گفتگوی ویژه

برنامه های حزب موتلفه اسلامی برای مجلس نهم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و نامزد انتخابات مجلس در نشستی با خبرنگاران به تشریح برنامه های این حزب برای مجلس نهم پرداخت.


محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در نشستی خبری به تشریح برنامه های این حزب برای مجلس نهم پرداخت.
وی گفت: در معرفی افراد جوان برای قرار گرفتن در لیست جبهه متحد افرادی معرفی شدند که برخی مورد قبول و برخی قبول نشدند لذا ما وجود افراد جوان را در مجلس ضروری می دانیم.
حبیبی با بیان این مطلب که حزب موتلفه اسلامی از اوایل سال 1389 وحدت میان اصولگرایان برای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی را ضرورتی قطعی می دانست اظهار داشت: اصولگرایان برای مقابله با هر رقیبی نیازمند یک وحدت کار ساز میان خودشان بوده اند و طبعا با ایجاد وحدت توان رقابت کامل را می توانستند کسب کنند.
وی با اشاره به اینکه برخلاف تحلیل هایی که اصلاح طلبان از فضای سیاسی کشور مبنی بر حذفشان داشتند گفت: ما در خصوص حضور اصلاح طلبان چنین تحلیلی نداشته و الان هم نداریم چرا که آمدن بین 800 تا 1200 نامزد اصلاح طلب در رقابت های انتخاباتی مجلس نهم درستی این تحلیل را نشان می دهد.
حبیبی با تاکید بر اینکه رقابت میان اصولگرایان منجر به ایجاد هیچ گونه مشکلی نخواهد شد افزود: وجود اختلاف سلیقه در میان اصولگرایان امری طبیعی است و اگر قرار باشد اصولگرایان به رقابت با رقبای اصلی برسند بایستی اختلاف سلیقه ها را کم کرده و سلایق را به یکدیگر نزدیک کنند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی برای نزدیک شدن سلایق به یکدیگر به دو راه حل مد نظر گرفته شده ا شاره و تصریح کرد: یکی از این راه حل ها مبتنی بر مذاکره اصولگرایان برای نزدیک ساختن سلایق به یکدیگر بود که ما این روش را کار ساز نمی دانستیم و در حال حاضر نیز به این مهم پایبندیم که محوریت متقنی ضرورت دارد که با تکیه بر این محوریت امکان نزدیک شدن سلیقه های اصولگرایی فراهم شود.
وی به پیشنهاد حزب موتلفه اسلامی مبنی بر محوریت جامعه روحانیت و مدرسین برای عامل این وحدت اشاره کرد و افزود: ما مدعی نیستیم که عامل اصلی مشترک شدن فعالیت های جامعتین در امر انتخابات منحصرا مربوط به پیشنهاد حزب موتلفه اسلامی است اما در همین رابطه تاثیر حزب موتلفه اسلامی را تا حدی مهم می دانیم.
حبیبی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تاثیر سازمان روحانیت در جریانات روز اشاره و تصریح کرد: تحلیل هایی که در دو جامعه روحانیت و جامعه مدرسین وجود داشت منجر به این شد که در نیمه دوم سال 1389 به دعوت مشترک آیت الله یزدی و آی الله مهدی کنی که به ترتیب روسای جامعه مدرسین و روحانیت بودند سران اصولگرایان دور هم جمع شده و منشور اصولگرایی را تبیین و منتشر نمایند.
وی با تاکید بر اینکه حضور سازمان روحانیت تاثیر گذار مستمر در تداوم انقلاب اسلامی است اظهار داشت: در امر انتخابات استفاده از صحبت های روحانیت ضرورت دارد که ما این را فقط در امر انتخابات نمی دانیم بلکه در همه عرصه های نظام امری مسلم می دانیم .
بدیلی برای شاکله جامعتین وجود ندارد
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه برای جامعتین بدیلی وجود ندارد اظهار داشت: اصولگرایی منهای روحانیت اصولگرایی منهای اصولگرایی است لذا کسانی که اصولگرایی را منهای روحانیت تجویز می کنند همان شعار اسلام منهای روحانیت را مد نظر قرار دارند که در هر صورت ما آن را توطئه می دانیم.
حزب موتلفه اسلامی پایبند جبهه متحد اصولگرایان است
 عضو لیست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان با تاکید بر اینکه حزب موتلفه اسلامی پایبند به جبهه متحد اصولگرایان است خاطر نشان کرد: ضمن احترام به سایر افراد و لیست های اصولگرایی برای سایر اضلاع نظیر و بدیلی همچون جامعتین قائل نیستیم.
وی با اشاره به اینکه فهرست منتشر شده از سوی جبه متحد اصولگرایان مورد تایید است گفت: شاید قسمتی از خواست های ائتلاف و سلیقه ها برآورده شده باشد و ممکن برخی از سلایق هم برآورده نشده باشد اما وقتی پای به میدان سلایق می گذریم باید از برخی سلیقه ها دست کشید و سایر سلیقه ها را معتبر بدانیم.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی توصیه به همه افراد و رای دهندگان داشتند که لیست جبهه متحد اصولگرایان مورد تایید قرار گیرد گفت:با تایید آیت الله مهدوی کنی در مورد لیست جبهه متحد اصولگرایان تردیدی نیست که این لیست مورد تایید است لذا بر همین اساس این لیست مورد تایید حزب موتلفه اسلامی نیز خواهد بود.

برنامه های حزب موتلفه برای مجلس نهم
حیبی به برنامه های حزب موتلفه اسلامی برای مجلس نهم اشاره و تصریح کرد: تعمیق و گسترش تحذب در کشور از جمله بحث های مد نظر گرفته شده در برنامه های حزب موتلفه اسلامی است چرا که ما معتقد به وجود سه توانایی مشخص در احزاب هستیم تا بتوانیم نام حزب را بر آن قرار دهیم.
وی با اشاره به سه مورد مد نظر قرار گرفته شده گفت: 1- توانمندی برای داشتن برنامه مشخص برای تمامی شاخصه ها در کشور، 2- توانمندی کادر سازی برای اجرای همان برنامه ها با مدیران توانمند اجرایی، 3- وجود احزاب ایدئولوژیک چرا که حزب فاقد ایدئولوژیک دائما در معرض خطر متلاشی شدن قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه حزب موتلفه اسلامی به صورت شخصیی اداره نمی شود و وابسته به یک ایدئولوژیک خاص است اظهار داشت:‌اگر احزاب در کشور سه خصوصیت ذکر شده را داشته باشند حالت بد بینی به دلیل عملکرد بد احزاب صورت نخواهد گرفت.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: ما معتقدیم اگر تحزب تقویت شود علاوه بر نتایج ذکر شده نتیجه ای دیگر مبنی بر مصون ماندن اصل نظام را به دنبال دارد.
مردم سازی اقتصاد از جمله برنامه های حزب موتلفه اسلامی برای مجلس نهم
حبیبی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه اگر موتلفه ای ها وارد مجلس شوند روی مردمی سازی ا قتصاد متمرکز خواهند شد گفت: اقتصاد فعلی را اقتصادی دولتی می دانیم لذا اگر اقتصاد دولتی جواب می داد حکومت مارسیکست در شرق نبود و یکی از دلایل آن این بود که رونق اقتصادی در سایه اقتصاد دولتی عملیاتی نخواهد شد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: پیام رهبری در سال 90 مبتنی بر جهاد اقتصادی بود چرا که ایشان اقتصاد را جز باکار جهادی قابل اصلاح شدن نمی دانستند لذا تلاش مجلس آینده باید در جهت مردمی سازی ا قتصاد باشد.
حبیبی بحث اشتغال و پرداختن به این موضوع را از جمله دیگر اهداف حزب موتلفه اسلامی دانست واظهار داشت: موضوع اشتغال جز در سایه اقتصادی پر رونق ممکن نخواهد بود.
وی با بیان این مطلب که حضور در انتخابات آتی از سال های قبل بیشتر خواهد بود افزود: حضور در 22 بهمن سپری شده مشارکت در انخابات آتی را رقم زد لذا وحدت حداکثری مردم مهم است تا با این حضور ضمانت قوی برای تداوم انقلاب داشته باشیم.


https://shoma-weekly.ir/6zs72m