گفتگوی ویژه

ترکیه با پاترویت به دنبال بی ثباتی منطقه است

ترقی با اشاره به اظهارات اخیر وزیرکشور ترکیه بر علیه ایران گفت: اعتراض ایران به استقرار پاتریوت اتهام زنی مقامات ترکیه رابه همراه داشت.
حمید رضا ترقی، کارشناس سیاست خارجی در خصوص اظهارات اخیر وزیر کشور ترکیه مبنی بر تقویت پ.ک.ک توسط ایران به خبرنگار سیاست خارجی شبستان گفت: در مساله استقرار سامانه ضد موشکی پاتریوت توسط ناتو در مرز ترکیه ایران به این کشور اعتراض و ماهیتش را برملا کرد و برهمین اساس نیز ترکیه به جای واکنش منطقی مناسب به این اعتراض سعی به فرافکنی دارد.
وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد که نصب پاتریوت در مرز ترکیه و سوریه موجب بی ثباتی منطقه و حرکت به سمت جنگ آفرینی و مسابقه تسلیحاتی و ناامنی در خاورمیانه خواهد شد، افزود: هر پروژه ی نظامی که در این رابطه ایجاد شود، چه هدفش مقابله با سوریه یا ایران باشد چه ایجاد منطقه ممنوعه پروازی در مرز ترکیه و سوریه باشد عامل ناامن سازی منطقه خواهد شد.
معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به این که سامانه ضد موشکی پاتریوت در جنگ هشت روزه حماس با رژیم صهیونیستی نشان داد که در مقابل موشک های کوچک فجر 5 حماس ناکارآمد است، تصریح کرد: نصب این سامانه بهره جنگی ندارد و به منظور ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه از سوی ناتو صورت گرفته است و این امر به مناسبات اقتصادی، امنیتی و آرامش در کشورهای منطقه خاورمیانه آسیب می زند.
ترقی افزود اقدام دولت ترکیه برخلاف خواست مردم مسلمان آن کشور و مصالح امت اسلامی و درجهت منافع آمریکا و اسرائیل است و این برای آینده ترکیه بسیار بد خواهد بود.
گفتنی است ادریس نعیم شاهین" وزیر کشور ترکیه با هدف فرافکنی درخصوص مشکلات داخلی این کشور که نتیجه سیاستهای غلط دولتمردان ترکیه در قبال تحولات سوریه است، بار دیگر اتهام بی اساس خود مبنی بر حمایت ایران از گروه تروریستی PKK را تکرار کرد.
نعیم ادریس که دولتش در ماه های اخیر از افزایش حملات این گروه رنج می برد، با تکرار ادعای بی اساس دولت ترکیه علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد : اخیرا شاهد تشدید حملات تروریستها از طریق ایران بوده ایم و ایران توجهات لازم امنیتی را به خصوص در مناطق مرزی ندارد.

https://shoma-weekly.ir/SmaPK3