گفتگوی ویژه

جریان فتنه هنوز هم از بیرون هدایت می شود

در جریان فتنه 88 عوامل فتنه از سفارت خانه آمریکا در دبی فرمان گرفته، همان جا آموزش می‌دیدند و جریان فتنه از آن سفارت هدایت می‌شد. هدف اصلی آنها انتخابات نبود بلکه بحث سرنگونی و براندازی نظام و انقلاب بود. مشخص و طبیعی است که از سوی اجانب تغذیه می‌شوند. به همین جهات است که حضرت آقا در ارتباط با خطرات نفوذ هشدارهای خیلی جدی می‌دهند که متاسفانه کسی توجه و دقت به این قضایا ندارد و این نفوذ در کشور ما مسئله مهمی است.
زین العابدین امیری - مدت هاست که خبر می رسد اصحاب فتنه دوباره فعال شده اند و در حال آماده شدن برای انتخابات هستند. در این میان بیش ترین گروهی هم که سراغ آن ها خواهند رفت، اعتدالیون هستند. با احمد علی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در این رابطه گفتگو کرده ایم.

***

اهالی فتنه فعالانه برای انتخابات تلاش می‌کنند،حتیبرای دیگران هم شرط گذاشته اند که با آن شرایط از شما حمایت می‌کنیم. این حمایت و آن شرط ها چه معانی دارد؟

بنده تعجب می‌کنم. در ابتدا قبل از این که آقای روحانی به ریاست جمهوری انتخاب شود ما در مورد شخصیت ایشان هم از لحاظ مواضع و هم سوابق و دیدگاه‌ها چیز دیگری فکر می‌کردیم. و اکنون با بررسی سوابق و مواضع ایشان می‌بینیم که بعد از ریاست جمهوری 180 درجه تغییر کردند. کلاً اعتقاد بنده بر این است که فتنه نتیجه نفوذ است. همان نفوذی که حضرت آقا در مورد آن هشدار می‌فرمایند. دشمن اول نفوذ می‌کند و سپس فتنه را به وجود می‌آورد. از مهمترین راه بردهایی که از نظام سلطه پس از پیروزی انقلاب دیدیم و داشتیم، همین حربه نفوذ بوده است و تقریبا بیش از 44 مورد حادثه بر سر نظام جمهوری اسلامی آمد که فتنه گران و دشمنان نظام و انقلاب از حربه نفوذ استفاده کردند.

آیا منظور شما این است که امروز همکه اینها فعال شده اند از خارج کشور حمایت می‌شوند؟

دقیقاهمین طور است. در جریان فتنه 88 عوامل فتنه از سفارت خانه آمریکا در دبی فرمان گرفته، همان جا آموزش می‌دیدند و جریان فتنه از آن سفارت هدایت می‌شد. هدف اصلی آنها انتخابات نبود بلکه بحث سرنگونی و براندازی نظام و انقلاب بود. مشخص و طبیعی است که از سوی اجانب تغذیه می‌شوند. به همین جهات است که حضرت آقا در ارتباط با خطرات نفوذ هشدارهای خیلی جدی می‌دهند که متاسفانه کسی توجه و دقت به این قضایا ندارد و این نفوذ در کشور ما مسئله مهمی است.

آیاعوامل فتنه برای گروه‌هایی که شرط گذاشته اند منفعتی هم دارند؟

همین اندازه که حامیان فتنه و فتنه گران تا زمان قبل از آقای خاتمی جرات عرض اندام نداشتند ولی امروز شاهدتاخت و تاز آنهادر محافل مختلف هستیم.همین فتنه گران به جایی رسیده اند که برای آقای روحانی شرط تعیین می‌کنند. در یک محفل خصوص شنیده شده است که به آقای روحانی گفته اند با این شرط از شما حمایت می‌کنیم که شما این ضوابط را رعایت کنید.این حکومت و ریاست جمهوری برای آقای روحانی چقدر ارزش دارد که آخرتش را به دنیا بفروشد؟

برای خود آنها چه منفعتی دارد که گرد این گروه جمع شوند و اعتدالیون رای بیاورند؟

بالاخره اینها قبل از دولت آقای روحانی جایگاهی نداشتند و هر کدام در سوراخی خزیده بودند و جرات عرض اندام نداشتند. ولی از زمانی که آقای روحانی به ریاست جمهوری رسیدند، آنها پرو بال گرفتند. جالب این جا است که از انقلابیون ما هم طلبکارتر شدهاند. یعنی بعضی از حامیان فتنه از انقلابیون و کسانی که برای انقلاب خون دل خورده، شهید داده و زجر کشیده اند هم طلبکارتر شده اند. اینها وقتی فضا را برای انجام هر غلطی باز و آزاد میبینند، طبیعتا این منافع است. روزهای ابتدایی تشکیل دولت آقای روحانی، دلسوزان انقلاب و دوستداران ایشان به آقای روحانی ناصحانه گفتند که خیلی مراقب باشید و با اصلاح طلبان تندرو و حامیان فتنه وارد مسامحه نشوید. ولی متاسفانه حضور حامیان فتنه در دولت و در برخی از وازرت خانه‌های آقای روحانی کاملا مشهود است.آقای روحانی به این مطلب افتخار هم می‌کنند. با وجود این که ابتدا گفتند که من فراجناحی عمل می‌کنم ولی خیلی از انقلابیون ما را کنار زدند که آقا فرمودند که اعتدال این نیست که شما انقلابیون را بخواهید کنار بزنید.

شما فرمودید حضور عوامل فتنه و فعال شدن آنها نفوذ دشمن را به همراه خواهد داشت. معایب دیگر این حضور چیست؟

صدمات زیادی از این فتنه می‌خوریم. در اصل، اصول فکری نظام ما انقلاب و ولایت، حمایت از محرومان و ضدیت با مستکبران است.نفوذ فتنه دیدگاه‌ها را در مورد ولایت و انقلاب و نظام تغییر می‌دهد. در حال حاضر این دولتی که سرکار آمده و به اینها میدان داده است باعث مطرح شدن اینها شده است و آن طرف قضیه به آقای روحانی چراغ سبز نشان می‌دهند به دلیل همین نفوذ است. آقای روحانی که میگوید که آب خوردن ما با آمریکا است و به ارتباطات خارجی آنقدر امید و وابستگی داشتند به دلیل همین مطلب است.

پیش بینی شما نسبت به انتخاباتی که برگزار خواهد شد و حضور عوامل فتنه و کاری که مردم می‌خواهند صورت دهند، چیست؟

بهترین راه مقابله با نفوذ، گفتمان سازی جریان نفوذی است. یعنی باید گفتمان سازی جریان نفوذ را ترویج دهیم تا ماهیت نفوذ را برای همگان آشکار کنیم. جنس نفوذ با تعاملات فرهنگی است، بی سرو صدا و آرام و با طرح دوستی و مذاکره و گاهی در قالب انتقال صنعت و تکنولوژی به وجود می‌آید و فتنه علم می‌شود. فتنه 88 مصداق بارز نفوذ دشمن است. به اعتقاد بنده باید هم فتنه 88 را خیلی برجسته و باز کنیم و هم گفتمان سازی جریان نفوذ را انجام دهیم.

خواست رهبر معظم انقلاب هم این است که فتنه 88 فراموش نشود.

حضرت آقا که واقعا سنگ تمام گذاشتند. ایشان در همه مسائل، در جریان فتنه و نفوذ، هشدارهایی که دارند برای ما یک سرمشق است. ولی ما هستیم که باید کار کنیم و وظیفه ما در قبال انتخابات آینده این است که مسائل را بیشتر باز کنیم و برای مردم بیشتر تبیین نماییم. به هرحال نفوذ یک خطر است و باید در این زمینهبصیرت دهی شود، در انتخابات سال 88 شاهد این بودبم که خیلی از با بصیرت‌های ما بی بصیرت شدند.

https://shoma-weekly.ir/LcB421