گفتگوی ویژه

باید فضای همدلی و همکاری و تعامل بین مسؤولان حاکم باشد

لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص ضرورت عدم ایجاد فضای انتخاباتی در کشور گفت : به طور کلی باید گفت ، فضای کشور یک فضای کاری و فعال برای اداره امور کشور است ، بنابراین چنانچه آیت الله مهدوی کنی هم فرمودند نباید فضای کشور را زودتر از موعد انتخابات ، انتخاباتی کرد.

لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص ضرورت عدم ایجاد فضای انتخاباتی در کشور گفت : به طور کلی باید گفت ، فضای کشور یک فضای کاری و فعال برای اداره  امور کشور است ، بنابراین چنانچه آیت الله مهدوی کنی هم فرمودند نباید فضای کشور را زودتر از موعد انتخابات ، انتخاباتی کرد.
نماینده مردم تهران با اشاره به سخنان  مقام معظم رهبری در این راستا افزود : مقام معظم رهبری بارها  به این نکته توجه داشتند و بیان فرمودند که فضای کشور را نباید زود هنگام  انتخاباتی کرد . مسوولان باید قبل از آنکه دغدغه مسائل انتخاباتی خود را داشته باشند ، به مشکلات و معضلات معیشتی مردم و مسایل فرهنگی  و غیره بپردازند. به هر حال زمان زیادی تا انتخابات باقی مانده است و نباید فضا ، فضایی انتخاباتی و رقابتی بشود زیرا در این فضا مشکلات مردم نادیده گرفته می‌شود‌. اکنون باید فضای همدلی و همکاری و تعامل بین مسوولان حاکم باشد تا بتوانند مشکلات را با همفکری یکدیگر برطرف نمایند .
افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با مطلب روزنامه ایران مبنی بر اینکه اداره امور زندانها براساس ماهیت اجرایی آن‌، بر عهده قوه مجریه قرار گیرد ، اظهار کرد : به نظر من هر چه که بیان می شود باید در چارچوب قانون باشد . قانون گذار اداره زندانها را برعهده قوه قضائیه قرار داده است و برعهده قوه مجریه نیست. این امر به این دلیل است که امور رسیدگی به مجرمین برعهده قوه قضائیه است حال چه از لحاظ جرم آنها، نگهداری و موارد عفو را باید بررسی کنند. به طور کلی چون تمامی این موارد در راستای یکدیگر هستند برعهده قوه قضائیه است. عضو فراکسیون حزب موتلفه اسلامی با بیان  پیشنهاد اعلام آتش بس از سوی ایران اذعان داشت : کشور ایران این پیشنهاد را داده و آقای اخضر ابرهیمی در گفتگو با برخی گروه های سیاسی هم به این نتیجه رسیدند و آنها با این آتش بس موافق هستند .
وی تصریح کرد : این آتش بس این امکان را برای گروهها فراهم می کند تا طرفین به یک تصمیم گیری بهتر و مناسب تری برسند و مردم هم بتوانند از این فرصت استفاده مناسب را ببرند تا یکسری از مشکلات خودشان را رفع کنند و مسوولان هم به راه حلهای دیگر بیاندیشند.  

https://shoma-weekly.ir/0zU1cT