گفتگوی ویژه

برجام بانکی هم نمی تواند جلوی پیروزی جبهه مقاومت را بگیرد

همچنان دشمنی‌های آمریکا در طی سالیان متمادی ادامه دارد و می خواهد نفوذ و نقش ایران را در منطقه کم کند.آمریکا این مسئله را در برنامه راهبردی خودش این قرار داده است.ایران نشان داد که می‌توان با دست خالی و بدون اتکا به قدرت‌های پوشالی دنیا، به مبارزه با استکبار و همچنین دفاع از مظلومین و محرومین پرداخت. واین را در اصول قانون اساسی پیش بینی کردیم و همیشه از آن دفاع می‌کنی
امیر زینلی - عضویت ایران در FATF کهاز آن به برجام بانکی یاد می شود و دولت به صورت محرمانه پیگیری کرد، قراراست حساب های بانکی حامیان تروریسم را مسدود کند. از نظر اعضای این پیمان، بسیاری از نهاد های ما دیگر نباید کمک های مالی و معنوی خود را از حزب الله و انتفاضه فلسطین ادامه دهند. در گفتگو با دکتر محمد کرمی راد عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به بررسی این موضوع پرداخته ایم که آیا این کمک ها قطع شدنی است؟

***

با توجه به علنی شدن حمایت ایران از حزب الله لبنان توسط سید حسن نصرالله، آیا فشار برای عضویت ایران در FATF اهرمی از طرف آمریکا برای تغییر سیاست های منطقه ای ایران و عدم حمایت از گروه هایی مثل حزب الله است؟

قطع به یقین همچنان دشمنی‌های آمریکا در طی سالیان متمادی ادامه دارد و می خواهد نفوذ و نقش ایران را در منطقه کم کند.آمریکا این مسئله را در برنامه راهبردی خودش این قرار داده است.ایران نشان داد که می‌توان با دست خالی و بدون اتکا به قدرت‌های پوشالی دنیا، به مبارزه با استکبار و همچنین دفاع از مظلومین و محرومین پرداخت. واین را در اصول قانون اساسی پیش بینی کردیم و همیشه از آن دفاع می‌کنیم. همواره آمریکا می‌خواهد به هر شکل جلوی این نقش و نفوذ را بگیرد و از میزان این قدرت ممانعت کند، قدرتی که در آن سال‌هایی که رژیم صهیونیستی تا نزدیکی‌های بیروت آمده بود و به خصوص جنوب لبنان را اشغال کرده بود، سید حسن نصرالله گفت که ما دفاع و مقاومت را از محمدحسین فهمیده ها یاد گرفتیم. معنای این همان صدور انقلاب است و همان گرفتن روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابلظلم که از ایران اسلامی و انقلاب امام (ره) ناشی می‌شد، است. دنیا این را خوب فهمیده است. و حالا این هم یکی دیگر از حربه های آمریکا برای کم کردن نفوذ منطقه ای ایران است.

حزب الله لبنان یک بخش پیش رو و کارآمد از نظام امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی در منطقه است. آیا این را تأیید می‌فرمایید؟

صد در صد. در جنگ 33 روزه لبنان مردم لبنان اعم از مسیحی، سنی و شیعه، همه در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند و دنیا هم از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و فشار آورد که حزب الله را خلع سلاح کند و محدود نماید اما نتوانستند. این قدرت و مانور حزب الله و مقاومت لبنان ناشی از همین انقلاب بود و توانست در واقع راه مقاومت و پایداری و استقامت در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا به خصوص دست نشانده اش یعنی رژیم صهیونیستی را نشان دهد.

ارتش رژیم جعلی اسرائیل را ارتش چهارم دنیا می‌نامیدند و جنگی که مقاومت حزب الله در مقابل اینها با کمترین امکانات کرد، به اصطلاح خود غربی‌ها و به خصوص آمریکا جنگ نامتقارن نام نهادند و این جنگ‌های چریکی و نامنظم که با تاکتیک‌ها و روش‌های خاص می‌تواند ضربات سنگین و مهلک بر ارتشی که از هر لحاظ، هم از لحاظ سلاح و امکانات و نیروهای هوایی، دریایی، زمینی برتری دارد، وارد نماید در حالی که مقاومت با کمترین امکانات که نه ارتشی دارد و نه امکاناتی دارد ولی با توجه به تاکتیک‌ها و روش‌های جنگی توانست هم خودکفا شود و هم بدون اتکا به کشورهای دیگر موشک‌های اسکات و موشک‌هایی بسازد و آرام آرام به دانش آنها دست پیدا کند کهالان برای لبنان و برای مقاومت این جنگ نامتقارن، خود یکی از امتیازات و به اصطلاح مسائل دیپلماتیک و نقش بازدارنده در مقابل رژیم صهیونیستی پیدا کرده است، اما این به آن معنا نیست که حمایت ایران قطع می شود.

بحث دیگر این است که الان حزب الله با تحرکاتش توانسته، محورهای ناامنی منطقه از جمله اسرائیل و عربستان را در مرزهای خود محصور کند.رسانه‌های غربی اقرار کرده اند که حزب الله در حمله صهیونیست‌ها به ایران نقش پیش گیرانه دارد. اما در همین کشور ما کمک مالی مخالفانی دارد. چه پاسخی برای آن ها دارید؟

قبل از پاسخ شما باید بگویم که البته دولت ما کمک نمی‌کند. همین الان دولت بودجه دفاعی نیروهای مسلح را که در بودجه اصلاحیه تقدیم مجلس کرد، کم کرده است. و در واقع این مبالغی که به عنوان کمک مالی به آنها می رسد، کمک‌های مردمی و کمک هایی از طرف سازمان‌ها و نهادهایی که متصل به نهاد مقام معظم رهبری هستند، می‌باشد. کمک‌های خود مردم یا خیریه‌ها هست که شما می‌بینید که در روز قدس صندوق‌های اعانات و کمک‌های مردمی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان و جاهای دیگر وجود دارد که کمک‌هایی انجام می‌شود و انجام شده است و در یک مقطعی در موضوع جنگ 22 روزه غزه، کشتی‌هایی راه افتاد و به آن مناطق کمک‌هایی رفت یا حتی در بعضی از کشورها سیل می‌آید یا حوادث غیرمترقبه دیگر اتفاق می‌افتد که هلال احمر جمهوری اسلامی و مردم کمک‌هایی را چه با هواپیما و چه با کشتی می‌فرستند و این نشان می‌دهد که مردم ما واقعا مردم متدین، دلسوز، انقلابی و وفادار به ارزش‌های انسانی و مکتب حیات بخش اسلامهستند. دو روایت است که پیامبر اسلام فرمودند: «من سمع رجلاً ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم» اگر رجلی اعم از مرد و زن از آن طرف دنیا صدا بر آید و ندا دهد و کمک بخواهد و کمک نکنید پس مسلمان نیستید. یا حدیث دیگری هم در این رابطه است که باز هم «فلیس بمسلم» پشت سر آن است. بنابراین ما وظیفه داریم که کمک کنیم و کمک هم می‌کنیم. فارغ از وظیفه مسلمانی امروز حزب الله لبنان در عرصه بازدارندگی در مقابل رژیم تا به دندان مسلح اسرائیل که مثل گرک هر لحظه آماده است که از غفلت حزب الله سوء استفاده کند، با اقتدار توانسته است در سوریه با کمک‌های مستشاری ایران اسلامی عرصه را بر دست نشاندگان و سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی که همین داعشی‌ها و جبهه النصره و سر سپردگان عربستان سعودی هستند،تنگ کند و حملات آنها را مهار کند و روز به روز پیشرفت‌ها و پیروزهایی را نصیب ارتش سوریه نماید و بنایراین من فکر می‌کنم لبنان پاشنه آشیل منطقه است یعنی در حقیقت گلوی رژیم صهیونیستی زیر پای مقاومت لبنان و همچنیین جهاد اسلامی در فلسطین و البته حماس واخوانی‌ها قرار دارد، البته در بین بخشی از اخوانی‌ها تزلزلی به وجود آمد. آنها در طی سال‌های متمادی از کشورهای مختلف کمک می‌گرفتند، همین حماسی‌ها از صدام کمک می‌گرفتند، وقتی زمان می‌گذرد انسان خیلی راحت تر اینها را تحلیل می کند.

https://shoma-weekly.ir/uEmpLy