گفتگوی ویژه

بصیرت عاقبت جامعه را متحول می کند

بصیرت سیاسی بسیار اهمیت دارد، زیرا نقش اساسی در عاقبت جوامع دارد، صلح، هدایت و فلاح جامعه بستگی به این دارد، مسئولانی که در عرصه سیاسی بر سر کار آمده اند، چگونه و با چه وسیله ای بر سر قدرت می آیند؟ مردم، جوانان و بویژه دانشگاهیان باید دارای بصیرت سیاسی باشند، تا خدای نکرده به جای انتخاب انسان شایسته و صالح دچار غبار فتنه، جهل و مفتون بازیهای سیاسی نشوند و بتوانند فرد شایسته را برای هدایت جامعه انتخاب کنند، اینجاست که بصیرت می تواند عاقبت جامعه را دچار تحول کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: وقتی نخبگان جامعه به معنای حقیقی اندیشیدند، پی خواهند برد به اینکه آمریکا به تمام معنا شیطان بزرگ است.

حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری؛ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار روزنامه الکترونیکی شما در خصوص بصیرت سیاسی از دیدگاه مقام معظم رهبری، گفت: بصیرت به معنای شناخت موضوعات است و اینکه انسان به هنگام، عمل مناسبی انجام دهد و بصیرت به معنای بینایی، هوشیاری است و یا به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند بصیرت یک نور افکنی است که راه را در یک شب ظلمانی روشن کند.

وی افزود: بصیرت در عرصه های مختلف، به ویژه در عرصه سیاسی دارای اهمیت است، اینکه انسان شناخت حقیقی پیدا کند نسبت به نقشه های سیاسی که استکبار جهانی برای جامعه اسلامی ما در نظر دارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اگر بصیرت سیاسی نباشد، انسان دچار غبار فتنه می شود و در چاه فتنه سقوط می کند و ممکن است نجاتش مشکل باشد، خاطر نشان کرد: بصیرت سیاسی بسیار اهمیت دارد، زیرا نقش اساسی در عاقبت جوامع دارد، صلح، هدایت و فلاح جامعه بستگی به این دارد، مسئولانی که در عرصه سیاسی بر سر کار آمده اند، چگونه و با چه وسیله ای بر سر قدرت می آیند؟ مردم، جوانان و بویژه دانشگاهیان باید دارای بصیرت سیاسی باشند، تا خدای نکرده به جای انتخاب انسان شایسته و صالح دچار غبار فتنه، جهل و مفتون بازیهای سیاسی نشوند و بتوانند فرد شایسته را برای هدایت جامعه انتخاب کنند، اینجاست که بصیرت می تواند عاقبت جامعه را دچار تحول کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه بصیرت وجوه مختلفی دارد، خاطر نشان کرد: دشمن ممکن است نقشه و دسیسه های مختلفی در عرصه بین الملل و داخلی برای ما داشته باشد و کسانی که در راس، عهده دار دیپلماسی خارجی کشور هستند و همچنین فرهیختگان کشور، باید از بصیرت سیاسی برخوردار باشند.

ذاکری تاکید کرد: الحمد الله یک جامعه مترقی در کشور داریم، مردم اطلاعاتشان به روز است، نسبت به مسائل بین الملل مردم عادی جامعه هم تحلیل مناسبی دارند، آنچه که حائز اهمیت در این عرصه می باشد وجود بصیرت سیاسی در متولیان امر، ملت و همچنین فرهیختگان کشور است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند که دچار اشتباه در تصمیم گیری نشویم، خاطر نشان کرد: لازمه این امر همان بصیرت سیاسی است. انسان زمانی که بصیرت پیدا کرد، راه برایش روشن و مشخص می شود و می تواند در یک مسیر صحیح گام بر دارد که مصالح نظام و مردم را به همراه خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جذبه دروغین آمریکا برای برخی نخبگان کشور، بیان کرد: تفکر و تدبر در روایات یک عامل اصلی بصیرت ذکر شده است. وجود نازنین امیر المومنین علی ابن ابیطالب تفکر را عامل بصیرت می داند و می فرماید: "من تفکر ابصر" کسی که تفکر کند، بصیرت پیدا می کند.

وی ادامه داد: باید در افعال و تاریخ آمریکا و استکبار جهانی از جمله کشورهایی مثل انگلیس بیاندیشیم و در راس سیاستهای خصمانه و مستکبرانه عالم، در حال حاضر آمریکا نشسته است. تاریخ شکل گیری آمریکا تا کنون مملو از مداخلات، خون ریزی، کودک کشی در جوامع مختلف است و باید با تفکر و دقت، به نسل کشی هایی که در طول تاریخ و سیاستهای چپاول گرایانه ای که نسبت به مردم مظلوم کشورهای متعدد عالم داشتند، بیاندیشیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خواستار این شد که افرادی که مجذوب قدرت دروغین آمریکا شدند در رفتار و نوع برخورد با ملت بزرگ ایران بیاندیشند و ادامه داد: آمریکا در کودتای 28 مرداد سال 32 نقش روشن و بارزی داشت و خودشان هم به این نقش اعتراف کردند. آنان در سرنوشت ملت ما مداخله و مسیر را برای ظلم بر این ملت هموار کردند.

ذاکری دشمنی آمریکا با ایران را ادامه دار دانست و به طرح مصادیق آن پرداخت و تصریح کرد: در طول انقلاب، دفاع مقدس و هنوز هم تحریم های ظالمانه ای که با محوریت آمریکا در مورد ایران اعمال می شود، نمونه ای از انبوه سیاستهای خصمانه آمریکا علیه ایران است.

وی در پایان گفت: وقتی انسان به رفتار آمریکا در طول تاریخ بیاندیشد، در مجذوب شدن به قدرت دروغین آمریکا، تجدید نظر می کند. ممکن است روسای آمریکا فرق کنند، اما مسیری که این دولت مستکبر دنبال می کند، مسیر روشن و مشخصی است که در تقابل با نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمانهای آن است. لذا وقتی نخبگان جامعه به معنای حقیقی تفکر کردند، پی خواهند برد به اینکه آمریکا به تمام معنا شیطان بزرگ است.

https://shoma-weekly.ir/dBqkUv