گفتگوی ویژه

درباره مؤتلفه تکلیف دارم

احزابی که شب‌های انتخابات تأسیس می‌شوند، ممکن است بعد از انتخابات هم از بین بروند. احزابی که با فشار یا حمایت یک دولت شکل می‌گیرند پس از رفتن آن دولت ممکن است بروند، اما احزابی مثل حزب مؤتلفه اسلامی که ریشه در تاریخ این ملت دارند در طول حوادث مختلف آبدیده‌تر می‌شوند.
اشاره: از حاشیه های غیرمنتظره مجمع عمومی یازدهم مؤتلفه، حضور برخی چهره های هنری بود. با محمدرضا ورزی که از مهمانان افتتاحیه بود؛ گفتگویی کوتاه داشته ایم:

آیا در سریال و کارهای‌تان این نقش را برجسته کرده‌اید؟

بله، در این باره تکلیفی دارم. وقتی در گوشه‌ای یا جایی در تاریخ یک اتفاق یا حرکت بزرگ عقیدتی و اعتقادی رخ داده است، مکلف هستم مبارزه بزرگ مؤتلفه در سال 1343 در کاپیتولاسیون و خیانت حسنعلی منصور به ملت بزرگ ایران را نشان بدهم که این کار را هم مفصلاً انجام داده‌ایم. شهدای مؤتلفه نقش به‌سزا و مؤثری را در سریال معمای شاه دارند و تمام مراحل مبارزه، محاکمه و به شهادت رسیدن این بزرگان را به تصویر می‌کشیم. ان‌شاءالله خداوند توانی بدهد بتوانیم در شأن مقام واقعی این شهدای بزرگوار قدم کوچکی برداریم.

با توجه به حضور قهرمانان ملی در تاریخ مؤتلفه، آیا می توانیم منتظر باشیم سریال‌های آینده شما به‌طور خاص راجع به این تشکل باشند؟

بله، اصلاً این بخش از تاریخ پتانسیل بالایی برای به نمایش در آمدن دارد. یک نمونه‌اش را در فیلم سینمایی «تیرباران» دیدیم؛ هنوز که هنوز است از تلویزیون پخش می‌شود و جذابیت خودش را دارد. جالب است آقای مجیدی نقش شهید اندرزگو را بازی کردند که به نظرم اتفاق مهمی در حیات هنری ایشان بوده است.



https://shoma-weekly.ir/7f7cYg