گفتگوی ویژه

روزی عده‌ای در همین دوقطبی‌ها است

دشمن و آمریکا هدف اصلی­شان براندازی نظام است. آنها اسلام را نمی­خواهند و از همین نفوذ در بحث­های مختلف استفاده می­کنند و از دوقطبی‌کردن و آشوب به‌پاکردن بهره می‌برند و سودشان همین­ها است.
رهبر انقلاب بارها و بارها در مورد دوقطبی‌سازی در کشور هشدار داده‌اند که آخرین آنها هم همین هفته گذشته بود. طی چند سال اخیر، دوقطبی‌­های بسیار زیادی در کشورمان به وجود آمد و به طور مشخص اکثرشان هم از طرف دشمن حمایت می­شدند. منشا آنها بیرونی است؛ اما در داخل نیز هستند افرادی که به آن دامن می­زنند. از این آبشخور، اصلاح‌طلبان معمولا برداشت زیادی می­کنند و در اصول­گرایان هم هستند گروه­هایی که به این دوقطبی‌ها بال و پر می‌دهند. گرچه این موضوع بیشتر به نفع اصلاح­طلبان است. با احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و دبیر استان کرمان همین حزب گفتگو کرده‌ایم.

***

در چند سال اخیر چه اتفاقی افتاد که دو قطبی­های کشور ما فراتر از حد انتظار است؟

عملکرد هر دو جناح تأثیرگذار بوده است. در هر دو جناح افراد تندرو وجود دارد که متأسفانه بصیرت ندارند. بی­بصیرتی یک عده، باعث این جریان می­شود که کشور به سمت دوقطبی‌شدن پیش می­رود و به آن اهدافی که دشمن دارد، دامن می‌زنند. عملکرد یک عده آگاهانه است و عده‌ای هم به علت بی­بصیرتی و ناآگاهی وارد این جریان می شوند. چه اصول­گرا و چه اصلاح­طلبانی که گاهی به عمد دنبال این قضیه هستند. این عده همان ساز اجانب و دشمن را می­زنند و دلشان می­خواهد از این دو قطبی بهره و سود ببرند و اصلا ممرّ و روزی­شان در همین دو قطبی‌شدن است.

این چه سودی است و آنها از کجا این سود را می­برند؟

از حمایت هایی که از خارج می­شوند. (یادم می­آید آقای مصباح ماجرای فتنه 88 گفتند که چمدان­های دلار به ایران می‌آید) سودش هم می­تواند مادی باشد هم معنوی هم اجتماعی و هم بهره­ها و جایگاه­هایی که می­خواهند برای خودشان کسب کنند و این جریان ابعاد وسیع و مختلفی دارد.

این از سود خودی‌ها! دشمن با ایجاد دوقطبی در کشور ما دنبال چه چیزی است و چه سودی می­برد؟

دشمن از این آرامش و امنیتی که به‌حمدالله در کشور و منطقه جریان دارد، ناراضی است. می­توان گفت تنها کشوری که در دنیا از نظر آرامش و امنیت سطح بالایی دارد، ایران است. ایران با توجه به استراتژی که دارد و به خاطر مواضع محکمی که دارد، دشمن نمی­خواهد که این کشور آرام باشد. اجانب این امنیت را نمی­خواهند و می­خواهند در این مملکت آشوب به پا کنند. دشمن در بسیاری از بخش­های مختلف ورود کرده، بخش­های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و فضاهای مجازی. آنها می‌خواهند از طریق نفوذ، مملکت و کشور را ناامن کنند و از جریان ناامنی سود ­ببرند. دشمن نهایت اهدافش براندازی است. جدال بر سر اسلام است. اصلا اگر بحث انتخابات و مذاکرات و بحث هسته­ای و این روند را بررسی کنیم، می­بینیم که دشمنی اجانب و صهیونیست و بالاخص سردمدارشان، شیطان بزرگ، آمریکا، بر سر اسلام است. آنها با شیعه دعوا دارند. اسلام‌ستیزی که حضرت آقا فرمودند همین است. اما خوب در داخل هم هستند کسانی که روی خوش به آمریکا نشان بدهند و آمریکا نیز روی خوشش را به آنها نشان بدهد. فکر می‌کنند آمریکا مورد اعتماد و اعتبار است؛ اما سخت در اشتباه‌اند. ما عملکرد آمریکا و اجانب را که در مورد ایران بررسی می‌کنیم، می‌بینیم به ویژه بعد از پیروزی انقلاب، کسی که به آمریکا اعتبار و اعتماد می­کند، خیلی ناآگاه و بی­ توجه و بی­ مطالعه است. دشمن و آمریکا هدف اصلی­شان براندازی نظام است. آنها اسلام را نمی­خواهند و از همین نفوذ در بحث­های مختلف استفاده می­کنند و از دوقطبی‌کردن و آشوب به‌پاکردن بهره می‌برند و سودشان همین­ها است.

انتهای این دوقطبی کجاست؟ یعنی ممکن است این دوقطبی حتی به جنگ داخلی منجر شود؟

اساسا دشمن دنبال همین است. آنها دنبال این هستند که بین جناح­ها و گروه­های مختلف تفرقه بیندازند. الان بحث بین شیعه و سنی را چه کسی مطرح می­کند؟ همین­ها مطرح می­کنند، برای اینکه جنگ داخلی رخ بدهد. حتی ما دیدیم که تکفیری­ها و داعش در چند جای کشور می­خواستند آشوبی بر پا کنند که بحمدالله سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای امنیتی ما خیلی خوب عمل کردند، برخورد و بررسی کردند و دشمنان نیز فهمیدند که دیگر نمی­توانند نفوذی به ایران داشته باشند و مرزهای ما بسیار مستحکم است و نمی­توانند به این سادگی ورود کنند. آنها از این جنگ داخلی بدشان هم نمی­آید، چرا که اول شروعش با این مسئله است که بین جناح­ها و گروه­های سیاسی و اجتماعی جامعه اختلاف بیندازند و بعد در انتها جنگ داخلی راه بیفتد. به عنوان مثال ببینید که الان بین اعتقادات مذهبی مردم شبهه ایجاد می­کنند. سؤالات دینی و مذهبی، بحث شیعه و سنی و... . همه اینها شروعش از جنگ داخلی است و بعد هم ورود پیداکردن برای براندازی نظام. با استفاده از نفوذ، وارد فضاهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی می­شوند و اختلافاتی بین افراد و شخصیت­ها و گروه­ها و جناح‌های مختلف و گروه­های مذهبی، شیعه و سنی بیندازند.

نیروهای اصول­گرا و به تعبیر حضرت آقا نیروهای جوان مومن انقلابی چه طور باید جلوی دوقطبی­ها بایستند؟

به طور کلی وظایف این نیروهایی که در مجموع به آنها انصار ولایت می­گویند، این است که باید به افراد آگاهی بدهند و بصیرت­دهی کنند. روند چالشی انقلاب را برای مردم و نیروهای مختلف تبیین کنند. آنقدر بصیرت­دهی کنند که مردم نسبت به مسائل و اهدافی که دشمن دارد، آگاه بشوند. عده­ای هم در داخل واقعا انسان­های خوبی هستند؛ اما بی­بصیرتند. اما عده­ای هم که می­خواهند به عمد با اجانب و بیگانگان همراهی کنند، اینها را باید شناسایی کرد و به مردم بشناسانند که اینها اهدافشان این چنین است و مردم متوجه عوام فریبی آنها باشند. نیروهای ولایی باید برای فعالیت­های مختلف در این زمینه پا در رکاب شوند. ما الان در فضاهای مجازی که وجود دارد واقعا جای پای نیروهای ولایی را کمتر می­بینیم. اینها باید کار کنند. در بخش­هایی که می­شود روی آن کار و برنامه‌ریزی کرد، باید در جامعه حساب‌شده برنامه‌ریزی کرد و کار کارشناسی انجام داد. به عنوان مثال به اعتقاد من در همین بحث اختلافاتی که بین شیعه و سنی می­خواهند راه بیندازند، حوزه علمیه نیز وظیفه سنگینی به عهده دارد. روی این موضوع باید کار شود. برای رفع شبهه­ هایی که ایجاد می­کنند باید مراکزی آماده شود و ما باید برای هر کلمه و هر شبهه­ای که به وجود می­آورند بلافاصله پاسخی داشته باشیم. پاسخی مستدل و محکم و منطقی و علمی که بتوانیم پاسخ دهیم. اگر آنها پاسخ بگیرند، قطعیت پیدا می­کنند و دیگر وارد این مسائل نمی­شوند. وظیفه حزب­الله و انصار ولایت خیلی سنگین است. به اعتقاد من الان مقداری کم کاری می­شود. یعنی این بندگان خدا کار می­کنند اما قابل قبول نیست. در این زمینه باید خیلی وسیع­تر و بهتر و فعال­تر و پرتلاش­تر کار شود. باید بسیجی‌وار و انقلابی وار فعالیت شود. در عوض دشمن دارد خوب کار می­کند و در سطح وسیع و گسترده­ای از سطح کشور در حال کار است. در این طرف هم باید انصار و نیروهای حز­ب­اللهی بیشتر احساس مسئولیت کنند و بیایند در میدان و بصیرت­دهی کنند و ان­شاءالله کارهایی که می‌شود انجام داد را به سرانجام برسانند.

https://shoma-weekly.ir/tS3OpW