گفتگوی ویژه

تشکیل شورای راهبردی زنان و خانواده در مجلس

فراکسیون زنان و خانواده مجلس نهم از همان ابتدا دیدار و برگزاری نشست با برخی نهادهای مرتبط با امور زنان و خانواده را در دستور کار قرار داد.
فراکسیون زنان و خانواده مجلس نهم از همان ابتدا دیدار و برگزاری نشست با برخی نهادهای مرتبط با امور زنان و خانواده را در دستور کار قرار داد.
نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در خصوص ماحصل دیدارهای این فراکسیون با برخی نهادها گفت: فراکسیون زنان و خانواده مجلس نهم از همان ابتدا دیدار و برگزاری نشست با برخی نهادهای مرتبط با امور زنان و خانواده را در دستور کار قرار داد.
لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهرخانه، به دیدار فراکسیون با اعضای کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: در این نشست با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اشتغال زنان سرپرست خانوار و راهکارهایی در جهت توانمندسازی زنان تحت پوشش این نهاد بررسی شد و مقرر گردید در جلسات بعدی زیرساخت های این طرح ها فراهم شود.
این عضو فراکسیون زنان و خانواده تصریح کرد: همانطور که می دانید مشکلات زنان سرپرست خانوار رو به افزایش است و فراکسیون با برگزاری این جلسات در خصوص ساماندهی وضعیت زنان سرپرست خانوار قدم هایی را بر می دارد.
برگزاری جلسه با ستاد دیه نیز از دیگر برنامه های این فراکسیون بود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در این خصوص گفت: در این جلسه مباحث قابل توجهی در خصوص کاهش آمار زندانیان مهریه صورت گرفت، البته قرار شد راهکارها به گونه ای باشد که حقوق زنان زیر پا گذاشته نشود و ناگفته نماند که در این زمینه تنها راهکارهای فرهنگی جواب خواهد داد.
وی با بیان اینکه فراکسیون چندین جلسه با دستیار دادستانی تهران برگزار کرده است، افزود: این جلسات با توجه به مشکلات و نواقصی که در برخی از قوانین وجود داشت، شکل گرفته است و تعامل بیشتر مسئولین دادستانی با جامعه هدف، می تواند در جهت بهبود روند قانونگذاری در حوزه زنان کمک های زیادی را صورت دهند.
این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان به برگزاری نشست هایی با مرکز امور زنان و خانواده اشاره کرد و ابراز داشت: ما در حال پیگیری اجرای ماده 230 و 218 برنامه پنجم توسعه هستیم و این جلسات به تسریع اجرای این مواد از برنامه کمک خواهد کرد.
به گفته افتخاری فراکسیون و شورای فرهنگی اجتماعی زنان تا به حال چندین نشست با یکدیگر و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کرده اند که خروجی آن به تدوین سیاست های کلان در حوزه زنان خواهد انجامید.
نماینده مردم تهران در خانه ملت تصریح کرد: این فراکسیون چندین بار جلساتی را با دکتر جلالی رئیس و دکتر خزعلی مسئول امور بانوان مرکز پژوهش های مجلس برگزار کرده است که بر طبق توافقات مقرر شد شورای عالی راهبردی مسایل زن و خانواده در مجلس تشکیل شود تا بدین طریق قدم های بزرگی در خصوص رفع خلأهای قانونی زنان برداشته شود.

https://shoma-weekly.ir/UnEqsy