گفتگوی ویژه

رأی به فهرست اصولگرایان موجب صیانت از نظام اسلامی خواهد شد

همه عزیزانی که دغدغه صیانت از نظام اسلامی را دارند و ان شاءالله پای صندوق های رأی حضور پیدا می کنند، یک لیست واحد و یک فهرست را انتخاب کنند تا ان شاءالله در مجلس آتی و در زمینه رفع مشکلات مردم که عرض کردم از اصلی ترین آنها، اقتصاد است، نمایندگانی داشته باشیم که نسبت به این موضوع تأکید داشته باشند
اشاره: حدود دو سال نشست و برخاست مجموعه ها و نیروهای اصولگرا، منجر به انتشار لیست مشترک آنها برای انتخابات مجلس پیش رو شد. اکنون که در روزهای منتهی به حماسه 7 اسفند قرار داریم، ضروری است که جریانات مومن و انقلابی به حمایت از این اقدام اصولگرایان برخیزند و در راستای تقویت آن حرکت کنند. در این راستا، می طلبد که مقداری در خصوص ضرورت های ائتلاف، حمایت از لیست مشترک و مسائلی از این قبیل، روشنگری و تبیین بعمل آید. به همین منظور خبرنگار هفته نامه «شما» به سراغ محمدعلی امانی قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی رفته و گفتگویی را با وی ترتیب داده است که در ادامه می خوانید.

به طور کلی آن چیزی که ضرورت وحدت و همگرایی نیروهای وفادار به انقلاب و نظام را ایجاب می کند چه مسائلی است؟

با عرض تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57. ان شاءالله در روز 7 اسفند مردم فهیم ایران برای استحکام نظام اسلامی بار دیگر پای صندوق های رأی حضور پیدا کنند و بتوانند نمایندگانی را انتخاب کنند که در ارتباط با این رسالت مهمّ می توانند نقش ایفا کنند.

موضوع مهمی که حزب مؤتلفه اسلامی از ابتدای سال 92 به عنوان یک تکلیف برای خود ترسیم کرده بود و به دنبال آن بود، اتفاقاتی بود که در جریان انتخابات گذشته ریاست جمهوری رخ داده بود؛ اینکه ما نتوانستیم ظرفیت های اصولگرایی را در کنار همدیگر قرار بدهیم و به همین جهت در صحنه رقابت های انتخاباتی اصولگرایان موفق نشدند نامزدی را که معرفی کرده بودند رأی لازم را به دست آورد. ضرورت دیگری که کنار هم قرار گرفتن نیروهای اصولگرا را ایجاب می کند، مسائل اصلی نظام است. مهم ترین دغدغه و مسئله ای که امروز سر راه نظام ما قرار دارد موضوع اقتصاد است و ما معتقد بودیم که اگر بتوانیم تمام ظرفیت اصولگرایی را در کنار هم قرار بدهیم و مواضع متفاوتی که در جریان اصولگرایی نسبت به یکدیگر وجود دارد اینها را در یک جبهه تحت عنوان جریان اصولگرایی کنار هم بنشانیم، می توانیم نامزدهایی را انتخاب بکنیم که مشکلات اصلی کشور را بشناسند و نمایندگانی باشند شجاع و فهیم که بتوانند مشکلات را در مجلس شورای اسلامی بررسی کنند و آنها را از سر راه نظام اسلامی بردارند.

ما اعتقاد داریم که در این کشور، از مهم ترین مسائلی که هنوز به آنها پرداخته نشده مسائل اقتصادی است؛ آن هم اقتصادی که بتواند با توان و امکاناتی که مردم دارند جلو برود و دولت در آن نقش نداشته باشد؛ که امروز مدل آن را مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصادی مقاومتی ارائه فرموده اند. در پی این مسائل بود که ما ضرورت وحدت و اتحاد در جریان اصولگرایی را تشخیص دادیم. به دنبال آن، حزب مؤتلفه به مدت 2 سال از همه ظرفیتش استفاده کرد تا با لطف خداوند و همت همه دوستان عزیزی که در جریان همگرایی اصولگرایان بودند ما امروز شاهد این هستیم که در سراسر کشور ظرفیت های اصولگرایی در کنار هم قرار دارند. ان شاءالله که بتوانیم با معرفی نامزدهایی که در این جبهه داریم بتوانیم کرسی های قوی ای را در مجلس دهم داشته باشیم. از همین رو، ما امروز تأکید داریم که همه عزیزانی که دغدغه صیانت از نظام اسلامی را دارند و ان شاءالله پای صندوق های رأی حضور پیدا می کنند، یک لیست واحد و یک فهرست را انتخاب کنند تا ان شاءالله در مجلس آتی و در زمینه رفع مشکلات مردم که عرض کردم از اصلی ترین آنها، اقتصاد است، نمایندگانی داشته باشیم که نسبت به این موضوع تأکید داشته باشند و مشکلات اقتصادی کشور را از نزدیک لمس کرده باشند و بتوانند با تنظیم قوانین مورد نیاز، مشکلات را رفع کند. مخصوصاً اینکه بالاخره ما بعد از برجام نیازمند این هستیم که یک سری هدف و اولویت را برای خودمان مشخص کنیم تا از توان ملی خودمان و از ظرفیت هایی که درون نظام داریم نهایت استفاده را بکنیم. لذا از مردم عزیزمان تقاضا داریم که ان شاءالله ظرفیت اصولگرایی را در مجلس دهم تقویت کنند تا بتوانیم با این ظرفیت بر مشکلات کشور فائق آییم.

لیستی که تهیه شده است، تا چه میزان می تواند مورد اعتماد و اطمینان مردم قرار بگیرد؟

من فکر می کنم این لیستی که تهیّه شده، در مجموع می تواند آن مواردی که به عنوان خلاء های موجود در کشور وجود دارد را رفع کند و آن سرفصل هایی که به عنوان دستور کار نماینده های اصولگرا در مجلس آینده مشخص شده را دنبال کند و بتواند به عنوان یک جریان تشکیلاتی، کار مهم قانونگذاری را در رفع مشکلات مردم انجام دهند. من فکر می کنم این لیستی که تنظیم شده این ظرفیت را دارد ان شاء الله.

حال که نیروهای اصولگرا به لیست واحد رسیده اند، به نظر شما چه وظیفه ای متوجه سایر کاندیداهای اصولگرا است که بیرون از لیست حضور دارند؟ آیا انصراف آنها از کاندیداتوری در حمایت از لیست، می تواند مفید باشد؟

دوستانی که در جریان اصولگرایی لطف کرده اند ثبت نام کرده اند و تأییدیه هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت را دریافت کرده اند، متوجه این مسئله باشند که ما اگر عده ی متعددی را از جریان اصولگرایی به جامعه معرفی کنیم، ممکن است آراء مردم میان کاندیداها تقسیم بشود و معنی این تقسیم شدن این است که چنانچه به ازای هر یک نفر که از لیست تهران یا لیست هایی که در استانها و شهرستان ها وجود دارد افراد رأی نیاورند، قطعا کسانی رأی می آورند که نمی توانیم با آنها، وعده ای که به جامعه داده ایم را عملیاتی کنیم. لذا احساس وظیفه می کنیم از دوستانمان تقاضا کنیم که به نفع جریان اصولگرایی و به نفع لیست هایی که عقلا و بزرگان، تحت محوریت جامعیتن به آن رسیده اند انصراف بدهند و به نظر این بزرگان تمکین کنند. ان شاءالله لیست ها با یک تقویت بیشتری به رأی مردم گذاشته بشوند و همین می تواند برای مردم یک تایید مجددی باشد و آنها با خیال راحت تری بتوانند به لیست اصولگرایان رأی بدهند.

https://shoma-weekly.ir/QAhW3t