گفتگوی ویژه

تلاش میکنند کلید پاستور را تحویل ندهند

صالح اسکندری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با زندگی با تاکید بر اینکه نمی توان از گروه انحرافی به عنوان جریان یاد کرد، ابراز داشت: جریانات سیاسی باید مستظهر به یک پایگاه اجتماعی باشند این در حالی است که گروهی که امروز تحت عنوان گروهک انحرافی فعالیت می کنند با توجه به دسترسی به منابع قدرت و مجاری ثروت توانستند جایگاه پیدا کنند.
صالح اسکندری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با زندگی  با تاکید بر اینکه نمی توان از گروه انحرافی به عنوان جریان یاد کرد، ابراز داشت: جریانات سیاسی باید مستظهر به یک پایگاه اجتماعی باشند این در حالی است که گروهی که امروز تحت عنوان گروهک انحرافی  فعالیت می کنند با توجه به دسترسی به منابع قدرت و مجاری ثروت توانستند جایگاه پیدا کنند.
وی تاکید کرد: مطالعات میدانی نشان دهنده آن است که این گروهک پایگاه اجتماعی و یا توانایی تئوری قوی برای نمایندگی از جریان عظیم اجتماعی در کشور را ندارد.
این فعال سیاسی خاطر نشان ساخت:  تصور نمی کنم گروهک انحرافی به عنوان یک قطب رقابت های سیاسی در ایران بوده و بتوانند بخشی از جریانات اجتماعی را نمایندگی کنند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: ممکن است این گروهک چند صباحی به عنوان کف روی آب فعالیت کنند اما این کف روی آب نمی تواند دوامی داشته باشد، همانطور که فواره ها زود بالا می رود و زود هم پائین می آید.
اسکندری تصریح کرد: مشکلی که در سالیان گذشته با آن روبرو بودیم آن است که دولت ها به سمت ساختن احزاب و گروه هایی می روند تا کلید پاستور را تحویل ندهند، از این رو در دولت احمدی نژاد نیز به نحوی شاهد این موضوع هستیم.
این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی درباره اقدامات احتمالی گروه انحرافی در ماه های آتی، ابراز داشت:  پایگاه و تبار اجتماعی جریانات سیاسی در چند ماه و چند هفته شکل نمی گیرد، بلکه می توان در  این مدت کوتاه موجی  احساسات اجتماعی را برانگیخت و بر اساس احساسات موج سواری کرد اما با این وجود پایگاه اجتماعی اصیل اجتماعی که بتوان روی آن سرمایه گذاری کرد، نخواهند داشت.
وی با اشاره به اقدامات احتمالی در زمینه اقتصادی، تصریح کرد: انتظار می رود دولت بتواند با رعایت منافع ملی و منافع کلان کشور برنامه های اقتصادی خود را پیگیری کرده و به سمت بهره برداری های انتخاباتی حرکت نکند. از این رو امیدواریم شائبه  ای مبنی بر بهره برداری سیاسی دولت از برنامه اقتصادی به وجود نیاید.


https://shoma-weekly.ir/LArvzk