گفتگوی ویژه

بالا بردن سواد رسانه‌ای جامعه از راه‌های شکست جریان تحریف است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: بالا بردن سواد رسانه‌ای جامعه و هوشیاری نسبت به شایعات و اخباری که در آن سره و ناسره در هم خلط شده‌اند بسیار مهم است.
محمدحسین شفیعیها عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و دبیر حزب در استان قزوین در باره جریان تحریف به خبرنگار ما گفت: جریان تحریف کمککننده جریان تحریم است. به این معنا که نظام استکبار به موازات تحریمی که در طول چهار دهه گذشته علیه ملت ایران روا داشته و در سالهای اخیر به نهایت خودش رسانده است، نیاز دارد از لحاظ روانی روحیه مردم ایران را تخریب و آنها را دچار یأس و ناامیدی کند تا به هدفش برسد. نظام استکبار این عملیات روانی را از طریق تحریف انجام میدهد.

ابزار اصلی و محوری دشمن برای جریان تحریف

وی در تبیین تحریف گفت: تحریف واژگون جلوه دادن حقایق جمهوری اسلامی ایران، آدرس غلط دادن، آیه یأس خواندن، موفقیتها و پیشرفتها را ندیدن و بر آنها سرپوش گذاشتن و ضعفها و کاستیها را درشتنمایی کردن است.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی از راههای شکست جریان تحریف را توکل به خدا و صبر و استقامت در راه خدا دانست و پیرامون یکی دیگر از راهکارها برای تضعیف و شکست این جریان اظهار کرد: بالا بردن سواد رسانهای جامعه و هوشیاری نسبت به شایعات و اخباری که در آن سره و ناسره در هم خلط شدهاند بسیار مهم است. ابزار اصلی و محوری دشمن برای جریان تحریف رسانه است. دشمن با به کارگیری نیروهای داخلی و خارجی خود تلاش میکند با تحریف حقایق و واقعیتهای جمهوری اسلامی ایران روحیه ملت را بشکنند.

وی تأکید کرد: مسئولیت دستگاههای مربوطه این است که بکوشند ذهن مردم را آماده و روشن کنند و راه شناخت شایعه از خبر واقعی را به مردم آموزش بدهند تا دشمن خلع سلاح شود.

عملکرد مسئولان در شرایط خطیر فعلی

شفیعیها مطرح کرد: حفظ آمادگیهای مردم در زمینههای مختلف اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: عملکرد مسئولان در شرایط خطیر فعلی بسیار مهم است. مسئولان ما در خدمت به مردم لحظهای غفلت نکنند، ولو اینکه با سختیها، کمبودها و گرفتاریهای فراوان مواجهیم، اما مدیریت داشتههایمان و خدمت به مردم لازم و ضروری و شدنی است.

شفیعیها خاطرنشان کرد: مسئولان دقت کنند با عملکردها و رفتارهای مدیریتی خود بهانه به دست دشمن، مخالفین، معاندین و جریان داخلی دشمن ندهند.

وی در پایان گفت: امروزه رد جریان داخلی دشمن در عرصه رسانهها، روزنامهها و شبکههای اجتماعی دیده میشود. اینها بهراحتی و با جسارت فضاسازی میکنند و از رفتارها و عملکردهای غلط برخی مسئولان و تعارضاتی که در بعضی رفتارهای آنها هست سوء استفاده میکنند و آنها را مستمسکی برای تخریب روحیه مردم قرار میدهند.

https://shoma-weekly.ir/7irIGQ