گفتگوی ویژه

تشکلات انقلابی می‌توانند مسئولین را از انحراف نجات بدهند

تشکلات انقلابی می‌توانند مسئولین را از انحراف نجات بدهند؛ اینها هستند که می‌توانند جلوی زیاده‌روی برخی مسئولین را بگیرند.
اشاره: دیدار 5 ساعته جمعی از دانشجویان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی را باید یکی از پرخبرترین دیدارهای ماه مبارک رمضان امسال معظم له به شمار آورد. ایشان در این دیدار نکات بسیار مهمی را مورد اشاره قرار دادند از جمله اینکه به موضوع تشکل‌های دانشجویی اشاره کردند و فرمودند: «تشکل انقلابی را باید تقویت کرد، باید کمک کرد، باید قدر دانست، آینده‌ کشور را اینها می‌سازند، آینده‌ انقلاب را اینها تضمین می‌کنند». پیش از این، تأکیدات فراوانی مبنی بر حمایت از جوانان مومن و انقلابی را از سوی رهبر انقلاب شاهد بودیم، اما در دیدار با دانشجویان، این تأکید و عنایت ویژه به جوانان مومن و انقلابی، در قالب انگشت‌گذاشتن روی تشکل‌های دانشجویی خود را نشان داد. خبرنگار هفته‌نامه «شما» در همین خصوص به سراغ ابوالفضل توکلی بینا؛ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی رفته و در همین زمینه گفتگویی را ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانید.

به نظر شما، تشکل‌های انقلابی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

ویژگی نخست، همان اعتقاد به ولایت فقیه است. اینکه این تشکل‌ها باید مومن و متعهد باشند. همین دانشجویان مومن و متعهد ما بودند که دستاوردهای بزرگی نظیر فناوری هسته‌ای را برای ما به ارمغان آوردند. آنچه که مسلم است، این است که جوانان ما از هوش بالایی برخوردار هستند و آینده کشور توسط همین‌ها رقم خواهد خورد؛ اینکه رهبر عزیز ما تا این اندازه به این جوانان بها می‌دهند به همین خاطر است. تمامی اقدامات و پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای که در کشور رخ داده است، توسط همین جوانان صورت گرفته است؛ بنابراین باید آنها را تقویت کرد و کشور را از ثمره آنها بهره‌مند نمود.

وظیفه مسئولین را در حمایت از تشکل‌های انقلابی چه می‌دانید؟

مسئولین وظیفه دارند که تشکل‌های انقلابی را حمایت کنند؛ چون همین‌ها هستند که باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شوند و سطح علمی کشور را بالا می‌برند. باید از آنها حمایت کرد و مراقب بود که مبادا این مغزها را از کشور خارج کنند و در استفاده کشورهای دیگر قرار دهند.

با توجه به اینکه جامعه با مسائل گوناگونی روبه‌رو می‌شود و از دانشجوی انقلابی توقع می‌رود که در حوادث و شرایط گوناگون در جامعه و در کنار مردم به ایفای نقش بپردازد، به نظر شما نگاه و جهت‌گیری تشکل‌های انقلابی دانشجویی به مسائل کشور چگونه باید باشد؟

ببینید؛ واقعیت این است که جوانان انقلابی ما توقع ندارند مسائلی از قبیل حقوق‌های نجومی و چپاول‌هایی که بعضا از گوشه و کنار درز پیدا می‌کنند، پیش بیاید. دانشجوی ما زیر فشار مشکلات زحمت می‌کشد و برای آینده کشور تلاش می‌کند، پس حق دارد که از مسئولین انتظار داشته باشد که جامعه را به شکل بهتری مدیریت کنند.

تأثیر فعالیت تشکل‌های انقلابی در سطح دانشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فعالیت این تشکل‌ها بسیار اثرگذار است؛ مخصوصا در مقابل تشکل‌هایی که خدای ناکرده وابستگی دارند، این تشکل‌ها با حریت و آزادگی که دارند، می‌توانند بسیار اثرگذار باشند. تشکلات انقلابی می‌توانند مسئولین را از انحراف نجات بدهند؛ اینها هستند که می‌توانند جلوی زیاده‌روی برخی مسئولین را بگیرند. همه دیدیم؛ در جلسه‌ای که 5 ساعت هم به طول کشید، رهبر انقلاب چقدر از حضور در جمع این افراد و هم‌صحبتی با آنها خوشحال بودند و اجازه دادند که حرف‌هایشان را بزنند.

https://shoma-weekly.ir/IK1UjY