گفتگوی ویژه

رفع موانع تولید و صادرات مهمترین اولویتهای دولت در سال پایانی

رفع موانع تولید مهمترین اولویت دولت در عرصه اقتصاد است. باید تولید را صادرات محور کرد، زیرا به تبعش کیفیت محصولات بالا میرود.
احمد کریمی اصفهانی عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون اولویت دولت در اقتصاد به خبرنگار نما گفت: رفع موانع تولید مهمترین اولویت دولت در عرصه اقتصاد است. باید تولید را صادرات محور کرد، زیرا به تبعش کیفیت محصولات بالا میرود.
وی افزود: با افزایش کیفیت کالاهای داخلی مصرفکننده داخلی رغبت بیشتری برای خرید کالاهای داخلی پیدا خواهد کرد و از طرف دیگر بازار خوبی در کشورهای همسایه خواهیم داشت.
 اقبال کشورهای همسایه به کالاهای ایرانی
این عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص محاسن تولید صادرات محور اظهار کرد: در این صورت بینیاز از واردات میشویم و احتیاج کمتری به ارز پیدا خواهیم کرد. ما بازار خوبی در کشورهای همسایه داریم و اقبال کشورهای همسایه به کالاهای ایرانی زیاد است. از این طریق بیکاری رفع و اشتغال ایجاد میشود و ملت به حداقل معیشت میرسند و با عزت و کرامت زندگی میکنند.
وی خاطرنشان کرد: با افزایش تولید صادرات محور واردات کشور کاهش مییابد و ارز جوابگو خواهد بود و نیاز کمتری به تزریق ارز پیدا خواهیم کرد. ضمن اینکه صادرات بیشتر ارز بیشتری برای کشور به همراه خواهد داشت.
کریمی اصفهانی یکی از پیامدهای مهم تولید صادرات محور و کاهش واردات را حفظ ارزش پول ملی دانست و گفت: با غنی کردن منابع ارزی کشور قادر خواهیم بود تراز مثبتی را ارائه دهیم. هر کشوری بتواند تراز مثبتی داشته باشد و صادراتش بر وارداتش بچربد طبعاً ارزش پولش حفظ خواهد شد.
وی در ادامه افزود: بالا رفتن امکانات ارزی کشور موجب میشود دولت برای تأمین مواد اولیه تولید و ماشینآلات و مسائل مختلف در مضیقه قرار نگیرد.
 وزارتخانهها به صورت جزیرهای عمل نکنند
این عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی بر لزوم برنامهریزی در تولید صادرات محور و کاهش واردات تأکید و خاطرنشان کرد: لازم است برنامهریزی دقیقی انجام شود و وزارتخانهها به صورت جزیرهای عمل نکنند.
وی با تأکید بر ضرورت وجود ستاد فرماندهی اقتصاد گفت: اگر از مجموعههای مختلف در این ستاد دور هم بنشینند و تصمیم بگیرند و تصمیمات بدون وقفه عملیاتی شود، اقتصاد کشور رونق مییابد. در این صورت مسئولین میتوانند پاسخگوی ملت باشند و کارها پیش میرود.
کریمی اصفهانی با ابراز امیدواری از اینکه اقتصاد ما حتماً میتواند پویا شود اشاره کرد: با افزایش ظرفیت بنگاههای اقتصادی و افزایش تولید کشور کارخانجات ما با همه ظرفیتشان فعال خواهند شد


https://shoma-weekly.ir/wei7dP