گفتگوی ویژه

خرسند: در رقابتها بیش از هر چیز به تقوای سیاسی احتیاج داریم

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی هستند که کوچک‌ترین انتقاد را هم نسبت به خود توهین می‌دانند که این درست نیست و لازم است تا قانونگذار این حد و حدودها را مشخص کند.
یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی هستند که کوچک‌ترین انتقاد را هم نسبت به خود توهین می‌دانند که این درست نیست و لازم است تا قانونگذار این حد و حدودها را مشخص کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه "در رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی بیش از هر چیز به تقوای سیاسی احتیاج داریم"، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که قدرت فی‌نفسه در اسلام ارزشی ندارد بلکه مسئولیت، امانتی است که روزی دست من و روزی دست دیگری است، بنابراین باید در موضع‌گیری‌هایمان تقوای الهی را رعایت و تلاش کنیم که مردم را نسبت به نظام اسلامی دلسرد نکنیم و حرمت افراد و جریانات سیاسی و مسئولان به ویژه مسئولان اجرایی کشور را نگه داریم.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه "هیچ مسئولی مصون از خطا نیست"، تصریح کرد: البته باب نقد و نقادی در کشور ما باز است و مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند انتقاد کنند اما توهین و استهزا کار یک مسلمان مومن و باتقوای پایبند به ارزش‌های دینی نیست.
خرسند خاطرنشان کرد: ما در گفتار و سخنان بزرگان و بویژه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری می‌بینیم که این شخصیت‌ها در گفتار خود نسبت به دشمنان هم ادبیات درستی به کار می‌برند حال چه برسد به رقبای سیاسی یا کسانی که با آنها اختلاف نظری دارند.
وی با بیان اینکه "ما باید به آموزه‌های دینی بازگردیم"، گفت: مردم دوست ندارند که مسئولان در کشور ما نسبت به هم بی‌تقوایی را رواج دهند و کسی هم در گفتار و کلامش نسبت به مسئولان ادب لازم را رعایت نکند.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین با بیان اینکه "حد و حدودها را قانون تعیین می‌کند و همه باید در برابر قانون تمکین کنند"، افزود: البته برخی هستند که کوچک‌ترین انتقاد را هم نسبت به خود توهین می‌دانند که این درست نیست و لازم است قانونگذار این حد و حدودها را مشخص کند.
خرسند در پایان تاکید کرد: اگر همه به قانون احترام بگذارند و معیارهای ارزشی و دینی را ملاک قرار دهند شاهد اتفاق‌هایی نظیر توهین به مسئولان نخواهیم بود و اگر هم ضعف و خلاء قانونی وجود دارد، قانونگذار باید آن را برطرف کند که البته بعید می‌دانم ما در این زمینه خلاء قانونی داشته باشیم.

https://shoma-weekly.ir/yY7LCg