی کشور شده است و حساسیت افکار عمومی به خوبی متوجه این موضوع شده است. با توجه به نزدیکی به سالگرد طرح مسئله نفوذ از سوی امام خامنه ای، خبرنگار هفته نامه شما، در همین زمینه گفتگویی را با حجت الاسلام محمد خرسند؛ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه انجام داده است که در ادامه می خوانید.

انتخاب مقطع زمانی پس از توافق هسته ای، برای طرح مسئله نفوذ از سوی رهبر انقلاب،چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

غرض آمریکایی ها از مذاکرات هسته ای، حل مشکل هسته ای جمهوری اسلامی ایران نبوده است. آنها خوب می دانستند و می دانند که جمهوری اسلامی به دنبال فناوری نظامی برای موضوع هسته ای نبوده و نیست و از لحاظ آموزه های دینی ما و بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، ما تولید و نگهداری این سلاح ها را حرام می دانیم. غرض آمریکایی ها از این مذاکرات و توافق، مسئله «نفوذ» بوده و هست. هدف آنها این بود که به بهانه توافق هسته ای و ارتباطاتی که با جمهوری اسلامی برقرار می شود، بتوانند در کشور ما اختلاف بیاندازند و یک عده ای را به عنوان موافق و عده ای دیگر را به عنوان مخالف وادار به ایجاد فضای دوقطبی در کشور کنند. از طرفی دیگر، آنها به دنبال این بودند که به عنوان باز شدن دروازه های ایران، نیروها و جاسوسان خودشان را به ایران بفرستند و بهره برداری های مدنظر خود را داشته باشند. دشمن از هر منفذی که بتوانند، برای نفوذ استفاده می کند. مقام معظم رهبری با بصیرت و نگاه عمیقی که دارند، مسائل و رخدادها را قبل از وقوع، رصد و پیش بینی می کنند و در قضیه نفوذ هم به همین شیوه عمل کردند و زنگ خطر را به صدا درآوردند. امروز بحث نفوذ، بحث جدی ای است. نفوذ فقط این نیست که دشمن، جاسوس به داخل ما بفرستد. برای آنها، نفوذ فکری از همه چیز مهم تر است؛ اینکه بتوانند در فکر و اندیشه تصمیم گیران و تصمیم سازان ما، رسوخ کنند و بتوانند آنها را از رسالت هایی انقلاب اسلامی برعهده مسئولین گذاشته دور کنند و به این باور برسند که اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی، قابلیت تحقق و عملی شدن ندارند، شعارهای انقلاب را شعارهای پوچ و بی معنا بپندارند و برخی ها را از گذشته انقلابی خودشان نادم کند. دشمن در صدد تقویت این جریان، در مقابل جریان اصیل و انقلابی است. هدف عمده آنها از نفوذ، این شکل نرم از نفوذ است؛ وگرنه الحمدلله با سیستم اطلاعاتی که در کشور ما وجود دارد و اقتداری که در نیروهای مسلح ما وجود دارد، امکان اینکه آنها بتوانند نیروهای خودشان را به کشور ما نفوذ بدهند بسیار کم است. نفوذ آنها بیشتر نفوذ بر فکر، اندیشه و بر افکار عمومی، بویژه بر فکر و اندیشه تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان در مراکز قدرت جمهوری اسلامی است. یکی از راه های نفوذ، شکستن قبح مذاکره و رابطه با آمریکا است. اینکه مقام معظم رهبری فرمودند به غیر از برجام در هیچ موضوع دیگری نباید با آمریکایی ها مذاکره بشود به همین خاطر است.

رهبر انقلاب چگونه در جلوگیری از محقق شدن پروژه نفوذ دشمن، ایفای نقش کردند؟

رهبر انقلاب با تیزبینی و بصیرت عمیقی که دارند، موضوعاتی را که دیگران اصلا متوجه نیستند و در مخیله آنها هم نمی گنجد، به خوبی می بینند و این از برکات نعمت ولایت و رهبری است. اینکه امام فرمودند پشتیبان ولایت باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد، به همین خاطر است. آینده نگری و بصیرت رهبر معظم انقلاب، امر منحصر به فردی است و تاکنون موارد مختلفی پیش آمده که پیش بینی ها و تدابیر ایشان به وقوع پیوسته است. یک نمونه این پیش بینی ها، همین موضوع نفوذ است. گاهی اوقات، خود آمریکایی ها و غربی ها، اهداف خود از مذاکرات را به زبان هم می آوردند و نشان دهنده این است که غرض آنها از مذاکرات، نفوذ در افکار عمومی و بعد سیاسیون و مسئولین افراد تأثیرگذار در نظام است، که الحمدلله با درایت مقام معظم رهبری و هدایت های ایشان، تا حد زیادی جلوی این نفوذ گرفته شد و قطعاً در آینده هم حساسیت مردم، مانع از این کار خواهد شد؛ مخصوصاً که می بینند که در مذاکرات و برجام، آنها به تعهدات خودشان عمل نکرده اند و همین موضوع، چهره آمریکا را بیشتر و بهتر برای افکار عمومی کشور ما نمایان می کند.

همراهی مسئولین و سیاسیون با فرایند کنترل نفوذ را چگونه ارزیابی می کنید؟

اجرایی و عملی کردن فرمایشات رهبری، وظیفه قانونی و شرعی همه مسئولین است؛ یعنی وقتی که مقام معظم رهبری مطالبه و وظیفه ای را معین می کنند، هم وظیفه قانونی و هم وظیفه شرعی همگان است که به آن عمل کنند. مسئولین باید منافذی که دشمن از طریق آنها می تواند به کشور نفوذ کند را کاملاً کنترل کنند و از طرفی دیگر، متوجه باشند که گفته ها، نوشته ها و مواضع آنها، با مواضع دشمن همخوانی نداشته باشد، تا مبادا دشمن امیدوار شود که عده ای در داخل کشور همان حرفی را می زنند که آنها می خواهند. چنانچه برخی ها در داخل کشور، مطابق میل دشمن موضع گیری کردند، دشمن دیگر نیازی به فرستادن جاسوس نمی بیند. بنابراین مراقبت مسئولین از خود، مسئله مهمی است. یکی از راه های نفوذ دشمنان، آلوده کردن مسئولین به مسائل مالی و درآمد های نامشروع است؛ همه باید مراقب باشند و هشدارهای مقام معظم رهبری را جدی بگیرند.

https://shoma-weekly.ir/cQUQIw