گفتگوی ویژه

دشمن به دنبال بهره برداری از چنددستگی ملت است

همین که این ها می آیند این وحدت را از بین می برند، لیست های متعدد می دهند، دشمن از این بهره برداری می کند. مگر نمی گویند که از آب گل آلود بهره می برند. این ها از همین چند دستگی و چندگانگی بهره می برند. به لطف خدا امسال این مسئله که اصولگراها که دو سال روی آن زحمت کشیدند و یک لیست دادند چقدر زیبا و خوب است. هر چه هست و در هر حال یک صدای خوبی و اثر خوبی در مردم داشته است. تکلیف مردم معلوم است، مردم مؤمن و متدین می خواهند رأی دهند، نمی خواهند دنبال این و آن باشند.
امیر زینلی - سخنان مقام معظم رهبری قبل از انتخابات اهمیت فراوانی داشت. هم از آن جهت که مردم برای حضور پرشور در انتخابات آماده شوند و هم این که مردم و مسئولین با بصیرت کامل، مراقب نفوذ دشمنان باشند. با ابوالفضل توکلی بینا عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره این سخنان گرانبها گفتگو کرده ایم.

***

تأثیر سخنان رهبری بر حضور مردم در انتخابات را چگونه ارزیابی می فرمایید؟

تأثیر بسیار مثبتی است. همانطور که مردم ما علاقه شدیدی به رهبر خود دارند و یک انسانی که بدون هیچ چیزی برای رضای خدا بحث می کند، مردم هم با جان و دل می پذیرند. سخنان ایشان در آمدن پای صندوق ها، رأی دادن، دقت کردن به اینکه به چه کسی رأی دهند، مؤثر بود.

ایشان در سخنان خود فرمودند که دشمن از ابتدای انقلاب بحث تندرو و میانه رو را راه انداخته است و هم به امام راحل تندرو می گفتند و هم به این حقیر تندرو می گویند. چرا به امام تندرو می گفتند؟

چون امام جز حق چیز دیگری نمی خواستند اما عناصری که میانه رو هستند و آنطور عمل می کنند که در فرمایشات آقا هم بود. این ها دنبال دنیای خود و هواخواهی های خود هستند. دنبال این نیستند که حق عمل شود و نظام پایدار شود. نظامی که بعد از چهارده قرن در کشور ما پیاده شده است. عملاً میانه رو همان هایی هستند که عوامل غرب هستند، دل و روحشان به طرف غرب است و قبله شان غرب است.

آن زمان چه اتفاقی افتاده بود که این ها توانستند و جرأت کردند که به امام تندرو بگویند؟

اوائل انقلاب مردم ما، مردمی که همیشه زیر سلطه استعمار بودند، دو قرن زیر سلطه انگلیس بودیم و بعد هم سال 32 آن کودتا بدست آمد و آمریکایی ها جای خودشان را عوض کردند و ذخائر ما را بردند و این وسط یک عده عناصری بودند که وابسته به آن ها بودند و جیبشان را به وسیله این ها پر می کردند که عامل خرابکاری بودند. این ها برنمی تابیدند امامی که فقط حق را می گوید و می خواهد مردم را مستقل کند تا خودشان تصمیم بگیرند و خود زندگیشان را اداره کنند. این ها در آن معیار خود امام را تندرو می دانستند. حتی بعضی از آقایان ما هم همینطور بودند. فکر می کنید که امام ما را که تبعید کردند، با مشاوره چه کسی بود؟ آن سکه های دو رو بودند.

در بخش دیگری از صحبت های خود مقام معظم رهبری فرمودند که باید مراقب نفوذ باشید، وقتی می بینید که دشمن برای دو دستگی از شما تعریف می کند بی درنگ ابراز بیزاری کنید. ما شاهد بودیم که در همین انتخاباتی که برگزار شد گروه هایی بودند که دشمن از آن ها تعریف های بسیار کرد و آن ها هم اعلام برائت نکردند. فکر می کنید علت چیست؟ آیا منافعشان با دشمن درگیر است؟

باید سریع از این ها بیزاری می جستند. این ها شاید منافعشان در این است که فردا می خواهند رأی بیاورند، اظهار بیزاری نکردند ولی اشتباه می کنند. غربی ها و مخصوصاً انگلیسی های روباه صفت، همیشه به ما ضربه زدند، همیشه عامل فساد و تباهی کشور بودند. سریعاً باید اعلام برائت می کردند.

در ادامه هم فرمودند که وقتی دشمن از شما تعریف می کند ببینید که چه اشتباهی کرده اید. الان این گروه هایی که دشمن طرفدار آن ها است و می خواهد آن ها رأی بیاورند، به نظر شما چه اشتباهاتی مرتکب شده اند؟

همین که این ها می آیند این وحدت را از بین می برند، لیست های متعدد می دهند، دشمن از این بهره برداری می کند. مگر نمی گویند که از آب گل آلود بهره می برند. این ها از همین چند دستگی و چندگانگی بهره می برند. به لطف خدا امسال این مسئله که اصولگراها که دو سال روی آن زحمت کشیدند و یک لیست دادند چقدر زیبا و خوب است. هر چه هست و در هر حال یک صدای خوبی و اثر خوبی در مردم داشته است. تکلیف مردم معلوم است، مردم مؤمن و متدین می خواهند رأی دهند، نمی خواهند دنبال این و آن باشند.

نکته بعدی که فرمودند مجلس دولتی و ضد دولتی است و اینکه دشمن می خواهد دوقطبی ایجاد کند. شما از ابتدای انقلاب خیلی تجربیات گرانبهایی دارید که در مسئولیت های مختلفی حضور داشتید و در کنار امام بودید. مصداق های مجلس هایی که با دولت بودند و مجلس هایی که ضد دولت بودند را بفرمایید و اینکه چه ضررهایی داشتند؟

مصداق روشن آن مجلس ششم است. چه بلوایی درست کردند و چه ننگی برای نظام ما شد که مجلسی جمهوری اسلامی با 500 هزار جانباز و شهید و فداکاری های مردم، این ها آن جنجال را درست کردند. همین نمونه بارز دوقطبی کردن است. در مجلس ششم اعتصاب کردند، مجلس را تعطیل کردند و آن حرکات زشت را انجام دادند در حالی که نظام جمهوری اسلامی بعد از این همه زحمات و 500 هزار جانباز و شهید و 10 سال که 8 سال جنگ و دو سال قطعنامه بود و این همه فشار، یک عده آمدند دوقطبی کنند و همان هایی بودند که قبله آنها آمریکا است. بعد از آن، جریان 88 هم مربوط به همین ها بود و این حرکات را انجام دادند و الان هم آقا می فرماید مجلس دولتی نمی خواهیم، مجلس ضد دولتی هم نمی خواهیم. مجلسی که همه اش ضد دولتی باشد یا مجلسی که هر چه دولت می گوید همان انجام شود، خیر، یک مجلسی می خواهیم که همانطور که در بیان آقا هست، که مشکلات مردم را حل کند، مشکل جوانان و اشتغال را حل کند. مشکل مسکن را حل کند. الان معضل جامعه و کشور ما مسئله اقتصادی است. این همه دختر و پسر مجرد، انسان واقعاً تأسف می خورد. من در سه دانشکده تدریس می کنم دختر ها پیشی گرفته اند. ازدواج مشکل است. چرا به این جا رسیده ایم؟ کشوری که زرخیز است و معادن و ذخائر عظیمی دارد مدیریت کشور مشکل دارد که این طور می شود. بیان آقا هم که فرمودند همین است.

از آمریکا گفتند که بعد از مذاکرات یک نقشه ای برای منطقه دارد و یک نقشه ای برای ایران دارد. شما حدستان از نقشه ی آمریکا برای منطقه و ایران چه خواهد بود؟

این ها تحمل نمی کنند که دیگر ابرقدرت نیستند. آمریکایی ها یک عمر غارت کرده اند و ذخائر کشورها را برده اند. انسان در کشورها می رود و می بیند این عرب هایی که منافق و ذلیل هستند و بدتر از اسراییل هستند. در آفریقا می بینید. من دوره قبل با رییس جمهور به کشورهای آفریقایی رفتم، این ها یک وسیله جزیی برای این مردم فقیر نیاورده اند که نان و آبشان را خود تهیه نمایند و هم ذخائرشان را برده اند. انگلیسی ها و آمریکایی ها ذخائر کشورها بردند. آنها پیر استعمار هستند، این ها یک عمر ذخائر ما را برده اند و حالا هم فکر می کنند که می توانند ببرند. جمهوری اسلامی نان این ها را آجر کرده است. مردم را بیدار و هوشیار کرده است. همین که مردم در مقابل این ها ایستادگی می کنند، همین جنگ نیابتی که علی الظاهر می گویند با آن مخالفیم، ما داعش را می خواهیم نابود کنیم و از آن طرف اسلحه و مواد غذایی به آن ها می دهند و پول به آن ها می دهند، نمی توانند و طاقت نمی آورند و تحمل نمی کنند که دیگر ابرقدرت نیستند و دیگر نمی توانند در خاورمیانه این حرکات را انجام دهند.

فکر می کنید بعد از انتخابات مردم و مسئولین بیشتر باید مواظب چه باشند؟

باید بنشینند و مشکلات مردم را حل نمایند. کسانی که رأی می آورند از حالا که می آیند اگر اخلاص دارند باید مدیریت کشور را اصلاح کنند و بنشینند مشکلات مردم را حل نمایند. من گوشه همین دفتر که نشسته ام دوسه روز که درس می دهم مابقی که این جا نشسته ام آنقدر مشکلات سر آدم می آورند که انسان خجالت می کشد. جوان است تحصیل کرده است لیسانس یا دکترا یا کارشناسی ارشد گرفته است، کار ندارد و از آن طرف مسئله ازدواج یک مشکل بزرگ برای جوانان است. این همه دختر و پسر، در خلقت انسان که خدا تغییر نداده است که می گویند سن ازدواج بالا رفته است. این در عدم کفایت و مدیریت ما است که این طور شده است.

این که می فرمایید داخلی است. فکر می کنید که باید چه چیزی را از بیرون کشور مواظبت کنیم؟

ما باید مواظب نفوذ باشیم. همانطور که رهبر می فرماید عناصری را این جا نشانه نگیرند، نفوذ کنند که دوباره ما را به سمت و سوی خود ببرند.

بعد از انتخابات چقدر لازم است که ما همچنان مواظب نفوذ باشیم؟

این ها دست بردار نیستند ومنافعشان صدمه دیده است. این ها عمری ذخائر مردم را غارت کرده اند و برده اند. چطور کشورهای خودشان به این خوبی و آرامی است و زندگی می کنند، کشورهای دیگر را غارت کرده اند و حالا نمی توانند تحمل کنند. بعد از انقلاب هم همین طور بوده است یعنی تمام شدنی نیست. ما باید همیشه مراقب باشیم که در مردم ما نفوذ نکنند و دو مرتبه در یک گوشه بخواهند برای ما مشکلی درست کنند.

https://shoma-weekly.ir/lR8Am0