گفتگوی ویژه

برای پیروزی در انتخابات به هر چیزی متمسک خواهند شد

سمیه عظیمی- با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تحرکات گروه های مختلف از جمله جریان انحرافی برای کسب آرای مردم در انتخابات سال آینده بیشتر شده است.
نکته جالب توجه هم اینکه این گروه برای رسیدن به اهداف خود به جای تلاش دست به اقداماتی مخرب درسطح کشور می زند.
جایگزینی مهره ها، استفاده از رانت های کلان، تخریب چهره های مطرح از جمله مواردی است که جریان انحرافی برای رسیدن به مقاصدش برگزیده است.
برنامه هایی که به وضوح در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مشاهده می شد.
لذا با امیر فارسی نژاد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی برای تشریح عملکرد این جریان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفتگو کردیم.
 
*  هرچند مدت زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده اما تلاش برخی گروه ها از جمله جریان انحرافی برای به دست آوردن پیروزی در انتخابات کاملا مشهود است. درباره عملکرد و برنامه های این جریان برای انتخابات بفرمایید.
جریان انحرافی برای انتخابات مجلس نیز برنامه ریزی کرده بود و سعی داشت کرسی های مجلس را هم تصاحب کند؛ فعالیت هایی نیز در سطح کشور انجام دادند اما شناحت مردم و افراد مورد وثوق در شهرهای مختلف و عملکرد شایسته نهادهای نظارتی مانع تحقق برنامه های جریان انحرافی در کشور شد.
قطعا این جریان برای انتخابات ریاست جمهوری آتی نیز بی برنامه نخواهد بود و با توجه به منابع مالی کلان و امکان استفاده از رانت های مختلف دست به فعالیت های برنامه ریزی شده خواهند زد.
بی راه نیست اگر گفته شود که علت عمده رشد بی جهت تورم در زمان های مختلف و برخی نابسامانی های اقتصادی در کشور توسط عوامل این جریان برای استفاده  از این سودها ی باد آورده مدیریت می شمد.نکته قابل تامل در عملکرد جریان انحرافی در آستانه انتخابات این است که این جریان می کوشد با استفاده از افراد کم ظرفیت، فرمانبر و قابل خرید برای انتخابات آتی اقدام به مهره چینی در کشور کند.البته آنها از جذب افراد موثراجتماعی و سیاسی نا امید نیستند .
مشخصا این مهره چینی ها و  جابجایی ها و برخی انتصاب ها در سراسر کشور موید این نکته است.
درست است که انحرافات عقیدتی، فکری و تفکرات لیبرالی و به ظاهر ملی گرایانه ای که در ابتای کاراین جریان در دستورکار قرار دادو در زمان خاصی برخی افراد را به سمت خود جلب کرد اما پروژه مقدم کردن ایرانیت بر اسلامیت  واهداف شوم آن بر ملا و افشا گردید.
به عقیده من جریان انحرافی قطعا خطرناک تر از جریان فتنه است و معتقدم بقایای جریان فتنه در انتخابات آتی به جریان انحرافی خواهد پیوست و البته جریان انحرافی هم از این فضا نهایت استفاده را خواهد برد.
راهکار و برنامه دیگر جریان انحرافی برای ورود به عرصه انتخابات تخریب چهره های مورد وثوق مردم است.
 
* یعنی همان برنامه تخریبی علیه چهره های برجسته اصولگراودلسوز نظام؟
بله؛ بعضی از چهره های امتحان پس داده ای که در عرصه سیاسی با تخریب مواجه شده اند کسانی هستند که جریان انحرافی را شناخته اندوبا معرفی و  بیان مواضع و پایه های فکری این جریان افشا کرده اند.
کسانی که این جریان و عوامل آن را می شناسند و افشاگری می کنند افرادی هستند که در طول 30 سال گذشته نشان داده اند که در مسیر انقلاب و نظام حرکت کرده اند.
و تخریب سیاسی این چهره ها می تواند یک کد مهم برای شناخت  مردم باشد تا این جریان و دست اندرکاران آن را به خوبی شناسایی کنند.
 
* جریان انحرافی در انتخابات مجلس سعی در جذب آرای خاکستری داشت. آیا این راهبرد باز هم در دستور کار این جریان قرار خواهد گرفت؟
جریاناتی که به هر قیمتی می خواهند پیروز انتخابات شوند از همه فاکتورهای احتمالی پیروزی استفاده می کند؛ همانند آنچه که تاکنون دیده ایم.
لذا استفاده از ظرفیت های اقشار مختلف و اثرگذار جامعه  نیز از جمله برنامه هایی است که  جریان انحرافی برای بقا و حفظ تمامیت خواهی خود  از آن استفاده خواهدکرد.
 
* شما بحث مربوط به استفاده از رانت و منابع کلان مالی را مطرح کردید. نکته حائز اهمیت در این رابطه نقش نهادهای نظارتی است.
نهادهای نظارتی و شورای نگهبان همیشه و بخصوص در انتخابات مجلس نهم عملکرد فوق العاده مثبتی داشتند لذا  یقینا در انتخابات 92نیز تاثیرگذار و قوت قلب مردم خواهند بود .
طرح موضوع مفسدین اقتصادی و بی پاسخ گذاشتن آن یک پروژه تبلیغاتی بود برای جذب آرای مردم  و حتی به انحراف کشاندن اذهان عمومی ، این نوع کارها منفور است و موجب سلب اطمینان مردم و ایجاد شبهه می شود. اگرمعرفی مفسدین اقتصادی به همین  جریان تمامیت خواه انحراف وصل نمی شد چند سال مردم را سر کار نمی گذاشتندونهایت بهره برداری را می نمودند بنا بر این توقع مردم از نهاد های نظارتی اصلاح و چارچوب گذاری برای محتوای برنامه های تبلیغاتی کاندیداهاست .

https://shoma-weekly.ir/TdF3jK