گفتگوی ویژه

بیانیه مشترک آمریکا و اروپا صادقانه و سازنده نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:به جای یارانه نقدی تقریبا همگانی، دولت باید تأمین و توزیع چند قلم کالای اساسی را برای طبقات ضعیف جامعه تضمین کند.
مهندس سید مصطفی میرسلیم، رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره مهمترین اقدام دولت در زمینه معیشت مردم گفت: دولت اگر می خواهد استقرار عدالت را محقق کند باید بدون تعلل دست ویژه خواران ارز ترجیحی و یارانه های پنهان را از اقتصاد کشور کوتاه کند.

وی بیان کرد: حیف و میل ناشی از یارانه های پنهان و ارز ترجیحی به مراتب بیشتر از کسری بودجه است و اثر آن افزایش فاصله طبقاتی و فشار بر ضعفا است. توزیع غیرهدفمند یارانه نقدی ، جفا به محرومان و هدر دادن بیت المال است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:به جای یارانه نقدی تقریبا همگانی، دولت باید تأمین و توزیع چند قلم کالای اساسی را برای طبقات ضعیف جامعه تضمین کند.

وی تصریح کرد: استفاده از اوراق قرضه برای تأمین اعتبار امور جاری، یعنی رواج ربا و تنزیل و متناسب با آن ، خلق پول و در نتیجه دامن زدن به گرانی.

میرسلیم با اشاره به مشترک آمریکا و اروپا مربوط به مذاکرات گفت: بیانیه مشترک آمریکا و اروپا صادقانه و سازنده نیست و هیچ نشانه ای از رفع تحریمها و جبران خسارات پیمان شکنی های گذشته ندارد. تا موقعی که این روحیه استکباری را رها نکنند، امیدی به برگشت پوزش طلبانه آنها به برجام نیست.

وی در پایان تصریح کرد: آن دسته از اقدامات دولت ثمر بخش و برای مردم مفید است که در گرو مذاکرات برجامی و نتائج آن نباشد.

https://shoma-weekly.ir/ChNY8P