گفتگوی ویژه

به فضل الهی ثمره مجمع عمومی دهم در آزمون انتخابات92 مشاهده خواهد شد

تظارات در مورد پوست اندازی بگونه‌ای افزایش یافته که با توجه به جوان بودن ۲۰ درصد از اعضای شورای مرکزی و نیز جوان بودن اکثریت هیات اجرایی و همچنین بیشتر مدیران کشوری حزب، هنوز فعالان سیاسی و رسانه‌ای را منتظر ادامه این روند نگه داشته است.
دکتر سید مهدی جولایی ، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات داخلی اخیر این حزب، گفت: آنچه در دهمین مجمع عمومی حزب  تصویر گردید، نمایی از یک انسجام تشکیلاتی و شور و امید به آینده بود که برای دستیابی به سند چشم انداز 1404 حزب موتلفه اسلامی نیازی جدی بود. آنچه با حضور نمایندگان استان‌ها و شهرستان‌های حزب پیگیری گردید، افق روشنی در تحقق دولت و جامعه نمونه اسلامی نام گرفت. و به نظر می‌رسد که مجمع عمومی به درصد بالایی از اهداف خود دست یافت.
 وی در پاسخ به سوالی در مورد جوان‌گرایی و پوست‌اندازی در حزب عنوان داشت: این راهبردی است که استادمعزز جناب آقای عسگراولادی بر پیشانی نوشت فعالیت خود در حزب نگاشته‌اند و بحق پیشنهادها و تلاش‌های ایشان در این زمینه ستودنی است.
قائم مقام مرکز مطالعات حزب موتلفه با تاکید بر اینکه پوست‌اندازی حزب یک فرایندی است که همواره در جریان بوده و اکنون شتاب بیشتری به خود گرفته است؛ عنوان داشت:  این پیگیری‌ها که بیشتر با تدابیر شخص استاد عسگراولادی صورت می‌پذیرد به گونه‌ای بوده که امروز توجه بسیار زیاد جامعه سیاسی و رسانه‌ای کشور را به خود معطوف نموده و همه در حال رصد و بررسی نتایج آن هستند.
وی در خصوص انتخاب دبیرکل جدید موتلفه گفت: دبیرکل در حزب موتلفه اسلامی با رای بیش از دو سوم اعضای شورای مرکزی تعیین می‌گردد. به نظر می‌رسد آنجا عرصه متفاوت است و بحث اصلی کارآمدی باشد. در این خصوص آنچه موتلفه اسلامی در مورد انتخابات ریاست جمهوری پیش گرفته خود به آن برای درون خود هم پایبند است، یعنی اعضای شورا همچون گذشته به فرد رای نمی‌دهند بلکه به برنامه‌ها رای خواهند داد. بر این اساس نامزدهای دبیرکلی برنامه‌های خود برای اداره حزب به شورای مرکزی ارایه  و طبیعی است که شورا پس از بحث و بررسی پیشنهاد دهنده بهترین برنامه را برای دبیرکلی بر می‌گزیند.
جولایی خاطر نشان کرد: انتظارات در مورد پوست اندازی بگونه‌ای افزایش یافته که با توجه به جوان بودن ۲۰ درصد از اعضای شورای مرکزی و نیز جوان بودن اکثریت هیات اجرایی و همچنین بیشتر مدیران کشوری حزب، هنوز فعالان سیاسی و رسانه‌ای را منتظر ادامه این روند نگه داشته است. این موضوع علاوه بر فرصت می‌تواند تهدیدی جدی برای به نتیجه رسیدن این مهم نیز باشد. ما نیز امیدواریم به فضل الهی ثمره این حرکت بزرگ را در آزمون‌های پیش رو همچون انتخابات ریاست جمهوری و نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا مشاهده کرد.

https://shoma-weekly.ir/SgHLqh