گفتگوی ویژه

رئیس جمهور باید در مسیر تحقق فرامین رهبری باشد

رفیق گفت: اصل مترقی و پیشرفته و بی بدیل ولایت فقیه در قانون اساسی منجر به عزت کشور شده است

محسن رفیق دوست گفت: حرکت ملت ایران در روز جمعه به معنای انتخاب رئیس جمهور نیست، بلکه ضمانتی برای هشت سال آینده است که سازنده دهه مهم و حیاتی انقلاب اسلامی است.

این پیشکسوت نهضت انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای مؤتلفه اسلامی که در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد، ضمن بیان خاطراتی از دوران مبارزه و درک محضر رهبر فقید انقلاب مؤتلفه اسلامی را یکی از معجزات امام راحل دانست.

وی در ادامه اظهار داشت: دهه آینده دهه بسیار حساسی در تاریخ انقلاب اسلامی است و کاندید ریاست جمهوری باید یک ویژگی داشته باشد و آن اینکه با رهبر معظم انقلاب همراهی کامل داشته باشد.

رئیس پیشین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: همه رهبران جهان امروز، معتقدند که زعامت حضرت آیت الله خامنه ای مبتنی بر راستگویی و حقیقت است، وقتی رهبر انقلاب نسبت به سقوط اسرائیل هشدار داد سفیر ژاپن در تهران با علم به حقیقت گویی ایشان درپی چگونگی رخ دادن سقوط اسرائیل بود، امروز وضعیت اسرائیل بیانگر این است که این رژیم اشغالگر به تعبیر رهبری به پایان خود نزدیک شده است.

رفیق دوست ادامه داد: اصل مترقی و پیشرفته و بی بدیل ولایت فقیه در قانون اساسی منجر به عزت کشور شده است، امروز ما هر حرکتی می کنیم حتی انتخاب رئیس جمهور به تقویت این اصل کمک می کند. مشکلات این چند سال گذشته ناشی از زاویه رؤسای جمهور قبل با ولایت فقیه بود و امروز سختی هایی که ملت متقبل می شوند نیز در اثر همین امر است و تا زمانی که رئیس جمهوری بر سرکار نیاید که مطیع ولی فقیه باشد امور سامان نمی یابد.

وی عدم تحقق شعار سال را ناشی از عدم باور مسئولین اجرایی به فرامین رهبری دانست و افزود: کدام مانع زدایی تا کنون اتفاق افتاده در حالی که قوانین علیه کسب و کار طی سال های گذشته تصویب شده و اکنون هم اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: اصلاح امور به این وابسته است که رئیس جمهور مطیع رهبری و مجری فرامین ایشان باشد.

رفیق دوست که در سالهای دفاع مقدس وزیر سپاه بود در پایان افزایش میزان مشارکت را مایه پیروزی مردم برشمرد و اظهار امیدواری کرد: امیدواریم نام فرد شایسته ای با همت مردم روز جمعه از صندوق رأی بیرون بیاید و شاهد پیشرفت ایران اسلامی تحت لوای ولایت فقیه باشیم.

https://shoma-weekly.ir/LGC0gQ