گفتگوی ویژه

تعدد نامزدها نشانه ولع مقام است

هر کسی صلاحیت ندارد، نیاید . اگر کاندیدایی می‌داند شخص دیگری رای بیشتری دارد، برود کنار. در واقع ما باید برای پست به همدیگر تعارف کنیم و تا مطمئن نشده ایم کسی مثل ما آن کار را انجام نمی‌دهد وارد صحنه رقابت نشویم.
محمد رضا اعتمادیان عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با تهران امروز درباره لازمه های یک رقابت انتخاباتی سالم گفت:« با توجه به اینکه در کشور ما با وجود شورای نگهبان، کاندیداهایی که به مردم معرفی می شوند صلاحیت لازم را دارند و به این دلیل ما تا به حال انتخابات سالمی داشته‌ایم. اما با وجود این، انتخاب‌کننده و انتخاب شونده باید شرایطی داشته باشند . کاندیداها باید صلاحیت‌های مورد نیاز را داشته باشند و از طرفی هر کسی بتواند رای خودش را به صندوق بیندازد و کسی نظر خودش را به دیگران تحمیل نکند .ما نباید کاری کنیم که دشمن و سوءاستفاده چی ها انتخابات را نادرست جلوه دهند.در واقع نباید کاری کنیم و حرفی بزنیم که دشمن یک شعار برخلاف نظام را رسانه ای کند.نکته دیگر اینکه نه به خاطر صلاحیت کسی بلکه اگر به خاطر دسته بندیهای سیاسی و گروهی به فردی رای بدهیم چنین رفتاری رقابت را ناسالم خواهد کرد.»

برای پست به هم تعارف کنیم

به اعتقاداعتمادیان ،«هوای نفس برخی از کاندیداها ممکن است باعث شود در مورد کاری که نمی‌توانند انجام دهند صحبت کنند» نکته ای که به مرور باعث می‌شود مردم اعتمادشان را از دست بدهند و هر کاندیدای دیگری در مورد برنامه هایش حرف بزند به او با دیده تردید نگاه کنند. از آنجا که رقابت انتخاباتی یک رقابت همه جانبه است و همه افراد جامعه را درگیر می‌کند به نظرمی رسد هم مردم و هم کاندیدا ها باید برای وارد شدن به این عرصه ویژگیهایی داشته باشند ،یعنی همان طور که کاندیداها باید صلاحیت رای آوردن را داشته باشند مردم نیز باید صلاحیت رای دهی را در خودشان با کسب اطلاعات موثق و استفاده از عقلانیت و خرد ایجاد کنند.این موضوع را اعتمادیان اینگونه بیان می‌کند: «هر دو طرف مسئولند ، هر کسی صلاحیت ندارد، نیاید . اگر کاندیدایی می‌داند شخص دیگری رای بیشتری دارد، برود کنار. در واقع ما باید برای پست به همدیگر تعارف کنیم و تا مطمئن نشده ایم کسی مثل ما آن کار را انجام نمی‌دهد وارد صحنه رقابت نشویم.با این اوصاف امیدوارم چند نفر بیشتر به صحنه نیایند.»

https://shoma-weekly.ir/1C1Zzg