گفتگوی ویژه

شعار سال مورد توجه مجلس و دولت قرار نگرفته است

با وجود اینکه بیش از شش ماه از سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌گذرد متاسفانه شاهد اقدام عملی چشم‌گیری در رابطه با رونق شعار سال و حمایت از تولید داخلی در کشور نیستیم.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با وجود اینکه بیش از شش ماه از سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌گذرد متاسفانه شاهد اقدام عملی چشم‌گیری در رابطه با رونق شعار سال و حمایت از تولید داخلی در کشور نیستیم.
حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره میزان موفقیت دستگاه‌های مختلف در جهت حمایت از تولیدات داخلی و کار و سرمایه ایرانی گفت: با وجود اینکه بیش از شش ماه از سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌گذرد متاسفانه شاهد اقدام عملی چشم‌گیری در رابطه با رونق شعار سال و حمایت از تولید داخلی در کشور نیستیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی نسخه مقابله با تحریم‌ها علیه کشورمان است.

وی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه و نقدینگی، اظهار داشت: بعضا تعداد زیادی از مراکز تولیدی در کشور خوابیده و با با بازدهی کمی در حال فعالیت هستند.

ترقی تاکید کرد: این شعار و سیاست راهبردی مورد توجه و دقت مجلس و دولت قرار نگرفته است و اولویت‌ها عمدتا به مسائل دیگری داده شده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در ابتدای سال 91 بحث‌های تئوری خوبی درباره راهکارهای حمایت از تولید داخلی انجام شد، افزود: جذب سرمایه‌ ایرانیان خارج کشور، برطرف کردن موانع امنیتی سرمایه‌گزاری و رفع نواقص قانون کار مورد توجه مجلس و دولت قرار بگیرد.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز در کشور، اظهار داشت: افزایش نرخ ارز به صورت طبیعی تا حدی جلوی واردات را گرفت و فرصت خوبی را برای رونق بخش تولید فراهم کرد اما متاسفانه موانع تولید از طریق دولتمردان و دستگاه‌های مسئول برطرف نشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: باید زمینه رونق تولید فراهم شود و این مسئله توجه بیشتر دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

https://shoma-weekly.ir/qZVG6F