گفتگوی ویژه

تجربه اجرایی کلینتون در برخورد با ایران بیشتر از ترامپ است

تجربه اجرایی کلینتون در برخورد با ایران بیشتر است و عملکرد او نیز همین را نشان می‌دهد. کلینتون به واسطه اینکه بیشتر در مسائل اجرایی حکومت آمریکا نقش داشته است و این فرصت را داشته که ضدیت و دشمنی خودش نسبت به جمهوری اسلامی و اسلام را نشان دهد، از دیدگاه برخی‌ها، دشمن سرسخت‌تری برای جمهوری اسلامی است. در حالی که اینگونه نیست و کلینتون و ترامپ هر دو مثل هم هستند؛ سیاست‌های آنها یکی است و فرقی با هم ندارند. سیاست‌ها و خط و مشی آنها هم چیزی است که صهیونیست‌ها برای آنها تعیین کرده‌اند.
چند سال پیش و در حالی که باراک اوباما در خلال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در صحنه سیاسی این کشور بروز و ظهور یافته بود، عده‌ای در داخل ایران، در حال القای این موضوع بودند که او فردی متفاوت است و با ایران از در دوستی وارد خواهد شد! دیری نپایید که غلط‌بودن این تحلیل اثبات شد. اکنون و با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در حالی که رقابت بین هیلاری کلینتون و ترامپ به عنوان دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه، اوج گرفته است، برخی از رسانه‌هایی که همواره درپی این هستند که به نوعی آمریکا را بزک کنند و چهره‌ای رحمانی از آن ارائه دهند، این بار به این صورت که یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری را موجه نشان دهند، سیاست و استراتژی بزک خود را پیش می‌برند. آنها در حالی از هیلاری کلینتون چهره بهتر و مثبت‌تری تصویر می‌کنند که او حتی مثل اوباما که سابقه‌ای از او موجود نبود، نیست؛ بلکه دشمنی‌اش با ایران و مسلمان‌ها، بارها به اثبات رسیده است؛ از جمله در ماجرای فتنه 88 و حمایت از اغتشاش­گران و نیز در مسئله تولید و حمایت از داعش. خبرنگار هفته‌نامه «شما» به همین منظور، گفتگویی را با احمدعلی مقدم؛ دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان کرمان انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.

به نظر شما، آنچنان که برخی رسانه‌های داخلی ادعا می‌کنند، آیا بین هیلاری کلینتون و ترامپ دو نامزد مطرح ریاست جمهوری آمریکا تفاوتی وجود دارد؟

در خصوص وجود تفاوت بین کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا، اعتقاد من این است که سگ زرد برادر شغال است؛ یعنی هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد. هرکدام از این دو کاندیدا، به شیوه‌ای وعده‌هایی به اسرائیل داده‌اند و تعهداتی به آنها داده‌اند و هر دو وابسته به اسرائیل هستند. خواسته و اهداف صهیونیست‌ها برای سیاستمداران آمریکایی، مهم‌تر از هر چیز دیگری در دنیا است. مگر می‌شود بین دو شیطان تفاوت قائل شد؟ شیطان، شیطان است. واقعیت این است که ما بیش از پنجاه شصت سال، تجربه رفتار با آمریکایی‌ها را داریم؛ بین دولتمردان این کشور، هیچ تفاوتی در اهداف و سیاست‌ها وجود ندارد. بدنه آمریکا، اسرائیلی- صهیونیستی است و سیاستمداران این کشور، دشمن سرسخت جمهوری اسلامی هستند. اگر کسی معتقد باشد که یکی از دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا، یک مقدار از دیگری بهتر و نرم‌تر است، اشتباه کرده است. شیوه برخورد آنها متفاوت است، ولی هدف اصلی و کلی آنها یکی است و آن، نابودی جمهوری اسلامی ایران و اسلام است.

وقتی که بدنه دولت آمریکا، اسرائیلی است، آمریکایی‌ها به هیچ وجه اهداف و خواسته‌های صهیونیست‌ها را زمین نمی‌گذارند و نرمش نشان نمی‌دهند. آمریکا از خودش چیزی ندارد و هرچه دارد از صهیونیست‌ها و اسرائیلی‌ها است و همواره باید درصدد جلب رضایت آنها باشد. ما در دوره‌های مختلف ریاست جمهوری آمریکا دیده‌ایم که کاندیدایی که بیشتر توانسته نوکری و عبدبودن خود به صهیونیست‌ها را نشان دهد، موفق بوده است، در غیر این‌صورت نتوانسته است برنده انتخابات شود. آقای اوباما هم که به عنوان فرد سالمی جلوه داده می‌شد و با شعار تغییر پا به عرصه گذاشت، دیدیم که در نهایت جز نوکری صهیونیست‌ها کار دیگری نمی‌تواند بکند.

اگر قرار باشد در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خوش باوری پیشه کنیم و تحلیل و تفسیر ما بر این باشد که یکی از کاندیداها نرم‌تر است و دیگری سفت‌تر، تحلیل ما غلط از آب در خواهد آمد؛ زیرا تجربه این را اثبات کرده است. افرادی که چنین تحلیل‌هایی ارائه می‌دهند، مشخص می‌شود که متأسفانه آمریکا و سیاست‌های آمریکا را نشناخته‌اند. شیطانی آمریکا همچنان پابرجاست؛ زیرا شیطان هیچ‌وقت آدم نمی‌شود و تغییر نمی‌کند. اکنون اثبات شد که کسانی که زمان روی‌کارآمدن اوباما، نسبت به او خوشبین بودند، اشتباه کرده‌اند. البته عده دیگری وجود دارند که خودشان را به بیراهه می‌زنند وگرنه آنها هم می‌دانند که تفاوتی بین سیاستمداران آمریکایی وجود ندارد.

برخی نیز معتقدند که اتفاقا هیلاری کلینتون دشمن سرسخت‌تری برای ایران است. نظر شما در این خصوص چیست؟

دشمنی کلینتون با ایران، امر اثبات شده و شفافی است. سابقه قبلی او در ارتباط با ایران هم این را نشان می‌دهد. بسیاری از استراتژی‌ها و برنامه‌هایی که آمریکا علیه ایران به کار گرفته، ناشی از طرز فکر هیلاری کلینتون بوده است. ترامپ هم همین‌گونه است؛ حال اینکه تجربه اجرایی کلینتون در برخورد با ایران بیشتر است و عملکرد او نیز همین را نشان می‌دهد. کلینتون به واسطه اینکه بیشتر در مسائل اجرایی حکومت آمریکا نقش داشته است و این فرصت را داشته که ضدیت و دشمنی خودش نسبت به جمهوری اسلامی و اسلام را نشان دهد، از دیدگاه برخی‌ها، دشمن سرسخت‌تری برای جمهوری اسلامی است. در حالی که اینگونه نیست و کلینتون و ترامپ هر دو مثل هم هستند؛ سیاست‌های آنها یکی است و فرقی با هم ندارند. سیاست‌ها و خط و مشی آنها هم چیزی است که صهیونیست‌ها برای آنها تعیین کرده‌اند.

https://shoma-weekly.ir/XVvo9K