گفتگوی ویژه

توصیه شهید مطهری در خصوص اعدام انقلابی سران رژیم پهلوی

عضو هیئت موسس حزب موتلفه اسلامی در خصوص گفته‌ای از شهید مطهری اظهار کرد: وقتی امام راحل را به ترکیه تبعید کردند، شهید مطهری گفتند تا شش هفت نفر از سران رژیم به زمین نیفتند خفقان از بین نمی‌رود.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی،  ابوالفضل توکلی‌بینا، از مؤسسین حزب مؤتلفه اسلامی و عضو شورای مرکزی این حزب، در مراسم سالگرد شهدای مؤتلفه که در روز 26 خرداد سال 1399 در مدرسه شهدای مؤتلفه اسلامی برگزار شد، پس از اینکه از مرحومه دکتر فاطمه رهبر، نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی یاد کرد پیرامون شکل‌گیری جمعیت مؤتلفه اسلامی مطالبی را مطرح و به سه نصیحت امام(ره) به شورای دوازده نفره اشاره کرد و گفت: امام(ره) با دستور صریح ولی‌عصر(عج) انقلاب اسلامی را شروع کرد.

وی در ادامه به جلسه هجده ساعته از شش صبح تا دوازده شب با حضور خود او و عده‌ای از اعضای جمعیت مؤتلفه در نظام‌آباد در منزل میرمحمدصادقی فردای روز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه اشاره کرد و گفت: در دوازده شب به این جمع‌بندی رسیدیم که سه نفر مفسد فی الارض هستند؛ شاه، نصیری رئیس وقت ساواک و حسنعلی منصور نخست‌وزیر وقت. در این میان جرم حسنعلی منصور از دو نفر دیگر بیشتر بود، چون او بود که بی‌سر و صدا لایحه بردگی ما (کاپیتولاسیون) را به مجلسین برد و تصویب کرد. به امام(ره) اهانت می‌کرد و امام(ره) را تبعید ‌کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: شهید محمد بخارایی هجده ساله بود که عضو ما شد و در نوزده سالگی دوره نظامی دید. او از نظر شجاعت جوان کم‌نظیری بود و پذیرفت اعدام انقلابی منصور را اجرا ‌کند.

وی در ادامه به نحوه اعدام انقلابی حسنعلی منصور توسط شهید محمد بخارایی و دستگیری او و صحبت‌هایی که در دادگاه شد پرداخت و مطرح کرد: یکی از علل اینکه امام(ره) را بیشتر از یک سال در ترکیه نگه نداشتند این بود که شهید بخارایی در بیدادگاه شاهنشاهی گفت رجزخوانی نکنید. مادامی که امام ما در ترکیه باشد همه شما زیر نظر هستید و به سزای اعمالتان می‌رسید. بلافاصله رئیس دادگاه و دادستان دادگاه را تعطیل کردند و پیش شاه رفتند و قضیه را به او گفتند.

توکلی‌بینا علت دیگر اینکه امام(ره) بیشتر از یک سال در ترکیه در تبعید نبود تلاش‌های شهید حاج تقی حاج ترخانی دانست و گفت: این فرد با یکی از برادران روحانی که سال‌ها در لبنان تلاش انقلابی داشت آشنا بود. حاج تقی ایشان را به ترکیه فرستاد تا با وکلای مجلس ترکیه در باره اینکه شما مردم مسلمانی هستید و برای چه رهبر ما، امام خمینی، را زندانبانی می‌کنید مذاکره کند.

وی در خصوص گفته‌ای از شهید مطهری اظهار کرد: وقتی امام راحل را به ترکیه تبعید کردند، شهید مطهری گفتند تا شش هفت نفر از سران رژیم به زمین نیفتند خفقان از بین نمی‌رود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به تبعید امام(ره) به نجف و سپس نوفل‌لوشاتو و صلابت و استحکام امام(ره) در مراحل مختلف مبارزه تا پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش‌های مبارزان برای پیروزی انقلاب اسلامی و اقداماتی که اوایل انقلاب انجام شد اشاراتی کرد.

https://shoma-weekly.ir/fUtjJT