گفتگوی ویژه

برنامه، تیم و ولایت پذیری از شاخص های نامزد حزب موتلفه است

قاعدتا عمده ترین مشکل کشور ما در شرایط کنونی مساله اقتصادی است و در این وضعیت که مساله اقتصاد اهم است فردی که تحصیلات و مسئولیت اجرایی وی در امور اقتصادی بوده از نظر حزب و شورای مرکزی حزب بهترین گزینه شناخته شد.
سمیه عظیمی - دکتر یحیی آل اسحاق؛ چندی پیش به عنوان نامزد حزب موتلفه اسلامی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شد.
اما چرا ایشان از میان دیگر نامزدهای حزب به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد؛ مساله ای بود که با عبدالرضا مصری رئیس فراکسیون حزب موتلفه در مجلس بررسی کردیم.

• درباره دلیل و چگونگی انتخاب و معرفی آقای دکتر آل اسحاق به عنوان گزینه نهایی حزب موتلفه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بفرمایید.
آقای دکتر آل اسحاق از مجموعه افرادی که کاندیدا شده بودند انتخاب شدند؛ چراکه شرط اول این است که خود فرد کاندیدا باشد و سوابق اجرایی متناسبی برای تصدی چنین پستی را داشته باشد.
نکته بعدی نیز برای انتخاب گزینه نهایی از مجموع کاندیداها، تخصص فرد مورد نظر و شرایط کشور به لحاظ نیاز به این تخصص است.
قاعدتا عمده ترین مشکل کشور ما در شرایط کنونی مساله اقتصادی است و در این وضعیت که مساله اقتصاد اهم است فردی که تحصیلات و مسئولیت اجرایی وی در امور اقتصادی بوده از نظر حزب و شورای مرکزی حزب بهترین گزینه شناخته شد.
نکته قابل توجه دیگر تعامل آقای آل اسحاق با بخش دولتی و خصوصی است؛ ایشان در بخش دولتی از جمله در وزارت بازرگانی و نهادهای مختلف انقلاب اسلامی مسئولیت داشته اند و هم در بخش خصوصی مثل اتاق بازرگانی فعالیت کرده اند.
این مسائل جزو شاخصه های اصلی حزب موتلفه برای انتخاب آقای آل اسحاق به عنوان نامزد حزب بوده است.
اما اصلی ترین مساله ولایت پذیری، هماهنگی و حرکت با آهنگ ولایت بوده که در طول سوابق زندگی و خدمت های دکتر آل اسحاق در سمت های مختلف این امر کاملا مشهود است.
این برجستگی ها و داشتن تیم و برنامه معادلاتی بوده که بر اساس آنها حزب موتلفه اسلامی از بین کاندیداهای مختلف به ایشان رسیده است.
خوشبختانه ایشان هم حضور فعالی داشته و در راستای پذیرش یک راه حل مناسب برای حضور حداقلی کاندیداها و حداکثری مردم اظهارداشته اند که به جمع بندی نهایی دوستان اصولگرا با محوریت روحانیت تمکین می کنند.
این موضوع نشان دهنده روحیه تشکیلاتی و تعامل سازنده دکتر آل اسحاق با دیگران است و می تواند در این راستا موثر واقع شود.

 
•  مشخص است که آقای آل اسحاق از بین کاندیداهای حزب به جهات مختلف انتخاب شده اند؛ آیا ایشان نسبت به کاندیداهای دیگر نیز دارای امتیازات قابل توجهی هستند؟
درباره دیگر کاندیدا نهادها یا مجموعه های دیگری هستند که تصمیم گیری می کنند؛ حزب موتلفه کاندیدای خودش را معرفی کرده است.
اما اینکه در نهایت از طیف اصولگرایان چه کسی یا کسانی انتخاب شوند یا شرکت کنند مباحثی است که در آینده روشن خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/BjqvF9