گفتگوی ویژه

سلاح هسته ای اسرائیل بنیان بشریت را به خطر می اندازد

مقام معظم رهبری بارها در مورد برچیدن سلاح های هسته ای مطالبی بیان فرمودند. این سلاح ها بنیان بشریت را به خطر می اندازد و سازمان ملل از جمع آوری این سلاح ها ناتوان است در حالی که وظیفه ذاتی این سازمان می باشد.
اشاره:ششم بهمن ماه 1380 بود که کوفی عنان به دیدار امام خامنه ای آمد و دیداری داشت که پس از آن گفته بود «مسلمانان باید افتخار کنند که چنین رهبری دارند.» نظرات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن دیدار را در گفتگویی با دکتر محمد کرمی راد، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بازخوانی کرده ایم:

*با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کوفی عنان، سازمان‌ ملل‌ متحد از چه توانایی و ظرفیتی برای‌ مقابله‌ با ظلم‌ در جهان برخوردار است؟

سازمان ملل بدلیل آنکه در آمریکا قرار دارد و از دلار آمریکا استفاده می کند، متاسفانه از آن هدف والا و اصلی که جلوگیری از ظلم و ستم بر کشورها و اعمال قوانین بین المللی برای رعایت حقوق کشورهای تحت سلطه و ستم قدرتهای بزرگ، دور گشته است.

مقام معظم رهبری در دیدار کوفی عنان به حق وتو 5 قدرت جهانی اشاره و بیان می کنند. چرا مسلمانان و سازمان غیر متعهدها نباید دارای حق وتو باشند. تا بتوانند در مقابل زور گویی آمریکا و دیگر اذنابشان ایستادگی کنند.

*تلاش‌ قدرتهای‌ بزرگ‌ برای‌ استفاده‌ از نام‌ و امکانات‌ سازمان‌ ملل‌ را در جهت سلطه بر کشورهای دنیا را چگونه ارزیابی می کنید؟

هدف قدرتهای بزرگ از سوء استفاده نام سازمان ملل بیشتر در جهت بهره برداری برای مطامع و اهداف پلید خود است. این قدرتها کشورهای نقش آفرین در تحولات جهانی را در به سامان رسیدن توسعه آن کشور از طریق ابزارهایی همچون تحریم، فشارهای اقتصادی و سیاسی و ... باز می دارند.

*مقام معظم رهبری تصمیم‌ بین‌ المللی‌ برای‌ مبارزه‌ واقعی‌ با تروریسم‌ که صادقانه‌ و حقیقی‌ باشد را طرح می فرمایند. نظر شما در این خصوص چیست؟

اگر همه کشورهای دنیا دست به دست هم دهند تا شر تروریسم را کم کنند، آرامش و امنیت همه کشورها تامین خواهد شد، در حالی که برخی کشورها همچون قدرتهای بزرگ خود سازنده سیستم تروریستی هستند. رهبر معظم انقلاب هم در این دیدار تذکر مهمی می دهند که « آمریکا با این‌ پیشینه‌ و در حالیکه‌ امروز چهره‌ کاملا جنگی‌ به‌ خود گرفته‌ چگونه‌ می‌تواند مرجع‌ تعریف‌ و مشخص‌ کردن‌ تروریسم‌ باشد؟»

*استفاده ابزاری از حقوق‌ بشر برای‌ اعمال‌ سیاستهای‌ مداخله‌جویانه‌ و سلطه‌گرانه‌ قدرتهای بزرگ در کشورها را به چه شکل می بینید و نوع برخورد سازمان ملل با این موضوع چگونه است؟

یکی از ابزارهای زورگویی قدرتهای بزرگ موضوع حقوق بشر است. قدرتهای بزرگ در سازمان ملل با طرح این موضوع بر کشورها فشار وارد می کنند. این موضوع ابزاری در دست آنان است تا از آن در سازمان ملل در جهت مقابله با کشورهایی که علیه منافع آننان حرکت می کنند و مقابل آنها ایستاده اند، استفاده کنند.

*فعالیت‌ آزادانه‌ گروهکهای‌ تروریستی‌ مخالف‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در کشورهای مختلف و علت‌ حمایت‌ از آنان را‌‌ بیان‌ بفرمایید؟

سازمان ملل گروهک تروریستی منافقین را در لیست سیاه تروریستها قرار می دهد اما با اعمال نفوذ قدرتهای بزرگ و لابی گری رژیم صهیونیستی و آل سعود از لیست خارج شده اند.

این گروه تروریستی مورد حمایت آمریکا، فرانسه و عربستان قرار دارد. چون در جهت منافع این کشورها حرکت می کنند. در حقیقت این گروهک صرفا یک عروسک خیمه شب بازی این کشورها است.

*سازمان ملل در قبال آمریکا که دارای مراکز تروریستی‌ متعددی است و خود را مرجع‌ تعریف‌‌ تروریسم‌ می داند، چه موضعی اتخاذ کرده است؟

کشورهای عضو غیر متعدها، جهان سومی و تحت ظلم و ستم آمریکا یکپارچه بر سر سازمان ملل فریاد بکشند که چرا با آمریکا برخورد نمی کند و به همین دلایل ماهیت سازمان ملل بدلیل زیر سلطه بودن آمریکا زیر سوال رفته است.

*آیا جنایات‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ در سرزمینهای‌ اشغالی ‌مصداق تروریسم‌ نیست؟ و سازمان ملل در این خصوص تا کنون چه اقدامی انجام داده است؟

رژیم صهیونیستی برخوردار از سهم به سزایی در لابی گری در آمریکا و اروپا است، بیشترین شرکتها و سرمایه تراست ها و سرمایه داران بزرگی که در آمریکا وجود دارند. متعلق به رژیم صهیونیستی است، این رژیم اگر اراده کند سرمایه خود را از بانکهای آمریکا و اروپا خارج کند، در سرنوشت اقتصادی این کشورها بسیار تاثیر گذار است.

*با توجه به در اختیار داشتن کلاهک های هسته ای رژیم صهیونیستی آیا سازمان ملل توانایی مقابله با این تهدیدات را دارد؟ و برای مقابله با آن سازمان ملل باید چه اقدامی را انجام دهد؟

سازمان ملل اقدام موثر و ملموسی در جهت جمع آوری سلاح های هسته ای انجام نداده است.

مقام معظم رهبری بارها در مورد برچیدن سلاح های هسته ای مطالبی بیان فرمودند. این سلاح ها بنیان بشریت را به خطر می اندازد و سازمان ملل از جمع آوری این سلاح ها ناتوان است در حالی که وظیفه ذاتی این سازمان می باشد.

https://shoma-weekly.ir/uHzorC